Mua on alusta asti kiehtonut Motun rauta, ihan jo ne ekatkin midi-sovittimet. Motu 896:tta olen katsellut sillä silmällä heti sen esittelystä alkaen.
DP:n käyttäjiä en tuntenut yhtäkään silloin kun päätöksiä tehtiin joten Logiciin vei tie, ja tuntuu että softainstrumenteissa ei Logicin käyttäjä ainakaan häviä tälle uudellekaan DP:lle.
Logicin siirryttyä kokonaan Applelle on päätöksessä ollut helppo pysyä, muussa tapauksessa tilanne olisi saattanut kääntyä DP:n valintaan tai jossa nyt pitäisi lähteä liikkeelle aivan alusta. Siistin oloinen on toi 5-versio, olikos Motun sivuilla mitään ladattavaa demoa?
Hmnmm. Niukka on hieman eväs. Tiukkaa tekee mutta vaihtelu tekee hyvää markkinoilla. Mites OMF tai muu yhteensopivuus? Pelkkä sopivuus "PT 7.1cs4 or higher" ei taida riittää
Motun sivuilla on tietoa Universal-jutuista. Kannattaa käydä lataamassa palikka avuksi. Itse en tarvi kun ajelen Power PC:llä. Motu voitti koska hinta oli kohdallaan ja sitä tehdään ainoastaan Macille. Halusin himaan helpon softan ja kuvittelen saaneeni sellaisen. Kerron tulevaisuudessa lisää kun pääsen alkuun.
OMF toimii. DP5 intelversio tulee MOTUn mukaan vuoden toisella neljänneksellä. En ole varma 4.61 versiosta. Hyvä ja monipuolinen ohjelma. Ei yhtään ikävä Toolsia. Suosittelen kokeilemaan. Lisää keskustelua aiheesta löytyy tuolta http://www.unicornation.com/phpBB2/index.php
Karive, DP ei todellakaan ole helppo softa. Sen opettelu vaatii pitkää pinnaa. Mutta kun sen sisäistää niin se on todellakin paras mahdollinen softa!
Itse kyllä odottelen tuota DP5 Intelversiota. Ja sitten kun se tulee myyntiin, niin pitänee siirtyä samantien Intelmac kantaan. Luultavasti silloin on tarjolla jo MacBook 13.3".
Muistetaan että se parhaus on "katsojan silmässä". Pisteet tahtoo lipsahtaa sille softalle josta on rahat maksanut ja mitä käyttää ja yleensä osaa käyttää.
Jone-51K kirjoitti:Muistetaan että se parhaus on "katsojan silmässä". Pisteet tahtoo lipsahtaa sille softalle josta on rahat maksanut ja mitä käyttää ja yleensä osaa käyttää.
Parhain terveisin
Herra Nuendo 3.2
Jep, näinhän se taitaa juuri olla. Pakko kyllä myöntää että Steinberg Nuendo ja Cubase SX ovat hyviä softia.
Joo, tuli tuossa taannoin testattua DP4.6 ja täytyy sanoa, että cubasen ja logicin hallitsevana en kyllä tajunnut yhtään mitään, miten se toimii. En saanut ladattua mitään virtuaali-instrumenttia, saatika valittua sitä raidalle. Vaikuttaisi siis olevan täysin erilainen lähestymistapa kuin kahdessa ensimmäiseksi mainitsemassani softassa.
Tuppu kirjoitti:Joo, tuli tuossa taannoin testattua DP4.6 ja täytyy sanoa, että cubasen ja logicin hallitsevana en kyllä tajunnut yhtään mitään, miten se toimii. En saanut ladattua mitään virtuaali-instrumenttia, saatika valittua sitä raidalle. Vaikuttaisi siis olevan täysin erilainen lähestymistapa kuin kahdessa ensimmäiseksi mainitsemassani softassa.
Näin on. Itse "siirryin" Cubase SX:stä käyttämään DP:tä. Ja Cubasen oppii käyttämään kolme kertaa nopeammin/helpommin kuin DP:n. Saati sitten jos ei ole käyttänyt mitään Audio-softaa aikaisemmin. Voi olla pitkä ja kivinen tie ennen kuin DP on hallussa.
Jansko kirjoitti:Karive, DP ei todellakaan ole helppo softa. Sen opettelu vaatii pitkää pinnaa. Mutta kun sen sisäistää niin se on todellakin paras mahdollinen softa!
Itse kyllä odottelen tuota DP5 Intelversiota. Ja sitten kun se tulee myyntiin, niin pitänee siirtyä samantien Intelmac kantaan. Luultavasti silloin on tarjolla jo MacBook 13.3".
Riippunee käyttäjästä, itselle DP on huomattavasti loogisempi kuin suurin osa muista softista, poislukien Cubase/Nuendo. Kärjistetysti voisin sanoa että Cubasen opin puolessa tunnissa, DP:n parissa tunnissa, mutta Logicia en oppinut edes päivässä(tosin vanhempia versioita mutta eipä se käyttöliittymä ole ratkaisevasti muuttunut). Siksi siis nykyään käytössä DP.
Jansko kirjoitti:Karive, DP ei todellakaan ole helppo softa. Sen opettelu vaatii pitkää pinnaa. Mutta kun sen sisäistää niin se on todellakin paras mahdollinen softa!
Riippunee käyttäjästä, itselle DP on huomattavasti loogisempi kuin suurin osa muista softista, poislukien Cubase/Nuendo. Kärjistetysti voisin sanoa että Cubasen opin puolessa tunnissa, DP:n parissa tunnissa, mutta Logicia en oppinut edes päivässä(tosin vanhempia versioita mutta eipä se käyttöliittymä ole ratkaisevasti muuttunut). Siksi siis nykyään käytössä DP.
DP:n peruskäytön opin PT pohjalta melko nopeasti, mutta tottakai noin isosta ohjelmasta oppii koko ajan uutta kun tarve vaatii. Logic ja Cubase ei mielestäni ole yhtään samalla viivalla audio-ominaisuuksia ajatellen, seq käyttöön kyllä mukavan näppäriä ja yksiulotteisia. Nuendoa olen kuullut paljon kehuttavan, ja yhden esittelytilaisuudenkin katsastanut, ja siihen voisin melkein vaihtaakin jos DP ei tuntuisi paremmalta. Niinkuin Jone sanoi, oma on aina paras.