Olen tekemässä ensimmäistä kertaa nettisivuja frameilla, joten minulle ilmaantui kysyttävää.
Mihin oikein laitan esim. mainTarget tiedon? Tai kuinka se oikein tulee sinne? Meinaan olen onnistunut jakamaan osat, sitten olen tehnyt niihin sivut, mutta kuinka ne saa näkymään niin, kun kuvakkeesta painaa niin kuvakkeen alla oleva sivu aukeaa oikeaan kohtaan esim."MainTarget".
Kysymykseni varmaan kuulostaa typerälle, mutten löydä apua tähän hätään muualta..
No mikset käytä esim PHP:n includea hyödyksi? Sitten vaan CSS:llä määrittelet kohdan jonne includetettava materiaali sijoittuu... Paljon parempi, toimivampi ja muutenki järkevämpi.
No eihän se nyt niin vaikeaa ole? Perusteet oppii nopeasti ja niilläkin pääsee jo todella pitkälle! Tsekkaa http://www.ohjelmointiputka.net ja sieltä PHP-opas. Echon ja Includen käytöllä pääsee jo pitkälle
Target ilmoitetaan <a href="url" target="MainTarget">Nappi</a>
Jos serverisi tukee PHP:ta, kuten useimmat nykyään, suosittelen vahvasti käyttämään sitä. Juurikin tuon includen avulla voit heittää framet roskakoriin. Tsemppiä.
Kiitos avustanne
Yritän rueta sähläilemään sivujeni kanssa. Tuo PHP kuitenkin tuntuu aika huimalle, mitä nyt katselin sen koodipätkiä, taitaa useampi tunti vierähtää sen parissa.
Mulla on aika raja tehdä sivut valmiiksi, joten joudun vielä käyttämään frameja, joista ilmaantui uusi kysymys, miksi ihmeessä kuvissa näkyy rajat?
M
Viimeksi muokannut min_nap, 19.4.2006 klo 10.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
min_nap kirjoitti:Kiitos avustanne
Yritän rueta sähläilemään sivujeni kanssa. Tuo PHP kuitenkin tuntuu aika huimalle, mitä nyt katselin sen koodipätkiä, taitaa useampi tunti vierähtää sen parissa.