aattele tätä mitä eivät aikoinaan MS-miehet tehneet, vaikka nyt valtavaluutalla yksi lähteekin ilmakehän ulkopuolelle. En ole pro fessori, enkä voi väittää tieteellisesti. Mutta aattele, ehkä Machintoch meitä yhdistää?. Aattele kaikkea historian kulkua, missä ajassa kaikki tapahtuu. Tämä on pieni jana. Miten evoluutio on näin alkukantaisen eliön(olion) riepottanut. Me täällä nyt kaikki viisaimmat yksilöt. Buch:ko suomalaisin juurin? hevonjälki, hän on ympäristön tuote.
Musta tuntuu, että lopulta pääsemme kaikki sinne miljardipilveen, jossa enkelit meitä hoivaa. Kaikki on lopulta yhtä microkosmosta. Lopulta kun tutkimme avaruutta, huomaamme saman mikroskoopista. Olemme mikrokosmoksessa.
Kosmisuus
Sana on (melkein) vapaa.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Siinä on Tamperelainen Juice Leskinen onnistunut sanomaan reggaelaulullaan: Olla vain.Macchiavelle kirjoitti:Joo-o kappasvain niinmpähän me olemme
On muuten terapeuttinen biisi

jäläki kirijotus
Onko kukaan ostanut Jopet-show dvd:tä on muuten mahtava paketti
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk
- Salamijakk
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mä mietin kerran Tampereen keskustassa talloessani, että jos tässä kuolla kupsahtaisi, niin mikään ei muuttuisi, katuja korjattaisiin ja kiviä lisättäisiin Hämeenkadulle.
Yksilölle se paikka missä laahustaa, on tärkeä ja olennainen, osa yksilön sen hetkistä elämäntilaa. Elämäntilalle taas yksilö ei merkkaa mitään. Joku muu vuokraa kämppäsi ja taloyhtiön roskis täyttyy vaikka ei sinne itse mitään kantaisikaan. Aina on uusi sukupolvi punkkarihenkisiä nuoria soittelemassa asematunnelissa. Sitä vaan tallustelee hetken siinä kadulla, joka korjataan senkin jälkeen kun itse ei siinä enää tallusta.
Yksilölle se paikka missä laahustaa, on tärkeä ja olennainen, osa yksilön sen hetkistä elämäntilaa. Elämäntilalle taas yksilö ei merkkaa mitään. Joku muu vuokraa kämppäsi ja taloyhtiön roskis täyttyy vaikka ei sinne itse mitään kantaisikaan. Aina on uusi sukupolvi punkkarihenkisiä nuoria soittelemassa asematunnelissa. Sitä vaan tallustelee hetken siinä kadulla, joka korjataan senkin jälkeen kun itse ei siinä enää tallusta.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Kiitos! Tästä on yksi katu, eteenpäin.Jamac kirjoitti:Mä mietin kerran Tampereen keskustassa talloessani, että jos tässä kuolla kupsahtaisi, niin mikään ei muuttuisi, katuja korjattaisiin ja kiviä lisättäisiin Hämeenkadulle.
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk
- Salamijakk
-
Suuria ja pieniä asioita...
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Mä oon ajatellu vähän suurempia asioita.
Aatelkaa, miten pieni Maa on verrattuna aurinkoon. Ja miten kaukana. Tää planeetta on vaan pieni, mitätön pallo siihen verrattuna.
Tai että nuppineulan pään kokoinen pala mustaa aukkoa painaa yhtä paljon kuin öljytankkeri. Ja jokaisen galaksin keskustassa on niin valtava ja voimakas musta aukko, että se saa tähdetkin liikkumaan 1000km sekunnissa. Vertailun vuoksi mainittakoon, että Maa liikkuu n. 37km/s nopeudella. Aivan mieletön vauhti.
No juu. Jos mä nyt kuolisin, niin tää juttu jäis kesken. Mut elämä jatkuis vaan.
Tossa viime viikon lauantaina oli mun mummon hautajaiset. Sunnuntai oli aika uuvuttava, mutta nyt elämä on taas suht normaalia. Ihmiset valittaa lehtien mielipide/palautepalstoilla niin kuin ennenkin. Bussit kulkee sen sijaan, että kuljettajat olis lakossa. Lehdissä kerrotaan (vieläkin) n. kerran kuussa Aasian tsunamin uhreista ja uhrien omaisista. Ja siitä, miten Aasian tsunamin uhrien omaiset on saanu uuden koiran, kissan, talon, telkkarin, auton tai työpaikan.
Aatelkaa, miten pieni Maa on verrattuna aurinkoon. Ja miten kaukana. Tää planeetta on vaan pieni, mitätön pallo siihen verrattuna.
Tai että nuppineulan pään kokoinen pala mustaa aukkoa painaa yhtä paljon kuin öljytankkeri. Ja jokaisen galaksin keskustassa on niin valtava ja voimakas musta aukko, että se saa tähdetkin liikkumaan 1000km sekunnissa. Vertailun vuoksi mainittakoon, että Maa liikkuu n. 37km/s nopeudella. Aivan mieletön vauhti.
No juu. Jos mä nyt kuolisin, niin tää juttu jäis kesken. Mut elämä jatkuis vaan.
Tossa viime viikon lauantaina oli mun mummon hautajaiset. Sunnuntai oli aika uuvuttava, mutta nyt elämä on taas suht normaalia. Ihmiset valittaa lehtien mielipide/palautepalstoilla niin kuin ennenkin. Bussit kulkee sen sijaan, että kuljettajat olis lakossa. Lehdissä kerrotaan (vieläkin) n. kerran kuussa Aasian tsunamin uhreista ja uhrien omaisista. Ja siitä, miten Aasian tsunamin uhrien omaiset on saanu uuden koiran, kissan, talon, telkkarin, auton tai työpaikan.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ootteko ajatelleet, että kun napauttaa rystysillä pöytälevyyn, kuulunee siitä terävä kova kopsaus. Tämä ei ole pelkkä "kopsaus", vaan aistittavan maailman esittämä presentaatio siitä kun pöytälevyn ja rystysten uloimman atomikerroksen atomien elektronikehät törmää toisiinsa ja negatiiviset varaukset hylkii toisiaan.
Jos tapauhtusi niin että rystysten (ja koko ihmisen) varaukset muuttuisi niin, että elektronit olisi positiivisesti varautuneista ja atomin ydin negatiivisesti, niin tuo nyrkki sujahtaisi pöytälevystä läpi.
Jos tapauhtusi niin että rystysten (ja koko ihmisen) varaukset muuttuisi niin, että elektronit olisi positiivisesti varautuneista ja atomin ydin negatiivisesti, niin tuo nyrkki sujahtaisi pöytälevystä läpi.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Re: Suuria ja pieniä asioita...
Viesti Kirjoittaja bloof »
Sekin voi olla mielenkiintoista, kun n. miljardin vuoden kuluttua elämä maapallolla loppuu siihen kun aurinko alkaa kirkastua, kuumentua ja paisua isoks. Eihän sitä tietysti osaa kuvitellakaan minkälaista elämä maapallolla sillon on, jos sitä enää edes on. Silti jos miettii, voi tilanne olla aika kuumottava maapallolla joka on täynnä ihmisiä, kun tuo tuttu aurinkomme alkaakin yhtäkkiä paisua ja lämmittää kovemmin, paljon kovemmin.Tuurihaukka kirjoitti:Aatelkaa, miten pieni Maa on verrattuna aurinkoon.
Installed Windows to a black & white TV, the motherfucker gave me a bluescreen.
-
Viesti Kirjoittaja bloof »
DVD:tä ei ole, mutta kaikki jaksot on nauhalla VHS -kasetilla. Aivan mahtava sarja, lääkärisetä Kaikkonen ehkä mun suosikki.Salamijakk kirjoitti:Onko kukaan ostanut Jopet-show dvd:tä on muuten mahtava paketti
Installed Windows to a black & white TV, the motherfucker gave me a bluescreen.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka