Kylläpä mahtuu käsittämättömiä asioita liike-elämän koukeroihin:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/takav ... a/X6hpWLwc
Eli tuossa Databitin tapaus vaikuttaa kauppalehden uutisoinnin perusteella kafkamaiselta:
Databit oli myynyt tälle yritykselle tietokoneita ja it-tukipalveluja. Osa laskuista oli yksitoista kuukautta myöhässä. Databit sanoi asiakassuhteen irti marraskuussa 2014 ja siirsi noin 20 000 euron laskut viime vuoden tammikuussa perintätoimiston hoitoon. Asiakas riitautti laskut ja haki Databitille takavarikkoa.
Asiakas, iso yritys, haki siis pienyrittäjältä takavarikkoa (eli takuusummaa saatavan turvaamiseksi) 100 000 €:n summalle rikkoutuneen tietokoneen ja sen aiheuttaman taloudellisen tappion vuoksi, mikä myöhemmin todettiin perättömäksi. Silti takavarikko on voimassa ja se toimitetaan ulosoton kautta.
Eli 66 000 tonniin pienennetty takavarikko toimitetaan pienyrittäjältä, vaikka se olisi aiheeton
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Pitääpäs varoa minkälaisia laskuja ei-vakiasiakkaille kirjoittelen ja millä äänensävyllä karhuan. Ainoa yrityshistoriani perintätapaus muuten on Allerin kustantama 7 Päivää -lehti. Sieltä on minulle turha soitella.