Onnetonta osaamista OfficeLinessa
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Onnetonta osaamista OfficeLinessa
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tietämättömät juniorimyyjät ovat varmaan kyllä työnantajalle halpoja ja kilttejä. Muuttuvatkohan he kohta sitten viisaammiksi uusissa, komeissa myymälätiloissa, vai onko edessä entistä enemmän tämäntapaista?
Ketju:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0015726084
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 2463
- Liittynyt: 16.2.2005 klo 17.42
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Näinpä. On silti käsittämätöntä, että osa henkilökunnasta ikään kuin pidetään asiakaspalveluun kelvottomina, kun heitä ei kouluteta tuntemaan myymäänsä repertuaaria hieman syvällisemmin. Ongelma saattaa taas olla se, että koulutus maksaa ja myyjä on sen ajan pois liikkeestä jakelemasta asiakkaan pyytämää tavaraa kuin simpanssi (mistä työnantaja hyötyy) ja vastailemasta typeryyksiä (mistä työnantaja kärsii, mutta sehän ei välttämättä edes tiedä koko asiaa kun se ei koskaan ole asiakas).joonahe kirjoitti:Osaaminen on aina myyjäkohtaista. Itse olen saanut OfficeLinessakin älyttömän hyvää ja osaavaa palvelua, mutta olen kuullut päinvastaisiakin tarinoita.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Katteet on kehnot ja sitä myöten etenkin liksat, koska myyjä saa aina vähästäkin yhä pienemmän siivun. Tuessa ja koulutuksessa saattaa vähän tienatakin, ja paremminkin tienaisi jos myynti olisi tehtäviensä tasalla ja osaisi myydä asiantuntevasti, mitä taas ei välttämättä tapahdu kun liksat on niin kehnot...TheKraken kirjoitti:Officelinen pitäisi pistää homppuu rekrytointikampanja
Täältä löytyisi varmaan osaavia myyjiä

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 259
- Liittynyt: 11.2.2006 klo 19.12
- Paikkakunta: Turku
Viesti Kirjoittaja designed »
Blogista löytyy lisää ihmettelyä.
-
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 2.7.2005 klo 3.02
- Paikkakunta: San Diego, CA
Viesti Kirjoittaja bloof »
-
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 24.3.2004 klo 16.15
-
- Viestit: 337
- Liittynyt: 26.2.2004 klo 22.52
Viesti Kirjoittaja Karive »
Mitalin toinen puoli on sitten se omistajien ahneus joka osaltaan vaikuttaa samaan suuntaan. Jos asiaa ajateltaisiin pitkäjänteisesti hyvin koulutetuille myyjille voi maksaa enemmän ja jos itse huolehtii henkilökuntansa koulutuksesta porukkaa saattaa jopa viihtyä. Ainakin alasta kiinnostuneet kaverit jotka haluavat oppia jotain.
Tämä kyllä koskee kaikkea kaupankäyntiä. Yhä harveneva ammattitaitoisten myyjien joukko on yhä kiireisempää koska joutuu hoitamaan paljon tehtäviä ja lisäksi näiden älypäiden aiheuttamat reklamaatiot.
Päivystävieln myyjien (päätehtävä käyttää kassakonetta) olisi hyvä tietää kenelle heidän pitää jättää terveiset/yhteyden ottopyynnöt jolloin asiakkaista saattaisi tulla tyytyväisiä asiakkaita myöhemmin.
-
- Viestit: 2928
- Liittynyt: 28.11.2004 klo 14.14
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja JHA »
Ja mitään vaikutusta asiaanhan ei varmaankaan ole sillä kasvavalla trendillä jonka myötä kotimaisessa kauapssa käydään kyllä hypistelemässä esittelykappaleita ja tenttaamassa myyjiä mutta ostokset tehdään sitten saksalaisesta nettikaupasta josta saman hilavitkuttimen saa 10 eeroa halvemmalla.. Omistajien ahneudellahan kaikki tietenkin selitetään...Karive kirjoitti:Vuonna 2006 jokaikisessä kaupassa jossa myydään jotain on osa porukasta päivystämässä vaikkei pahemmin mitään tiedäkään. Joku hinta näistä sunnuntai aukioloista, pitkistä aukioloista ja kovasta kilpailusta on maksettava.
Mitalin toinen puoli on sitten se omistajien ahneus joka osaltaan vaikuttaa samaan suuntaan.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Toisaalta, jos kovassa kilpailutilanteessa jonkin asian pitää joustaa, se on kyllä kaikkein viimeisenä liikevoitto ja johdon korvaukset. Kaikki muut konstit käytetään ensin. Ei jokin UPM ole tässä mikään kuriositeetti (ensin valtavat palkkioiden korotukset johtajille, sitten joukkoirtisanomiset työntekijöille). Poikkeuksia toivottavasti on tästäkin säännöstä joissakin perhe- tai aatteellisissa yrityksissä (olen itse ollut joskus töissä yrityksessä jossa toimitusjohtaja lomautti ensimmäisenä itsensä puolipäiväisesti mutta jatkoi täysien päivien tekemistä, kuvitelkaa mikä esimerkki), mutta varmaksi en niistä enää menisi väittämään.JHA kirjoitti:Ja mitään vaikutusta asiaanhan ei varmaankaan ole sillä kasvavalla trendillä jonka myötä kotimaisessa kauapssa käydään kyllä hypistelemässä esittelykappaleita ja tenttaamassa myyjiä mutta ostokset tehdään sitten saksalaisesta nettikaupasta josta saman hilavitkuttimen saa 10 eeroa halvemmalla.. Omistajien ahneudellahan kaikki tietenkin selitetään...
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 558
- Liittynyt: 25.1.2006 klo 14.52
- Paikkakunta: Tampere / Kangasala
Viesti Kirjoittaja ogc »
Mutta ennen ostoa hän kävi Tampereella jossain appleliikkeessä ( ei Varimport), ilmeisesti lähelllä Anttliaa.. Tosiaan en nimeä muista, mutta siellä kuulemma oli palvelu myös niin ala-arvoista kun vaan voi olla eikö myyjällä tuntunut olevan oikeastaan mitään osaamista/tietämystä mäkeistä. Siskoni oli mennyt kauppaan ja kysellyt mäkeistä yleistietoa ja uudesta iMacista tietoja, niin myyjä oli kuulemma luetellut vaan jotain techspecksejä. eli "joo no tässä on 2,0 ghz ja 512 mt ramma, sit täs o 250 giganen kovalevy...." jne.
Eipä tuo paljoa valaise tulevalle mäkistille. No siskoni olikin sitten onneksi lähtenyt 5 min päästä pois kaupasta, eipä muuten edes sieltä konettaa ostanut.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 9.4.2006 klo 14.12
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Hoi hittu, tämän on pakko olla se Harri Vasaran (tietääkseni) isännöimä e-pisteen uusi lifestyle-myymälä, eihän se mikään muukaan voi olla. Isännälle voisi panna meiliä palvelusta (etunimi.takanimi@e-piste.fi), vaikka ei siitä varmaan paljon hyötyä ole. Ei ne kouluta kumminkaan. Isäntä itse tietää suht hyvin Mac-asiat tai ainakin ennen tiesi, mutta se tieto vissiin ei ole kovin tarttuvaa sorttia.ogc kirjoitti:Siskoni osti hiljattain uuden iMacin ja näin hänestäkin tuli uusi mäkisti...
Mutta ennen ostoa hän kävi Tampereella jossain appleliikkeessä ( ei Varimport), ilmeisesti lähelllä Anttliaa.. Tosiaan en nimeä muista, mutta siellä kuulemma oli palvelu myös niin ala-arvoista kun vaan voi olla eikö myyjällä tuntunut olevan oikeastaan mitään osaamista/tietämystä mäkeistä. Siskoni oli mennyt kauppaan ja kysellyt mäkeistä yleistietoa ja uudesta iMacista tietoja, niin myyjä oli kuulemma luetellut vaan jotain techspecksejä. eli "joo no tässä on 2,0 ghz ja 512 mt ramma, sit täs o 250 giganen kovalevy...." jne.
Eipä tuo paljoa valaise tulevalle mäkistille. No siskoni olikin sitten onneksi lähtenyt 5 min päästä pois kaupasta, eipä muuten edes sieltä konettaa ostanut.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 1186
- Liittynyt: 22.2.2004 klo 19.50
- Paikkakunta: Järvenpää
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
No on sinne kyllä haettu viime viikolla, mutta saa nyt nähdä mitä mieltä ovat hakemuksesta....On muuten toinen kerta (ekalla kerralla olin jo päästä kunnes saivat todella kokeneen myyjän jolla oli vakuuttava Mac tausta johon oma 4kk Macin ääressä vietetty aika oli mitätön vakuutteluista huolimatta)TheKraken kirjoitti:Officelinen pitäisi pistää homppuu rekrytointikampanja
Täältä löytyisi varmaan osaavia myyjiä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: 6.5.2004 klo 20.33
Viesti Kirjoittaja hazardi »
Sittenhän susta tulee hirmuinen bulvaani, joka mainostaa kokoajan osta osta osta (ja psst....officelinesta tietysti). 8)am_tiainen kirjoitti:No on sinne kyllä haettu viime viikolla, mutta saa nyt nähdä mitä mieltä ovat hakemuksesta....On muuten toinen kerta (ekalla kerralla olin jo päästä kunnes saivat todella kokeneen myyjän jolla oli vakuuttava Mac tausta johon oma 4kk Macin ääressä vietetty aika oli mitätön vakuutteluista huolimatta)TheKraken kirjoitti:Officelinen pitäisi pistää homppuu rekrytointikampanja
Täältä löytyisi varmaan osaavia myyjiä
-
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tulipas samalla testattua hieman MacBookkiakin ja oli se kyllä hienon oloinen vehje. Tosin Firefox rosetan kautta oli kohtuullisen hidas käynnistymään

-
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.2.2004 klo 19.08
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja windowlicker »
Onko kukaan tullut koskaan ajatelleeksi, että asiakkaankin pitäisi osata vähän kertoa, mitä haluaa tietää. Hyvä myyjä tietysti kysyy, mihin käyttöön kone tulee ja tämän perusteella kertoo tarvittavaa tietoa ja esittää vaihtoehtoja. Ei kuitenkaan voi odottaa, että myyjä osaa kertoa juuri ne asiat, mitä asiakas haluaa tietää, ellei asiakas itse tajua kysyä. Sen sijaan, jos myyjä ei tiedä, että Mighty Mousessa on useampi nappi, voi tämä katsoa peiliin. Myyjältäkään ei kuitenkaan voi odottaa 100% tietämystä kaikista asioista, etenkään kun otetaan huomioon, miten paljon elektroniikka-alalla tulee kaiken aikaa uusia tuotteita ja päivityksiä olemassa oleviin tuotteisiin.ogc kirjoitti:Siskoni oli mennyt kauppaan ja kysellyt mäkeistä yleistietoa ja uudesta iMacista tietoja, niin myyjä oli kuulemma luetellut vaan jotain techspecksejä. eli "joo no tässä on 2,0 ghz ja 512 mt ramma, sit täs o 250 giganen kovalevy...." jne.
Eipä tuo paljoa valaise tulevalle mäkistille.
Joka tapauksessa nämä viestit, missä moititaan eri paikkojen palvelua ovat usein aika yksipuolisia ja kärjistettyjä. Ei kerrota koko tilannetta, vain mitä toinen osapuoli on tehnyt/ei ole tehnyt.
-
- Viestit: 558
- Liittynyt: 25.1.2006 klo 14.52
- Paikkakunta: Tampere / Kangasala
Viesti Kirjoittaja ogc »
Tottakai asiakkaan pitää myös kommunikoida ja kertoa hieman lähtökohtia mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa mielestäni myyjä ja varsinkin mäkin myyjä toimi melkoisen mitäänsanomattomasti. Onhan se jo perusoletus että mäkkiä kun lähdetään myymään nii siitä kerrotaan jotain muutakin kun se tieto koneesta mikä lukee myös stockmannin pc-pakettimainoksessa.windowlicker kirjoitti:Onko kukaan tullut koskaan ajatelleeksi, että asiakkaankin pitäisi osata vähän kertoa, mitä haluaa tietää. Hyvä myyjä tietysti kysyy, mihin käyttöön kone tulee ja tämän perusteella kertoo tarvittavaa tietoa ja esittää vaihtoehtoja. Ei kuitenkaan voi odottaa, että myyjä osaa kertoa juuri ne asiat, mitä asiakas haluaa tietää, ellei asiakas itse tajua kysyä. Sen sijaan, jos myyjä ei tiedä, että Mighty Mousessa on useampi nappi, voi tämä katsoa peiliin. Myyjältäkään ei kuitenkaan voi odottaa 100% tietämystä kaikista asioista, etenkään kun otetaan huomioon, miten paljon elektroniikka-alalla tulee kaiken aikaa uusia tuotteita ja päivityksiä olemassa oleviin tuotteisiin.ogc kirjoitti:Siskoni oli mennyt kauppaan ja kysellyt mäkeistä yleistietoa ja uudesta iMacista tietoja, niin myyjä oli kuulemma luetellut vaan jotain techspecksejä. eli "joo no tässä on 2,0 ghz ja 512 mt ramma, sit täs o 250 giganen kovalevy...." jne.
Eipä tuo paljoa valaise tulevalle mäkistille.
Joka tapauksessa nämä viestit, missä moititaan eri paikkojen palvelua ovat usein aika yksipuolisia ja kärjistettyjä. Ei kerrota koko tilannetta, vain mitä toinen osapuoli on tehnyt/ei ole tehnyt.
Tässä siskoni meni kauppaan ja kertoi kyllä että ei ole mäkkiä eläissään käyttäny ja pyysi esittelemään. Sanoi vielä olevansa mahdollisesti kiinnostunut iMacistä. Kyllä tässä myyjä melkoisen amatöörimäisesti toimi. Ei riitä että kertoo juuri sen kellotaajuuden ja kovalevyn koon ja sellaiset. kyllä tällaisessa "erikoisliikkeessä" tulisi olla asiantuntevaa väkeä, sillä mäkki on kuitenkin vielä kohtalaisen harvinainen pc:seen verrattuna.
Mutta en tässä nyt tietenkään yleistä mitään että kaikissa applekaupoissa olisi tampioita, kunhan tässä vaan tämän yhdenkuulemani tapauksen kerroin.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 15.6.2005 klo 3.38
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja vom »
Ei Varimportin myyjätkään ole kovin hääppösiä. En ole sovinisti, mutta en voi olla väittämättä etteivätkö kyseisen puljun miespuoliset myyjät tietäisi HIEMAN enemmän Mac-asioista. Viimeksi kun kysyin naismyyjältä jostain FireWire kaapelista, tuli niin ala-arvoista palvelua kuin voi vain olla. Sama koski muitakin kysymyksiä, suusta valui vain ulkoa opeteltua mainostekstiä... Piti odottaa 30 minuuttia että sai kunnon palvelua.ogc kirjoitti:Siskoni osti hiljattain uuden iMacin ja näin hänestäkin tuli uusi mäkisti...
Mutta ennen ostoa hän kävi Tampereella jossain appleliikkeessä ( ei Varimport), ilmeisesti lähelllä Anttliaa.. Tosiaan en nimeä muista, mutta siellä kuulemma oli palvelu myös niin ala-arvoista kun vaan voi olla eikö myyjällä tuntunut olevan oikeastaan mitään osaamista/tietämystä mäkeistä.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
MacBook Pro 15" | 2.5 GHz i7 | 16 GB | 500GB SSD
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit