.macin kaistarajoitus?
-
.macin kaistarajoitus?
Viesti Kirjoittaja lsippu »
juuri lähettivät näin hävyttömän kirjeen:
Your data transfer usage is high
Dear .Mac Member,
Please be aware that you've exceeded 75% of your .Mac data transfer quota for the current period. At the current rate you may exceed your quota, especially if you have received this email towards the start of a two-week monitoring period (the 1st or the 16th of the month).
** Your data transfer quota for a two-week period is based on the amount of storage associated with your .Mac account. If you have a full .Mac membership with 1 GB or 2 GB of storage, you can upgrade to 2 GB or 4 GB of account storage and receive an increase in data transfer. Find out more. Accounts that already have 4 GB of storage cannot be upgraded.
Mulla on nykyisin tämä 4 gigan vaihtoehto. Kävijöitä sivuillani ollut yhteensä arviolta
n. 4000 huhtikuun alusta alkaen.
Mun .mac infon mukaan käytän kaistaa ainoastaan alle 4 gigaa?
Storage
Email Storage: 80 MB
iDisk Storage: 4016 MB
Total Storage: 4096 MB
L. Sippu
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Toimii muuten oikeasti.masa kirjoitti:Soita ja manaa niille vähän härmäksi..
Oltiin kerran saksassa ja kaveri oli ostamassa itselleen housuja. Yläkerrassa liikkeessä oli lappu jossa luki selkeäsi englanniksi ja saksaksi, että osta kahdet, niin saat kolmet.
Mentiin sitten alakerran kassalle ja myyjä heitti kolmien housujen hinnan siihen. siinä vähän aikaa yritettiin englanniksi solkottaa, mutta eihän myyjä sellaista suostunut puhumaan, niin tämä kaveri sitten tässä löi nyrkin pöytään ja huusi "johan nyt on saakutti, jos yläkerrassa on eri hinnat kuin alakerrassa" ja heitti vielä pari voimasanaa perään. äkkiäpä alkoi sen jälkeen ongelma selviämään ja kolmien housujen kanssa sieltä ulos käveltiin

-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Ja asiasta. Olisikohan syytä olla vielä kriittisempi?
Meinaan juuri tuli uusi ilmoitus, nyt on koko 100% kapasiteetista käytetty.
Laitoin kirjeen ja kuvat järjestelmäasetuksista (iDisk), minkä pitäisi
selvittää että käytän ainoastaan 2% kuukautisesta kaistastani. Vai olenko väärässä?
Tässä ote viimeisestä viestistä:
Dear .Mac Member,
Please be aware that you have reached 100% of your .Mac data transfer quota for this two-week period and we have turned off external access to your site(s). Attempts to visit there will produce a page explaining that your site has gone over data transfer quota and the material requested cannot be displayed.
L. Sippu
-
We're Sorry
You have requested a page that is not currently available due to data transfer restrictions. If the page you requested is yours, click here for more information.
Vaikka profiili näyttää alle 4 gigaa?
Storage
Data Transfer/month: 3.92 GB
You are over your data transfer limit! Details
L. Sippu
Nyt se Steve on tainnut polttaa pelihousunsa?
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Juuri soitin 40 Eeron puhelun Applelle. Ne ei ota puhelinvalituksia lainkaan vastaan .macista?AppleFarmer kirjoitti:.
Leikki leikkinä. Nyt ottaisin kyllä luurin käteen ja sanoisin pari valittua sanaa jollekin. Avautuminen kannattaa, aina.
Piti lähettää .mac support-sivuilta meili. En tiedä vastaako ne siihen koskaan?
L. Sippu
-
Viesti Kirjoittaja JuhaM »
Esim.
http://www.int2000.net/
On kohtuu hintainen ja tuntuu toimivan.
-
Tuo int2000 on neljä kertaa kalliimpi kuin .mac, eiks ihmiset osaa lukea?JuhaM kirjoitti:Vaihda suosiolla. Muualta saat parempaa/nopeampaa palvelua sekä huomattavasti nopeamman palvelimen.
Esim.
http://www.int2000.net/
On kohtuu hintainen ja tuntuu toimivan.
Ja .macissa on mulle muitakin tärkeitä ominaisuuksia kuin pelkkä kotisivutila.
Mutta silti ne on ollut jo kohta 2 vuorokautta nurin, ilman mitään syytä! Tää alkaa
syömään miestä. Olen soittanut tukkureille, Applen maahantuontiin ym. kukaan
ei tiedä miksi ja miten ne sivut saa taas toimimaan. Ilmeisesti ne on nurin vielä
2 viikkoa? Jos on uskomista .macin käyttöohjeisiin?
"If you are close to exceeding your monthly data transfer limit, you will receive a message from the .Mac team. You can use up to half of your monthly quota during the first 15 days of a month. If you exceed your data transfer limit, any site, blog, or podcast associated with your .Mac account is turned off and service will not be reinstated until the beginning of the next monitoring period (the 1st or 16th of the month, whichever comes first)."
L. Sippu
-
Esim. 72€:lla /vuosi saat tällaisen paketin: http://www.int2000.net/?act=webhotelli& ... ss&lang=fi
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Kyse lienee siitä, että noihin muihin palveluntarjoajiin verrattuna .mac tarjoaa levytilaa aika mukavasti. Tossa linkkaamassasi paketissa on 500 MB levyä, joka riittää monille, mutta ei varmaan lsipulle. Noiden isojen kapasiteettien kohdalla .mac taitaa olla verrattaen halpa.JuhaM kirjoitti:Siis mitäh? Luepas uudestaan ne int2000 hinnastot. Miten ihmeessä saat siitä 4x kalliimman?
-
-
Viesti Kirjoittaja Burana »
Sivuiltahan tuokin tieto löytyy, eli 40 euroa kustantaisi toiset 500Mt.JuhaM kirjoitti:Veikkaan että tuohon saa kyllä kohtuu hinnalla sen 500Mb lisää, jos välttämättä tarvitsee niin paljon.
http://www.int2000.net/?act=lisapalvelut&lang=fi
-
-
Siis mulla on nyt .macissä 4 kertainen kapasiteetti ja 8 kertainen kaistaleveys sinunJuhaM kirjoitti:Eli hinta olisi muutaman euron enemmän kuin .mac peruspaketti. Mutta toimintavarmuus+muut ominaisuudet varmasti paljon paremmat.
ehdottamaasi, miten se voi riittää kun .mackään ei riitä?
Tiedustelee epätietoinen A-koskelta.
L. Sippu
-
.macin ominaisuudet pesevät 10-0 tuon int2000:n. Miten sinne tehdään iSync, mitenJuhaM kirjoitti:Mutta toimintavarmuus+muut ominaisuudet varmasti paljon paremmat.
toimii Backup 3:n? Miten synkataan bookmarkit 2 koneen välillä ym. ym. Mistä sitä
vielä tietää vaikka koko minun .mac sotkuni johtuisi kyseisestä int2000:sta, sillä sieltä
tulee minun fi-domain? Toimintavarmuus on mielestäni .macissä ollut aika hyvä. Sillä
tämä on lähes kolmen vuoden aikana eka kerta kun .mac-sivuni eivät aukea. Todellakin
vähänväliä näkee isojenkin firmojen nurin menneitä sivuja. En vielä yhden kerran perusteella ole valmis tuomitsemaan .maciä,
sillä se on ollut aivan ylivoimaisen helppo tapa julkaista omia sivujaan netissä.
L. Sippu
PS. ja iDiskin public-folderin avulla olen siirtänyt jopa kokonaisen kirjan erottelut
taittajalle. ym.
-
Minä olen ottanut useamman paketin tuolta int2000:lta, hyvin on toiminut ja onhan niitä muitakin.
-
Tästä sivujen hitaasta latautumisesta olen kanssasi täysin samaa mieltä. Tämä onJuhaM kirjoitti: Kuviasi olisi kiva katsella mutta ei tahdo jaksaa odotella kun yhden ainoan kuvan latautuminen kestää yleensä mielettömän kauvan. Ja näin on ollut jo ennen fi-domainia.
ilmeisesti vain eurooppalainen ongelma? Palvelimet kun ovat isonveden takana niin
ne toimivat kuulema siellä varsin rivakasti.
L. Sippu
-
Re: .macin kaistarajoitus?
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Onkohan tässä mennyt nyt sekaisin levytilamäärä ja liikennemäärä?lsippu kirjoitti: Mulla on nykyisin tämä 4 gigan vaihtoehto. Kävijöitä sivuillani ollut yhteensä arviolta
n. 4000 huhtikuun alusta alkaen.
Mun .mac infon mukaan käytän kaistaa ainoastaan alle 4 gigaa?
Storage
Ihmetyttää vaan se kun .mac lupaa mulle 250 gigaa kaistaa ja nyt
ne uhkaa palvelunsa sulkea alle 4 gigan käytöllä/ kuukausi.
Sinulla on käytössäsi 4 gigan vaihtoehto ja sinulla on Total Storage 4096MB eli noin 4gigaa ja tämän mukaan tuo tallennustilasi olisi kutakuinkin täysi.
Sanoit, että Apple lupaa 250gigaa kaistaa (liikennemäärä) noille sivuille eli sivuilta voidaan ladata 250gigan edestä tavaraa per kuukausi. Sanoit, että kuukauden alusta sivuilla on vieraillut 4000 käyttäjää ja jos jokainen on vaikka selannut sivujasi (kuvia, videoita) 100MB edestä niin silloin niiden liikennemäärä olisi 4000*0,1gigaa=400gigaa. Plus omasi liikenteesi mitä käytät kun siirrät dataa sivuille. Eli tuommoinen 250gigan liikennemäärä kuukaudessa on ei ole paljon kun sivulla kävijöiden määrä kasvaa. Joten en ihmettele jos tuo sivusto on suljettu nyt ulkopuoliselta liikenteeltä.
-
Re: .macin kaistarajoitus?
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Ei millään tavallisella palvelulla kateta 250 gigan kuukausiliikennettä. Mulla on mainitun int2000 Small Business-palvelu – lähes .dot Macin hintainen – eikä se salli kuin 40 gigaa liikennettä kuukaudessa. Hyvin on riittänyt. Ja se liikennehän todella tarkoittaa kävijöiden lataamaa datamäärää, eikä sillä ole yhtään mitään tekemistä hankitun levytilan kanssa (paitsi että isompi levytila usein on bundlattu isompaan datamäärään.) Int2000:n hinnaston kallein palvelu sallii 100 gigaa kuussa.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka