Enoni vaihtoi vanhoilla päivillään vuoden alussa kaikki laitteensa Applen tuotteisiin. Eli iPhone 6, iPad Air, Macbook Air ja Time Machine.
Entisenä Windows laitteiden käyttäjänä Applen tuotteet ovat olleet toiminnoiltaan hiukan outoja ja olen joissakin asioissa auttanut häntä sen minkä olen voinut. iPhone ja iPad ovat olleet ongelmattomia mutta Macbook on tuottanut ongelmia ja erityisesti Mail.
Hänellä oli ensin käytössä Gmail osoite jota eivät saaneet toimimaan Mailissä lainkaan. Enoni päätti hankkia oman domainin ja oletus oli, että Macin oma sähköposti alkaisi toimia - mutta ei.
Hän kertoo, että käytössä on Webmail.iggo.fi ja ainoa tapa saada sähköpostia lähetettyä ja vastaan otettua on mennä palveluntarjoajan sivuille josta löytyy lähtevä ja saapuva laatikot.
Itselläni on myös oma domain ja palveluntarjoaja on Louhi.net. Sen kanssa ei ole ollut lainkaan ongelmia eli Mail toimii normaalisti. Enoni asuu Oulussa ja siellä hänen sanojensa mukaan on yritys joka hoitaa Applen tuotteiden huollon ja siellä oleva henkilö ei myöskään ole saanut sähköpostia toimimaan vaikka kerrotaan olevan hyvinkin perillä Mac ympäristöstä - jopa toimii kouluttajana.
En lainkaan epäile ammattitaidon puutetta mutta ihmettelen mikä mahtaa olla ongelmana. Itse en pysty auttamaan mutta lupasin enolleni ottaa hiukan asioista selvää.
Siis onko olemassa joku tietty syy miksi Mail ei toimi? Ongelmia ei ole iPhonella tai iPadillä kyseisten postien lähettämisessä tai vastaanottamisessa - siis ongelmat vain Macbook Airissa ja siinä on El Capitan.
Mail sähköposti ei toimi
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mail sähköposti ei toimi
Viesti Kirjoittaja JMikael »
Viimeksi muokannut JMikael, 9.11.2015 klo 0.28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: Mail sähköposti ei toimi
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Näyttäisi siltä, että tuo iggo.fi on lähinnä yrityksille suunnattu palvelu, jos nyt osuin oikeaan kohteeseen...
Tarjoavat käyttöön Hosted Exchange -sähköpostipalvelua, eli kun mailiin tehdään s-postitili, lähdetään ensisijaisesti liikkeelle Exchange-muotoisella tilin muodostuksella ja sitten palveluntarjoajan antamien ohjeiden mukaan.
Jos Mail ei pysty kirjautumaan suoraan Exchange-tiliin, pitää kaivaa esiin palveluntarjoajan ohjeet IMAP-tilin muodostamisesta.
iOS-vehkeet on pystyneet monesti helpommin muodostamaan tuon Exchange-tilin kuin OSX-koneet, mutta pienellä väännöllä nekin on saatu kyllä toimimaan.
Tarjoavat käyttöön Hosted Exchange -sähköpostipalvelua, eli kun mailiin tehdään s-postitili, lähdetään ensisijaisesti liikkeelle Exchange-muotoisella tilin muodostuksella ja sitten palveluntarjoajan antamien ohjeiden mukaan.
Jos Mail ei pysty kirjautumaan suoraan Exchange-tiliin, pitää kaivaa esiin palveluntarjoajan ohjeet IMAP-tilin muodostamisesta.
iOS-vehkeet on pystyneet monesti helpommin muodostamaan tuon Exchange-tilin kuin OSX-koneet, mutta pienellä väännöllä nekin on saatu kyllä toimimaan.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
No, ainakin Yosemiten Mail ja Gmail toimivat moitteetta. Itse en ole saanut päivääkään ATK-alan koulutusta ja sain luotua tilin noin minuutissa. Jos Gmail -tilillä on vuosien sähköpostit, niin niiden päivittyminen voi viedä todella paljon aikaa. Minulla ei ollut kuin 900..JMikael kirjoitti:Hänellä oli ensin käytössä Gmail osoite jota eivät saaneet toimimaan Mailissä lainkaan.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mail on muuten käyttöliittymältään huomattavasti mukavampi kuin tuo Gmailin ikkuna, esimerkiksi Gmailissa "viikon markkinointipostin" poistaminen ruksaamalla ruksi ruutuun yksi kerrallaan on aika turhauttavaa..vai saako Gmailissa aktivoitua jotenkin useampia viestejä kerralla?
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Aloittajalle: kysys enoltas, mikä menee oiken pieleen, niin voidaan helpommin huviksemma pähkäillä.Siis onko olemassa joku tietty syy miksi Mail ei toimi?
Viimeksi muokannut PKivireki, 10.11.2015 klo 7.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja JMikael »
Kiitoksia kommenteista. Anteeksi tämä viivästynyt kommentointi mutta en ole ollut pelipaikalla vähään aikaan.
Annanpa ensivaiheessa eteenpäin tuon Raikan antamat neuvot. Katsotaan mitä tapahtuu.
PKivireelle toteaisin, että itse olen myös hyvin ihmeissäni miksi homma ei onnistu. Ammatti-ihmisen pitäisi olla enoni auttajana siellä Oulussa mutta ei vaan onnistu.
Kommentoin lisää kunhan asiasta saan uutta tietoa. Kiitos jo tässä vaiheessa.
Annanpa ensivaiheessa eteenpäin tuon Raikan antamat neuvot. Katsotaan mitä tapahtuu.
PKivireelle toteaisin, että itse olen myös hyvin ihmeissäni miksi homma ei onnistu. Ammatti-ihmisen pitäisi olla enoni auttajana siellä Oulussa mutta ei vaan onnistu.
Kommentoin lisää kunhan asiasta saan uutta tietoa. Kiitos jo tässä vaiheessa.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Kannattaa myös tarkistaa nimipalvelin asetukset ja laittaa vaikka 8.8.8.8 joka on Googlen ja kokeilla sitten gmail tilin käyttöä. Tässä muut dns palvelimet:
The Google Public DNS IP addresses (IPv4) are as follows:
•8.8.8.8
•8.8.4.4
The Google Public DNS IPv6 addresses are as follows:
•2001:4860:4860::8888
•2001:4860:4860::8844
The Google Public DNS IP addresses (IPv4) are as follows:
•8.8.8.8
•8.8.4.4
The Google Public DNS IPv6 addresses are as follows:
•2001:4860:4860::8888
•2001:4860:4860::8844
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka