Itse en kyllä ymmärrä tota jatkuvaa Finderin parjaamista. Aluksi se oli mielestäni todella jäykkä, mutta kun siihen pääsi sisälle niin totesin aika nopeasti sen olevan paljon toimivampi kuin Windowsin vastaava. En kyllä todellakaan käyttäisi esim. tiedostojen siirtoon Terminalia Finderin sijasta.
Sitä kuulee usein, että Finder on jotenkin kehno jne muttei ikinä sitä mitä siinä tarkalleen ottaen on vikana. Hyvinhän se pelaa, mutta tuota FileRunia ajattelin kyllä kokeilla kunhan se ilmestyy. Pathfinder ei jotenkin ollut minunkaan mieleeni.
Lare kirjoitti:Minä taas tykkään tästä Dockista. Parempi kuin Windowsin vastaava.
Todellakin parempi ja jos ei muuta niin ainakin se on n. 100 kertaa tyylikkäämpi kuin se Windowsin jäykkä alapalkki.
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
Olen joskus miettinyt, että mahtaako Windowsia käyttäneet ihmiset tulla ajatelleeksi että voi ja kuuluu käyttää kahta ikkunaa tiedostojen kanssa plaraamiseen. Windowsissahan on sellainen "Puu-kaavio" tai joku... yhden ikkunan tiedostojen heittolaatikko.
Kyllähän Windowsissakin käytetään kahta ikkunaa, muttei raahaamalla vaan cut/pastettamalla. Tai siis monet käyttävät, perustan väitteen olan yli kurkkimisilla tehtyihin kenttäkokeisiin. Ja se raahaaminen taitaa just olla se suurin muutos aikaisempaan, ku Mäcillä ruvetaan leikkimään. Windowssissahan ei loppuenlopuksi raahata juuri mitään.
Mut tosta dockista vielä, että en mä sitä dockkia halunnut poistaa. Tot kai se on parempi ku Windowssin alapalkki. Mutta, musta Dockista vois tehä vähän joustavamman. Erilaisia tarpeita kuiteskin on. Esimerkiksi tähän tyyliin:
Niin, ideahan tietty olis, että jos ei halua välilehtiä, niin niitä ei ole(vaikkapa oletuksena), jos taas haluaa, niin ne sinne saa konffattua. Jokaiselle tarpeen mukaan.
Edit. Niin ja eihän toi dockki tietenkään ole pelkkiä ohjelmia varten, vaan myös kansioita ja tiedostoja varten. Varsinkin smart folder hakuja olis kätevä heittää dockkiin. Tälläset asiat itseasiassa on just niitä graafisen käyttöliittymän etuja, mihin tehokkuuteen ei ikuna päästä komentorivillä, tän tyylisissä hommissa.
Juu, toosassa tuo, eli saa siihen, muttei Microsoftin tekemänä. Mut tää on sitäkin parempi, tästä saa rakennettua just sellasen mikä sopii omiin tarkoitusperiin, siis eli yksinkertaisen tai erittäin monimutkaisen:
Erño kirjoitti:Juuri näin!
Onko tuo siis windowsin dock? Emt että toosaan saa dockin...
Erillinen apuohjelma. Saa tuollaiset muistaakseni jollain softalla macciinkin.
Ei valitettavasti saa, tai saa, mutta erittäin huonosti käyttikseen integroituna. Paras on kait http://www.sigsoftware.com/dropdrawers/, mut musta erittäin huonosti totetutettu.
Simppa kirjoitti:Ääh.Toi on Wintoosan dockki. Ei kannata noin tarkkaa katella.
Yippeeaah!
Taas sain työpaikan win-koneeseen lisää OS X -mäistä lookia. Kiitos.
Omen.. eiku se ikkunanappi+D piilottaa dockin. Arvatkaa osaako kukaan käyttää tätä mun konetta enää tässä talossa
Off toppina kyssäri: Kuinka poistan winukan työpöydältä Roskakorin, Oma tietokone etc. ikonit? Nehän on dockissa jo, eikä siten tarvi olla työpöydällä sotkemassa mun hienoa taustakuvaa. Oikea klickaus > 'poista' ei onnistu näiden mainittujen kohdalla.
bourbonstreet68 kirjoitti:Off toppina kyssäri: Kuinka poistan winukan työpöydältä Roskakorin, Oma tietokone etc. ikonit? Nehän on dockissa jo, eikä siten tarvi olla työpöydällä sotkemassa mun hienoa taustakuvaa. Oikea klickaus > 'poista' ei onnistu näiden mainittujen kohdalla.
Simppa kirjoitti:
Vähän nolottaa tää XP:n helpeskinä toimiminen...
Nou hätä Simppa, tässä duunin koneessa on win2000 ( ja toi softa ei taida toimia tässä purkissa).
Työaikana tehtyjä firabelihommia ei silleen aikuisten oikeesti lasketa. Niin, oletan että sinäkin olet juuri nyt töissä, tai ainakin työpaikalla. Mä taidan ihan just vetää rotsin niskaan ja karauttaa rautakaupan kautta kotio. Kyllä nää hommat kerkee vielä ens viikollaki sörssiä...
Mutta Dock on kyllä hieno! Tai no, ainaki huomattavasti paljon parempi ku ennen. Kotona on hienompi 8)
Suomalaiset ovat ahkeria työntekijöitä. Noin ne ulkomailla luulee...
Noh ehkä me ollaan hyviä ja suht. ahkeria? Ainakin kesätöissä ollessani tein pirun nopeasti työt. Sain viimeisenä päivänä lähtä jo tunnin tylskentelyn jälkeen.
Painan aina ma-to niskalimassa ja sitten perjantaina lopettelen tuossa pari tuntia normaalia aikaisemmin. Huono omatunto painaa tietenkin päälle, koska olen oman itseni herra.
Täytyypä kokeilla tuota heti ensi töikseni maanantaiaamuna.
Edit 24.4.2006:
Ei juma... Mä en osaa asentaa tota vaikka on ohjeet ja kaikki!! Ikonin pitäisi tulla näkyviin Control Panelissa. Siellä sitte klikataan sitä ja järjestelmä hoitaa loput. Ei sitte minkäälaisia TweakUi -ikoneja missään. Ajoin uninstallerin ja nyt unohdan koko asian.
Edit 2, 26.4.2006:
Nojailin vahingossa oikeaklikkauksella 'ActiveDesctop'in auki työpöydältä. Sillähän nuo kärpäset saa häädettyä pois ikkunasta. En olisi uskonut...