Onko kenelläkään muulla ollut Mail- ohjelman kanssa ongelmia iOS 9.2 asennuksen jälkeen? Yllä oleva käyttäjä kertoo 9.2:n korjanneen hänen tapauksessaan myös Mail-ohjelman synkronointiongelman, mutta itsellä tilanne ei korjaantunut. 9.0.2->9.2 päivityksen myötäkään. Mailit saapuvat edelleen miten sattuu, ja manuaalisesti synkatenkin eivät aina saavu puhelimeen, vaan vaatii useamman refreshin että osaa hakea kaikki siihen mennessä saapuneet mailit. Näyttäisi siltä että tuo Push-ominaisuus toimii vain Applen oman iCloud-mailiosoitteen kanssa, aiemmin (iOS 8.x) toimi kaikilla muillakin sitä tukevilla tileillä ok.
PS. Eniten tätä tilanteen turhauttavuutta lisää se, että kaapin pohjalla makaava iPhone 4 iOS 7.1.2:lla osaa synkata mailit reaaliajassa, käytössä oleva iPhone 6 Plus taas synkkaa mailit joskus, jos synkkaa. Kai tässä pitää siirtyä takaisin iPhone 4:n käyttäjäksi
Minulla ei myöskään mailit toimi iPhone 6:ssa (iOS 9.2). Ei ilmeisesti ole toiminut siitä joulukuun puolivälistä asti, jolloin tämän puhelimen hankin. Sitä aiemmin iPhone 4S iOS 9.2 toi mailit mielestäni paremmin perille.
Push-ilmoitukset toimii ainoastaan iCloud-tilillä, ei Gmaililla eikä Outlookilla, jotka minulle olisivat ne tärkeämmät tilit. Edes manuaalinen postilaatikon päivitys ei tuo viestejä, kuin vasta tyyliin joka 5.-10. kerta. Eli ilmeisesti täysin sama kuin edellisellä kirjoittajalla.
Eilen yritin lähettää sähköpostia Outlookin tilin kautta, mutta sain kaksi peräkkäistä kertaa ilmoituksen, ettei viestiä voitu lähettää. En koskaan ennen ole vastaavaa ilmoitusta saanut. Ja vaikka tuo ilmoitus tuli, niin tänään sain kuulla viestin kuitenkin menneen perille eilen.
Olisihan tähän mukava saada jokin korjaus/vippaskonsti, jolla mailitkin saisi toimimaan. Tällä hetkellä pitää itse muistaa käydä päivittelemässä laatikoita, ja toivoa uusien viestien pääsevän perille minunkin laatikkooni asti.
Asetukset ennallaan kaikilla tileillä. Samat tilit, täsmälleen samoilla asetuksilla, toimii iPhone 4S:ssä (iOS 9.2).