Indy peistaa englantia
-
Indy peistaa englantia
Viesti Kirjoittaja junior »
Kun joissakin dokumenteissa leikkaan tekstiä ja peistaan sen uuteen paikkaan peistatussa tekstissä on tavutuskielenä englanti. Tämä on aika kiusallista koska koko teksti pitää käydä läpi ja vaihtaa tavutuskieleksi taas Suomi.
Ongelmaa ei jostain syystä ole kaikkien dokumenttien kanssa. Olen tarkistanut kaikki asetukset - ne ovat kaikissa dokumenteissa samat.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja arrebi »
Ja valitan Jamac, nuo mainitsemasi konstit ei auta - kaikki(?) mahdollinen on jo kokeiltu mitä olen suinkin keksinyt ja tarkistanut joka kohdan, missä tavutuskielioletuksia ja valintoja voi tehdä.
Mulla tuo ongelma esiintyy myös vain tietyissä töissä, eli sellaisissa, mitkä olen alun alkaen tehnyt CS:llä ja sitten siirtänyt ne CS2:een. Onko junior sulla sama homma? Uusissa, suoraan CS2:ssa tehdyissä töissä tätä ongelmaa ei esiinny. Jotenkin ongelma täytyy siis liittyä CS:stä CS2:ksi konvertointiin?
Tavutuskielen saa kyllä näppärästi vaihdettua kertaheitolla hae/korvaa -toiminnolla koko dokumentista, kun pistää englanti-tavutuksen haettavaksi ja suomi-tavutuksen korvaavaksi, mutta täytyyhän ne rivitykset sitte kuiteskin tarkistaa, ettei jää kämmejä...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
No ei ole sorvia tässäkään, en ole varma, mutta mun mielestä tuo ei riittänyt, piti mennä siihen tyylipalettiin ja muuttaa siellä oleva basic tyyli.arrebi kirjoitti:Outoa on joo. Mielestäni olen tuonkin tsekannut, ainakin preferensseihin olen tavutuskielen vaihtanut suomeksi silloin kun mitään työtä ei ole auki, mutta täytyypä tuo homma testata uudestaan, kunhan tästä "pääsee" takas sorvin ääreen...
-
-
junior kirjoitti:Junior vastaa: Totta tosiaan, nuo ongelmalliset sivut on alunperin tehty Quarkissa. Niissä suomenkieli ei säily.
Ei Suomi Quarkin tavutuskielivalintana säily käännettäessä missään versiossa, johtunee siitä se ei ole normaali ohjelmistovalmistajan tavutus vaan lisäpalikka nimeltä Morfotavu.Vaikuttaa siltä että sulla on siellä ID:ssä tehtyjä tyylejä ja Quarkista imprtoituja, ja kun kopioit edes takas niin kielihän siinä seuraa mukana. Käy tyylit läpi, jos ne on Quarkista niin niissä ei ole Suomi päällä, manuaalisesti fiksattava.
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
InDesignin preferences toimii niin, että jos mitään dokkaria ei ole auki kun säädetään niin silloin säädöt koskevat kaikkia tulevia uusia dokumentteja. Jos taas joku dokkari on auki, niin silloin säädöt koskevat vain sitä kyseistä dokumenttia.arrebi kirjoitti:Outoa on joo. Mielestäni olen tuonkin tsekannut, ainakin preferensseihin olen tavutuskielen vaihtanut suomeksi silloin kun mitään työtä ei ole auki, mutta täytyypä tuo homma testata uudestaan, kunhan tästä "pääsee" takas sorvin ääreen...
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Mut, mut... "sorvin" ääreen on nyt palattu ja tarkistin nuo kaikki mainitut kohdat. Ja kyllä vaan, _myös_ tyylipaletin basic-tyylissä tavutuskielenä on suomi. Ja silti copy-paste tai cut-paste muuttaa kielen englanniksi - ja vain niissä muutamissa töissä, mitkä on alunalkaen tehty CS:llä.
Quarkki-töiden konvertointiongelmista mulla ei ole tietoa, kun niitä ei ole nyt sattunut kohdalle vähään aikaan, mutta sen voisin olettaakin toimivan tuolla tavalla kummallisesti
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
..
Vaan ongelmasi rajoittuu mielestäsi CS2-dokkareihin jotka ovat alunperin luotu CS:llä? Mulla on noita aika paljon, luulisin kyl huomanneeni jos moinen bugi olisi.
EDIT: Kumma juuba. Kokeilin ja totta se on. Jos ID CS 2:lla avaa .inx -muotoisen tiedoston niin riippumaatta aetuksista kaikki uudet tekstilootaat ovat enkkua.
-
Ohjelman kokonaan uudelleen asentaminenkaan kun ei auttanut, niin tässä vaan kovasti odottelen uusia päivityksiä Indiin, josko sitten ongelma poistuisi. Ja niin kauan käytän vielä vanhaa CS:ää näihin tiettyihin töihin... kun on meinaan eräskin sellainen monikymmensivuinen kerran kuussa ilmestyvä kataloogi, missä vaan tietyt asiat vaihtuu ja "peruspohja" satoine kuvineen ja elementteineen pysyy samana, niin en _millään_ viitsis ruveta rakentamaan koko p...aa alusta asti uudestaan. Kun siis mitään ei voi kopioida vanhasta...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja markokal »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Asennusvaiheessa kun ohjelma pyytää hyväksymään lisenssin, lukee lisenssi Englanniksi jos sitä ei vaihda Suomeksi olettaa ohjelma että puhut Englanti ja kieliasetus jää Englanniksi.
Jostain kuulin tai luin kyseisen asian en vielä itse ole ehtinyt kokeillla asiaa.
-

Kyllähän sitä aina yhden kielen vaihtaa hae-korvaa-toiminnolla, mutta tää alkaa olla jo liikaa...
-
Sain toimimaan näin: ID CS:sä ei yhtään dokkaria auki, kielivalinta suomeksi siitä pitkästä kelluvalikosta. Ohjelma kiinni ja auki. Uusi dokkari CS2:een avattuna: uudet laatikot ovat suomea. Jos ko valinta on CS:ssa enkku, kaikki laatikot tulevat CS2:ssa enkuksi vaikka mitä yrittää. Tämähän nyt tietty sangen vähän lohduttaa niitä jotka käyttävät muualta tulevia ID CS -dokkareita ID CS:ssä.barcoder kirjoitti:Onks tähän löytyny mitään ratkaisua? Ois ehkä tarvetta....
Ei tuossa vaiheessa valita missään ohjelmassa muuta kuin se millä kielellä haluaa lukea pakollisen lisenstointitekstin jonka asentaja näyttää.markokal kirjoitti:Jostain joskus kuultua [:P]
Asennusvaiheessa kun ohjelma pyytää hyväksymään lisenssin, lukee lisenssi Englanniksi jos sitä ei vaihda Suomeksi olettaa ohjelma että puhut Englanti ja kieliasetus jää Englanniksi.
.
-
-
Nii-in, ymmärrän ja muistan kyllä. Pointti on siinä että sitä ei voi auttaa CS2:ssa jos se on bugi. Yritin vain selvittää mistä se johtuu. Näyttäisi siltä että sen voi estää kuvaamaallani tavalla CS;ssä.arrebi kirjoitti:Niin, mutta kun kyse on (alunalkaen) siitä, että CS2:ssa kieli vaihtuu englanniksi siinä vaiheessa, kun jonkun tekstinpätkän kopioi tai leikkaa ja sijoittaa toiseen paikkaan. Siis siinä samaisessa työssä, missä jo ennestään on varmasti kaikki tekstit, -laatikot, kappalemallit ym. oletusarvot suomi-tavutuksella. Siinä vaiheessa, kun tekstin sijoittaa uuteen paikkaan, ko. tekstinpätkä muuttuukin englanti-tavutukseksi! (ja tätä nykyä voi siis tavutuskielenä olla lähes mikä tahansa muu, mut ei se alkuperäinen suomi)
(Ymmärtääkseni pääsimme konsensukseen siitä että tämä ongelma koskee vain tiedostoja jotka on alunperin tehty ID CS:ssä ja avattu sitten CS 2:een? Itse en saa ainakaan toistumaan CS2:lla tehdyssä tuoreessa tiedostossa, saatko sinä?)
-
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Täytyypä kokeilla tuota mainitsemaasi konstia. Ja tosiaan, CS2:lla tehdyissä uusissa tiedostoissa tätä ongelmaa ei ole.
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka