Jeps. Olen tässä viimepäivät elänyt ikäviä hetkiä ja surettaa uutisoida seuraavaa:
Powerbookkini on todnäk hakkeroitu menestyksekkäästi. Syy tähän on vielä epäselvä mutta alla lainauksia applen asiaa tutkivien insinöörieni kommenteista:
"Engineerings suspects to a bad application making those strange folder name
We highly doubt malicious code"
Ja tässä kuva kansoista jotka olivat ilmestyneet käyttäjähakemistoon/Library/Preferences:
Laitan jossain vaiheessa enemmän kuvausta tilanteesta, nyt en hirveän pitkään jaksa, pääsiäinen ja kaikkea, vapaapäivät, ja hiukka väsyttää väännettyäni kättä loppuviikon Elisan kanssa. Apple-tuki sentään on toiminut kiitettävästi tilanteessa. Kunnioitukset heille. Toisin kuin Elisa.
Huomasin että kotini sekä työhuoneeni elisan liittymät ovat jatkuvan pommituksen kohteena. Otin yhteyttä sekä Elisan tekniseen tukeen ja abusse-tiimiin jotka pallottelivat minua edestakaisin ja väittivät että eivät voi tehdä mitään eikä asia heille edes kuulu. Jep.
Siinä vaiheessa kun huomasin että adsl-boxien (elisan asentajan konffaamat vuokravehkeet) hallinta on kaapattu ja admin salasan ei toimi niin elisasta ollaan edelleen sitä mieltä että asia ei heille kuulu ja ottakaa yhteyttä adsl boxien valmistjan tukeen. Jep.
Meidän firman lakimies lähestyy ensiviikolla Elisaa.
Applen insinöörit siis epäilevät vahvasti että järjestelmääni on tunkeuduttu, mutta eivät ymmärrä kuinka. En minäkään. Epäilyni kohdistuvat Remote Desktpoin käyttöön julkisen verkon yli ja p2p- softiin jotka olen lopulliesti poistanut enkä enää vastaavia asenna.
Tämä näin tässä vaiheessa kommentoinniksi palomuurin tarpeellisuudesta. Minulla on vieläpä ollut se koko ajan päällä. Adsl-boxissa sen sijaan ei ollut nat päällä. Tästä eteeenpäin on varmasti joka paikassa.
Varokaa mitä teette ja pitäkää se palomuuri päällä. Piste.
Ja elisan liittymistä: keskus jonka kautta minunu kaksi liittymääni on yhdistetty on siirretty uuteen elisan käyttämään teknologiaan. Epäilen että heidän uudessa teknologiassa on jokin feelu tai konffauksessa käynyt jokin moka. Ainakin teknisen tuen ja abusetiimin suhtautuminen ja asiaks palvelun taso on ollut tässä tilanteessa täysin törkeää. Jos teillä on elisan liittymä niin katselkaapa mitä teillä tapahtuu. Minulle on moni raportoinut oudoista ilmiöistä viime aikoina.
[/img]