Moi! Mulla on siis kamera kiinni minissä ja tarkoitus tuoda video ja polttaa dvd:lle. Pari viikkoa sitten onnistui hyvin onestep-dvd (iDVD) mutta eilen kuva meni mustaksi jostain syystä nauhan puolen välin jälkeen eli koko nauhaa iDVD ei tuonut edes miniin mutta äänitti kuitenkin mustaa kenttää sen sijasta.
Tänään kokeilin homma IMoviella. Kuva rupeaa tökkimään kummasti, eli ääni häviää ja kuva pysähtyy. Kokeilin toista diginauhaa missä muua sisältö, sama ongelma. Sain myös ilmoituksen tässä viedoita räplätessä että "Imovie suljettiin tuntemattomasta syystä" noin vapaasti ruotsista käännettynä. Mulla on uusimmat päivitykset Tiikerissä. ja kuten sanoin 2 viikkoa sitten homma toimi hyvin.
Suoritin homman, siirsin imovie.plistin roskikseen. Ongelam säillyi, eli toivottaua vaikutusta. Kun aloitan nauhan siirron koneelle niin kuva todella nykii ja kamera sammuu itsekseen, siis ohjelma katkaisee kameran syötön itse jostain syystä.
Korjaa nyt vielä levytyökalulla oikeudet ja jos ei sitten pelitä, niin alkaa jo ihmettelemään Toisella kameralla, jos pääsisit kokeilemaan, saisi suljettua sen viat pois.
levytyökalu löytyy lisäohjelmista (utilities) ja ei siinä pitäisi voida mokata. Valitset oikean kiintolevyn. Painat vain "korjaa levyn oikeudet" tai mitä se nyt ikinä ruotsiksi onkaan
Käytin levytyökalun ja jonkin korjauskohteen se löysi. Ajoin sen korjausohjelman mutta ongelma säilyy. Taitaa olla kameralla huoltoreissu edessä. Kamera on 4 vuotta vanha ja toimi siis ennen uusinta Tiikerin päivitystä hyvin.
No, poistin vielä kerran sieltä preferences kansioista ne iDVD.plist ja iMovie.plist. Sitten kytkin taas huvikseni taas kameran koneeseen ja nyt siirtyi iMovielle koko nauha. En ole kokeillut toimiiko se iDVD vielä. Mä siis jo aikaisemmin yritin korjata ongelmaa poistamalla sen idvd.plist-kansion mutta silloin se ei auttanut. Toivotaan että ongelam ohi.
Imoviessa on vaan niin paljon toimintoja että meinaa hermostua kun haluaisi ihan vaan tehdä dvd:n lasten vauva-ajasta. Tottakai imoviella saa vielä hienomman mutta tuntuu ettei jaksa juuri nyt opiskella sitä, mutta ei kai sitä muuten alkaisi opettelemaan ollenkaan jos ei olisi pakko. Toivotaan että ongelma on ohi!!
Nyt menee jo toinen nauha kameralta minin muistiin iMovielle, eli homman taisi ratkaista se imovie.plist ja idvd.plist-kansioiden poistaminen preferences-kansioista. iDVD:n onestep-dvd:tä en kyllä ole kokeillut mutta luulen sen toimivan myös koska iMovie toimii. Tämä vaan tiedoksi!
Hero71 kirjoitti:Nyt menee jo toinen nauha kameralta minin muistiin iMovielle, eli homman taisi ratkaista se imovie.plist ja idvd.plist-kansioiden poistaminen preferences-kansioista. iDVD:n onestep-dvd:tä en kyllä ole kokeillut mutta luulen sen toimivan myös koska iMovie toimii. Tämä vaan tiedoksi!