Kauppatapa 3. eli Tarjouksia otetaan vastaan
Myydään iMac 24" - viimeistä valmistetua valkoista mallisarjaa.
Käy ja kukkuu, hieno laite. Omasta mielestäni hienoin iMac, mitä Apple on koskaan tehnyt. Taas kerran epäröin laittaa edes koko laitetta myyntiin, mutta käytännössä tämä on jäänyt enää koriste/satunnaiskäyttöön eikä tätä toisaalta haluaisi ihan tyhjän panttinakaan pitää, kun käyttöarvoa kuitenkin olemassa vielä on.
Serial Number: W8647267VGN
Model: - iMac (24-inch)
Build Country: - This unit was built in Changhai, China.
Build Year: - This unit was built in 2006.
Build Week - Your Mac was built in week 47 of that year (November).
Production Nr.: - This unit was number 347 to be built that week.
Normaalikokoonpanosta poiketen tässä laitteessa on näihin koneisiin tehokkain näytönohjain NVidia GeForce 7600 (256mb muistilla).
Kyseisistä näytönohjaimista pyydetään ebayssa >200euroa.
Kauppatapa: Tarjouksia otetaan vastaan
Hintatoive: Kun jotain täytyy laittaa, niin pistetään nyt vaikka, että; 199,99euroa.
Joo, tiedän, ettei noiden koneiden arvo montaa kymppiä ole, mutta näytönohjaimen takia tästä kehtaa vielä vähän pyytääkin.
Keskusmuisti: 2gt
Kovalevy: 500gt
Käyttöjärjestelmä: Alkuperäislevyt löytyy, olisiko ollut tiger? Tällä hetkellä lumileopardi, mutta teen tuohon tietty puhtaan asennuksen uudelle omistajalle.
Maksutapa: tilille, postiennakko, käteinen
Toimitustapa: posti, postiennakko, matkahuolto, ostaja noutaa
MYYTY: iMac 6,1 24" White vm 2006
Vain Applen omat tuotteet.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
MYYTY: iMac 6,1 24" White vm 2006
Viesti Kirjoittaja etaumma »
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut etaumma, 8.12.2015 klo 20.45. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
Re: M: iMac 6,1 24" White vm 2006
Viesti Kirjoittaja TLinden »
Näytönohjaimista pyydetään paljon rahaa, koska tyypillisesti 24" iMacin ohjaimesta (oli nyt mikä malli tahansa) irtoavat GPU:n juotokset ja kortin korjaaminen ammattimaisesti maksaa usein yli satasen. Toimivat näytönohjaimet näihin ovat eräänlainen harvinaisuus ja kysyntä valtameren takana on kova, koska siellä käytetyt Macit ovat jostain syystä korkeammassa arvossa muutenkin kuin täällä meillä.
30 eurolla olen tätä kyseistä mallia näytönohjainvikaisena pari ostanut. Toimiva ohjain voi vikaantua millä hetkellä hyvänsä, jos on koneen alkuperäinen, eikä juotoksia ole koskaan korjattu. Uudemman 24" 2008 alumiinisen iMacin myin itse 190 eurolla joku aika sitten. Kun 2006 ei pyöritä enää Lionia uudempaa OS X versiotakaan, niin kyllä näiden hinta valitettavasti jää sinne kymppeihin ennemmin kuin satasiin. Voisin siis itse tarjota 80 euroa + rahtikulut (Matkahuolto toiminee, vaikka posti tökkii). Jos tähän löytyy alkuperäinen laatikko, niin siinä kulkeutuu Matkahuollollakin ehjänä perille.
Tämä on maksimitarjous, mitä itse katson järkeväksi.
30 eurolla olen tätä kyseistä mallia näytönohjainvikaisena pari ostanut. Toimiva ohjain voi vikaantua millä hetkellä hyvänsä, jos on koneen alkuperäinen, eikä juotoksia ole koskaan korjattu. Uudemman 24" 2008 alumiinisen iMacin myin itse 190 eurolla joku aika sitten. Kun 2006 ei pyöritä enää Lionia uudempaa OS X versiotakaan, niin kyllä näiden hinta valitettavasti jää sinne kymppeihin ennemmin kuin satasiin. Voisin siis itse tarjota 80 euroa + rahtikulut (Matkahuolto toiminee, vaikka posti tökkii). Jos tähän löytyy alkuperäinen laatikko, niin siinä kulkeutuu Matkahuollollakin ehjänä perille.
Tämä on maksimitarjous, mitä itse katson järkeväksi.
-
Alkuperäistä boxia ei löydy, mutta pakkaaminen ei varmaan muodostu tarvittaessa ongelmaksi, vaikka työtä teettääkin.
Tässä koneessa kiinni oleva näytönohjain on korjattu uudelleenpallottamalla, eli ainoalla oikealla tavalla. Huolta siitä, että näytönohjain leviäisi mainitsemasi tyyppivian takia ei siis ole.
Oli kiinnostusta kotimaassa tai ei, niin kahdeksalla kympillä kone ei kuitenkaan vaihda omistajaa kun saman ikäisiä Mac Minejäkin on täällä myyty tuohon hintaan. Kuten itsekin sanoit, pelkkä näytönohjaimen korjauttaminen maksoi aikanaan enemmän ja jokin arvo silläkin on - vaikkei sitten Suomessa olisikaan.
Jos aikaa olisi ja olisin konetta vain rahan takia myymässä, niin purkaisin itse näytönohjaimen irti eBayssa myyntiä varten ja ottaisin päälle loppukoneesta sen kolme-neljäkymppiä mitä siitä täältä saa.
Tässä koneessa kiinni oleva näytönohjain on korjattu uudelleenpallottamalla, eli ainoalla oikealla tavalla. Huolta siitä, että näytönohjain leviäisi mainitsemasi tyyppivian takia ei siis ole.
Oli kiinnostusta kotimaassa tai ei, niin kahdeksalla kympillä kone ei kuitenkaan vaihda omistajaa kun saman ikäisiä Mac Minejäkin on täällä myyty tuohon hintaan. Kuten itsekin sanoit, pelkkä näytönohjaimen korjauttaminen maksoi aikanaan enemmän ja jokin arvo silläkin on - vaikkei sitten Suomessa olisikaan.
Jos aikaa olisi ja olisin konetta vain rahan takia myymässä, niin purkaisin itse näytönohjaimen irti eBayssa myyntiä varten ja ottaisin päälle loppukoneesta sen kolme-neljäkymppiä mitä siitä täältä saa.
-
Eli tarkennusta:
1) missä ja kuinka kauan aikaa sitten näytönohjain on korjattu?
2) löytyykö tae siitä, että "tinapallot" on toisaan vaihdettu uusiin?
Voisin hieman ehkä vastauksien jälkeen nostaa tarjousta, mutta kuten sanoin, uudemman alumiinisen mallin markkinahinta on n. 200 euroa oman kokemukseni mukaan (pitkään oli kone myynnissä ja tuolla hintaa tekikauppansa), niin tämä malli on kyllä halvempi.
1) missä ja kuinka kauan aikaa sitten näytönohjain on korjattu?
2) löytyykö tae siitä, että "tinapallot" on toisaan vaihdettu uusiin?
Voisin hieman ehkä vastauksien jälkeen nostaa tarjousta, mutta kuten sanoin, uudemman alumiinisen mallin markkinahinta on n. 200 euroa oman kokemukseni mukaan (pitkään oli kone myynnissä ja tuolla hintaa tekikauppansa), niin tämä malli on kyllä halvempi.
-
1. Suomessa, helmikuussa 2012
2. Jos joku tarjoaa koneesta hinnan, jolla olen valmis kaupat tekemään, voin ennen maksutapahtumaa antaa korjaajan yhteystiedot ja putiikin nimen, jotta voi halutessaan itse soitella ja kysellä hänen ammattitaitonsa ja moraalinsa perään - oli hänellä operaatiosta tosin pari kuvaakin.
3. Koneet ovat kaikki vähän erilaisia ja niissä toiset arvostavat toisenlaisia asioita kuin toiset. Esimerkiksi lampunjalka-iMaceista maksettiin melko sievoisia summia viimeksi kun asiaa taivastelin. Vuoden 2007 alu-iMacit puolestaan ovat alumiinikuorisia omenatuotteita preferoiville vanhinta mitä rahalla saa, kun taas tämä on valkoisista enemmän pitäville uusinta mitä olemassa on - ja näytönohjaimen puolesta myös tehokkainta.
Jos olisimme itsellämme laitetta pitäneet siitä syystä, että haluamme uusimman ja tehokkaimman mitä on uusine ohjelmistoineen, niin olisimme luopuneet laitteesta aikapäiviä sitten.
2. Jos joku tarjoaa koneesta hinnan, jolla olen valmis kaupat tekemään, voin ennen maksutapahtumaa antaa korjaajan yhteystiedot ja putiikin nimen, jotta voi halutessaan itse soitella ja kysellä hänen ammattitaitonsa ja moraalinsa perään - oli hänellä operaatiosta tosin pari kuvaakin.
3. Koneet ovat kaikki vähän erilaisia ja niissä toiset arvostavat toisenlaisia asioita kuin toiset. Esimerkiksi lampunjalka-iMaceista maksettiin melko sievoisia summia viimeksi kun asiaa taivastelin. Vuoden 2007 alu-iMacit puolestaan ovat alumiinikuorisia omenatuotteita preferoiville vanhinta mitä rahalla saa, kun taas tämä on valkoisista enemmän pitäville uusinta mitä olemassa on - ja näytönohjaimen puolesta myös tehokkainta.
Jos olisimme itsellämme laitetta pitäneet siitä syystä, että haluamme uusimman ja tehokkaimman mitä on uusine ohjelmistoineen, niin olisimme luopuneet laitteesta aikapäiviä sitten.
-
-
Voin avoimena tarjouksena tarjota 1 euron tuohon edellisen päälle.
-
120 euroa ja postit siihen päälle, niin sillä vaihtaa omistajaa.
-
Postilta tuli juuri mainos, että kaikki joulupaketit nyt 5 euroa... Liikkuisikohan tämä sillä?
-
Kappas, ilmoituksen mukaan koskee kaikkia alle 10kg paketteja sekä kaikkia pakettiautomaatin kautta lähetettyjä.
Täytyy hakea anoppilasta vaaka ja koittaa punnita huomenna. Mittasin korkeuden myös ja sitä näkyy olevan 53,5cm joten jos toppaa julmasti, niin saattaisi mahtua myös pakettiautomaatin 60cm pakettikorkeudesta sisään ja silloin ei olisi painorajakaan ongelma - vaikkei tuo valtavasti painakaan.
Täytyy hakea anoppilasta vaaka ja koittaa punnita huomenna. Mittasin korkeuden myös ja sitä näkyy olevan 53,5cm joten jos toppaa julmasti, niin saattaisi mahtua myös pakettiautomaatin 60cm pakettikorkeudesta sisään ja silloin ei olisi painorajakaan ongelma - vaikkei tuo valtavasti painakaan.
-
Palautetaan takaisin myyntiin.
Yksityisviestillä ostosta ilmoittaneesta käyttäjästä ei ole kuulunut enää viikkoon mitään
Yksityisviestillä ostosta ilmoittaneesta käyttäjästä ei ole kuulunut enää viikkoon mitään

-
No minä ostan tämän sitten pois, jos 5 eurolla onnistuu postitus.
-
Siinä on näköjään rajoituksensa, kun pääsee lukemaan tätä foorumia lähinnä vain iltaisin.
Postin nettisivujen mukaan tuo 5 euron postitustarjous päättyi valitettavasti tänään postien sulkeuduttua...
Postin nettisivujen mukaan tuo 5 euron postitustarjous päättyi valitettavasti tänään postien sulkeuduttua...
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka