Myyty: 160 €
Myynnissä puhelimen päivityksen johdosta otsikon mukainen iPhone 5 64gb White. Mukaan myös:
- Applen alkup. johto (päässä aavistus murtumaa, mutta toimii edelleen; ei puhelimen mukana tullut)
- Applen alkup. laturi (ei puhelimen mukana tullut)
- alkup. paketti
- uusi ja käyttämätön muovinen musta suoja, jossa läpinäkyvä takakansi
Alla on jokseenkin tarkasti kuvattu kaikki virheet.
Puhelin alunperin ostettu täältä uudenveroisena, lähes käyttämättömänä. Ollut 2,5 vuotta päivittäisessä käytössä. Puhelin on ollut käytössäni aina ilman suojaa (pl. zip bag toisinaan kosteuden/sateen varalta), koska mielestäni puhelin on myös kauneimmillaan sillä tavalla!
Näin ollen jonkun verran puhelimessa on kolhuja ja naarmuja, jotka olen pyrkinyt tuomaan kuvilla esille (kts. kuvat!). Lähinnä kolhuja on reunoilla ja naarmuja takakannessa. Näytössä on myös jonkun verran naarmuja: jos peilaa näyttö sammuneena, voi nähdä useita pieniä; käytössä joitain naarmuja näkee erityisesti valkoista kuvaa vasten, jolloin laskin n. 5-10. Nämä kaikki naarmut ovat kuitenkin pienempiä (korkeintaan vajaan cm mittaisia eivätkä mitään syviä) eikä niitä oikein näe kuin valkoista kuvaa vasten. Omassa käytössäni nämä eivät ole haitanneet lainkaan. Pahin on ehkä vähän keskeltä ylöspäin ja oikealle (ympyröity kuvassa), mikä itse asiassa oli jo silloin, kun puhelimen sain. Tämä naarmu näkyy toisinaan myös muilla väreillä.
Huom! Kameran linssi on mielestäni täysin kunnossa ja naarmuton, ja itse kamerakin toimii moitteetta.
Kameran vierestä reuna on painunut niin, että se pitää puhelinta n. 1 mm ilmassa. Olen pitänyt tätä vain hyvänä asiana, koska samalla kameran linssi pysyy irti pöydästä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Myös puhelimen latausliittimeen on tullut jonkin verran kosketushäikkää. Puhelin ei välttämättä lataa kaikilla johdoilla. Johdon pitäisi olla aika uusi. Välillä myös joutuu hieman heiluttelemaan johtoa, jotta puhelin saa kontaktin. Toisinaan olen huomannut, että puhelin yhdistää esim. koneeseen, mutta ei kuitenkaan lataa. Liittimeen puhdistaminen silloin tällöin auttaa hieman (ei poista ongelmaa kokonaan). Kävin myös näyttämässä puhelinta Eerikinkadun Fonumissa, jossa he ilmaiseksi hieman ronkkivat ja puhdistivat tuota liitintä. Harkitsin myös liittimen vaihtamista Fonumissa, jossa se olisi maksanut 69 €. HUOM! Mukana tulevalla johdolla lataaminen onnistuu normaalisti, mutta kuitenkin vain toisinpäin (olen merkannut toimivan puolen mustalla pisteellä

En ole varma, onko kaiuttimessa aavistuksen verran enemmän säröä kuin tavallisesti. En ole sitä paljoa käyttänyt eikä se muutenkaan ylipäätään mikään mullistava ole.
Puhelin ei ole ikinä kastunut (tippunut veteen ym.). Jos olen pitänyt puhelinta lenkillä tai jos on ollut muuten kosteat olosuhteet, niin olen käärinyt puhelimen aina muovipussiin tai zip bagiin.
Akku on mielestäni edelleen hyvä ja kestää itselläni päivän käytön (Spotify, Facebook, Helsingin Sanomat, email, netin selaaminen, Google Maps, pankkiasiat). CoconutBattery antaa 87.9% ja loadcycles: 873. Puhelimen sisuksissa rullaa iOs 9.1, ja nollaan vielä puhlimen.
Kaiken kaikkiaan myynnissä käytännössä edelleen vielä täysin toimiva ja hyvä puhelin. Jos em. käytönjälkien kanssa pystyy elämään, tässä on loistava ja nykyaikainen puhelin vielä pitkäksi aikaa.
Maksu ja toimitus:
- Nouto ja maksu käteisellä
- Maksu tilille ja puhelin postiin
- Myös muista vaihtoehdoista voidaan neuvotella
Postituksessa ostaja vastaa kaikista postikuluista ja oma vastuuni loppuu postituksen jälkeen, kun olen antanut seurantakoodin.
Puhelimen sijainti: Helsinki