Nyt alkaa mennä lopullisesti hermot tähän ohjelmaan!! Päivitin iLifeen 06:een ja sen jälkeen iPhoto ei suostu avaamaan kuvia vaan herjaa, että "Käytettäessä yhtä tai useampaa iPhoto Library-kansion tiedostoa tapahtui virhe. Valitse iPhoto Library-kansio finderissa ja valitse Arkisto - näytä tietoja. Varmista, että sinulla on luku-ja kirjoitusoikeus kansioon ja käytä sitten tätä asetusta kaikkiin sisältyviin kohteisiin".
Olen ruksannut rastit kaikkiin ja tehnyt ohjeiden mukaan. Ei auta. Käynnisttettäessä iPhoto alkaa käynnistymään (lataa kuvia) ja sama herja tulee aina uudestaan.
Apua ja kiitos taas kerran!
Huomasin, että jostain syystä minulla on kaksi iphoto kirjastoa. Ei auta vaikka molempiin on tehty samat jutut.
iPhoto ei toimi päivityksen jälkeen
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoto ei toimi päivityksen jälkeen
Viesti Kirjoittaja heikki »
-
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Minulla oli aikaisemminkin ongelmia iPhoton kanssa ja niitä kirjastojakin löytyi parhaimmillaan 4 kpl. Todellisuudessa koneella ei ole kuin yksi käyttäjä, mutta kirjasto on voinut mennä (tai olen sen jotenkin saanut laitettua) jakoon?AppleFarmer kirjoitti:Oliko sinulla aikaisemmin iPhoto 5 kirjasto jaettu useille käyttäjille? Eli se sijaitsi esim. jossain Jaettu-kansiossa?
Kun heitin nuo asetukset pois niin samalla meni sitten ne alkuperäiset iphoto kansiotkin eli ne mihin olin laittanut kuvia lajeittain, mutta onneksi kuvat olivat jäljellä.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Mitä heitit tarkalleen pois ja mistä?
iPhoton asetustiedostoja on tasan yksi, ja se sijaitsee seuraavassa paikassa.
/ Käyttäjät / Omanimesi / Kirjasto / Preferences >> com.apple.iPhoto.plist
Sen pois heittäminen ei vaikuta albumeihin ja kansioihin iPhotossa. Jos olet heittänyt jotain pois / Käyttäjät / Omanimesi / Kuvat / iPhoto Library-kansiosta, niin se on toinen juttu.
Tuolla jakohommalla tarkoitin vain sitä, että jos olet siirtänyt kirjaston esim. / Käyttäjät / Jaettu-kansioon ja sitten pari eri käyttäjää on käyttänyt samaa kirjastoa, niin päivitys versioon 6 aiheuttaa joskus hieman ongelmia. Se herjaa oikeuksista juuri tuolla tavalla. Sitten kun oikeudet on annettu uudestaan, niin se on toiminut taas.
Olisit voinut kokeilla rakentaa iPhoton kuvakirjaston uudestaan, kun tuo ongelma alkoi. Eli olisit käynnistänyt iPhoton Omppu ja Alt napit pohjassa. Tyhjensitkö roskakorin jo, vai löytyykö nuo poistamasi tiedostot vielä?
Voisitko pistää niiden nimet tänne. Ihan mielenkiinto vain heräsi tässä.
iPhoton asetustiedostoja on tasan yksi, ja se sijaitsee seuraavassa paikassa.
/ Käyttäjät / Omanimesi / Kirjasto / Preferences >> com.apple.iPhoto.plist
Sen pois heittäminen ei vaikuta albumeihin ja kansioihin iPhotossa. Jos olet heittänyt jotain pois / Käyttäjät / Omanimesi / Kuvat / iPhoto Library-kansiosta, niin se on toinen juttu.
Tuolla jakohommalla tarkoitin vain sitä, että jos olet siirtänyt kirjaston esim. / Käyttäjät / Jaettu-kansioon ja sitten pari eri käyttäjää on käyttänyt samaa kirjastoa, niin päivitys versioon 6 aiheuttaa joskus hieman ongelmia. Se herjaa oikeuksista juuri tuolla tavalla. Sitten kun oikeudet on annettu uudestaan, niin se on toiminut taas.
Olisit voinut kokeilla rakentaa iPhoton kuvakirjaston uudestaan, kun tuo ongelma alkoi. Eli olisit käynnistänyt iPhoton Omppu ja Alt napit pohjassa. Tyhjensitkö roskakorin jo, vai löytyykö nuo poistamasi tiedostot vielä?
Voisitko pistää niiden nimet tänne. Ihan mielenkiinto vain heräsi tässä.
-
Heitin vain näitä pois: com.Apple.iphoto.plis 5 kpl
Hain ne spotlightilla ja laitoin suoraan roskikseen ja tyhjensin sen. Sen jälkeen käynnistin koneen uudelleen ja avasin iPhoton. Herjasi samaa. Asensin levykkeeltä iPhoto 6:n uudestaan ja nyt asetustiedosto löytyi sieltä missä sen pitikin olla. Heitin sen pois ja kännistin koneen uudelleen. Avasin iPhoton, mutta siellä ei ollut enää mitään kuvia vaan komennolla "tuo kirjastoon toin iPhoto libraryn. Olisi tosiaan varmaan kannattanut rakentaa se uudestaan, mutta enhän minä näitä osaa kun käsi olen.
Noita alkuperäisiä kansioita ei varmaan enää saa takaisin, mutta kuvat sentään ovat tallella ja iPhoto avautuu. Tosin herjaa, että kuvia tuomatta 72 ja vaikka ne tuo se kysyy aina samaa. Kuvia on yhteensä 5840 kpl.
Ehkä hommaa sotkee vielä sekin, että tämän Powerbookin backuppina on laCie, jossa on myös tuo iPhoto library.
Hain ne spotlightilla ja laitoin suoraan roskikseen ja tyhjensin sen. Sen jälkeen käynnistin koneen uudelleen ja avasin iPhoton. Herjasi samaa. Asensin levykkeeltä iPhoto 6:n uudestaan ja nyt asetustiedosto löytyi sieltä missä sen pitikin olla. Heitin sen pois ja kännistin koneen uudelleen. Avasin iPhoton, mutta siellä ei ollut enää mitään kuvia vaan komennolla "tuo kirjastoon toin iPhoto libraryn. Olisi tosiaan varmaan kannattanut rakentaa se uudestaan, mutta enhän minä näitä osaa kun käsi olen.

Noita alkuperäisiä kansioita ei varmaan enää saa takaisin, mutta kuvat sentään ovat tallella ja iPhoto avautuu. Tosin herjaa, että kuvia tuomatta 72 ja vaikka ne tuo se kysyy aina samaa. Kuvia on yhteensä 5840 kpl.
Ehkä hommaa sotkee vielä sekin, että tämän Powerbookin backuppina on laCie, jossa on myös tuo iPhoto library.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka