Hei,
Toivottavasti joku pystyy auttamaan seuraavan ongelmani kanssa:
En jostain syystä pysty enää lähettämään sähköpostia iPadini (4 Gen) kautta, iPadissa on Soneran LTE-SIM ja postilaatikko on Soneran.
Olen tarkistanut sekä lähtevän ja saapuvan postin palvelimien asetukset ja tasan samat asetukset toimivat heittämällä iPhone 6:ssa, mutta operaattori on eri - DNA.
En ole koskenut asetuksiin, ja lähettäminen on toiminut aiemmin ongelmitta.
Tilanne on sama WiFi:n ja LTE:n kanssa.
Virheilmoitus on hämmentävä:
"Virheellinen osoite
"'etunimi.sukunimi@iki.fi'" ei vaikuta
kelvolliselta sähköpostiosoitteelta.
Haluatko silti lähettää viestin?"
(etunimi.sukunimi kohdalla vastaanottajan validit tiedot...)
Valitsen "Lähetä", jonka jälkeen saan vähän ajan päästä seuraavan virheilmoituksen:
"Postia ei voida lähettää
Kopio viestistä listättiin Lähteviin.
Palvelin hylkäsi vastaanottajat."
Terveisin,
Mika
Sähköpostiongelma iPadin kanssa
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 31.12.2009 klo 13.08
- Paikkakunta: Espoo
Sähköpostiongelma iPadin kanssa
Viesti Kirjoittaja MikaL »
Viimeksi muokannut jjpeltola, 1.4.2015 klo 14.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
Ennustuksen lajeista tulevaisuuden ennustaminen on kaikkein haastavinta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 12819
- Liittynyt: 29.6.2006 klo 11.16
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköpostiongelma iPadin kanssa.
Viesti Kirjoittaja egoste »
Onko autentikoiva lähettävä postipalvelin? Ilman sitä ei posti lähde, kun Soneralla on eri palvelin (nimi).
esim:
Sonera: mail.inet.fi (portti 25)
DNA: smtp.dnainternet.net
esim:
Sonera: mail.inet.fi (portti 25)
DNA: smtp.dnainternet.net
Viimeksi muokannut egoste, 1.4.2015 klo 14.11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 31.12.2009 klo 13.08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sähköpostiongelma iPadin kanssa.
Viesti Kirjoittaja MikaL »
Vastaankin itse itselleni:
Vastaanottajalista oli suoraan saadusta emailista, joten tarkistelin vastaanottajalistaa tarkemmin;
jostain syystä alkuperäisessä viestissä olevien vastaanottajien sähköpostiosoitteiden ympärille oli vastauksessani ilmaantunut '-hipsukat - tähän malliin:
'etunimi.sukunimi@iki.fi'
En ennen ole törmännyt vastaavaan ilmiöön, mutta poistettuani nuo hipsukat viesti lähti heittämällä.
Kannatti tänäkin aamuna herätä, kun sain oppia uutta.
Ps. Todensin tuon hipsukkaongelman iMacissani, joka sekään ei suostunut lähettämään tuota viestiä ennen hipsukoiden poistoa.
Terveisin,
Mika
Vastaanottajalista oli suoraan saadusta emailista, joten tarkistelin vastaanottajalistaa tarkemmin;
jostain syystä alkuperäisessä viestissä olevien vastaanottajien sähköpostiosoitteiden ympärille oli vastauksessani ilmaantunut '-hipsukat - tähän malliin:
'etunimi.sukunimi@iki.fi'
En ennen ole törmännyt vastaavaan ilmiöön, mutta poistettuani nuo hipsukat viesti lähti heittämällä.
Kannatti tänäkin aamuna herätä, kun sain oppia uutta.
Ps. Todensin tuon hipsukkaongelman iMacissani, joka sekään ei suostunut lähettämään tuota viestiä ennen hipsukoiden poistoa.
Terveisin,
Mika
Viimeksi muokannut MikaL, 1.4.2015 klo 14.26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ennustuksen lajeista tulevaisuuden ennustaminen on kaikkein haastavinta.
-
- Viestit: 929
- Liittynyt: 17.1.2005 klo 10.25
Re: Sähköpostiongelma iPadin kanssa
Viesti Kirjoittaja pkMac »
Minulla on samanlainen ongelma, etteivät sähköpostit lähde iPadista liikkeelle. Minulle tulee seuraavanlainen virheilmoitus: Postia ei voida lähettää. Kopio viestistä lisättiin lähteviin. Palvelin hylkäsi vastaanottajan ".......@........fi", koska se ei salli välitystä.
Ja kyseessä oli vielä tilanne, ettävastaanottajana olin minä itse. iPadia käytimme kotona wifi-verkossa tuon sähköpostin lähettämishetkellä. Mielestäni lähettäminen on toiminut aikaisemmin, mutta ei enää. iPhonessa minulla on ihan samat sähköpostiasetukset ja sieltä lähettäminen onnistuu ihan ok.
Mitä tarkoittaa tuo: "autentikoiva lähettävä postipalvelin"?
Ja kyseessä oli vielä tilanne, ettävastaanottajana olin minä itse. iPadia käytimme kotona wifi-verkossa tuon sähköpostin lähettämishetkellä. Mielestäni lähettäminen on toiminut aikaisemmin, mutta ei enää. iPhonessa minulla on ihan samat sähköpostiasetukset ja sieltä lähettäminen onnistuu ihan ok.
Mitä tarkoittaa tuo: "autentikoiva lähettävä postipalvelin"?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 12819
- Liittynyt: 29.6.2006 klo 11.16
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköpostiongelma iPadin kanssa
Viesti Kirjoittaja egoste »
Palvelimelle pitää kirjautua sisään tunnuksilla.
Jos ei tuota ole, niin pitää olla sen operaattorin verkossa, jonka palvelinta yrittää käyttää.
Jos ei tuota ole, niin pitää olla sen operaattorin verkossa, jonka palvelinta yrittää käyttää.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit