Digikamera hankinnassa - valinnassa vaikeuksia
-
Digikamera hankinnassa - valinnassa vaikeuksia
Viesti Kirjoittaja mcbook »
Eli tarkennukseksi:
tarkoitus olisi löytää kamera, joka pysyisi hinnaltaan alle 400 euron, olisi melko pieni (plussaa jos mahtoo povitaskuun), saa hyviä kuvia (oleellisesti). Tarkoituksena olisi räpsiä melko paljonki kuvia.
Onko mitään suosituksia? Onko toi T9 sopiva vai onko kriteerit täyttävää halvempaa mallia?
-
Viesti Kirjoittaja secretz »
-
PANASONIC DMC-FX9
Viesti Kirjoittaja r.wagner »
http://www.rajalacamera.fi/www/order.php?card=2
-
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
F11:n hinta on verkkokauppa.comissa 329,90e.
-
Viesti Kirjoittaja oba »
Sälli kirjoitti:Olen itse samassa tilanteessa, mutta pähkäilen vielä haluanko taskuun mahtuvan pikkukameran, vai jonkun jossa on n. 10x zoom. Itse olen vähän katsellut Fujin malleja F11 (tasku) ja S5600 (zoom). Niissä on suht. herkät kennot, joten kuvia saa otettua vähän hämärämmässäkin. Tässä on dpreviewn vertailu F11:n edeltäjän F10:n ja Canonin PowerShot SD500:n välillä ISO400:lla. Fujin maksimi on ISO1600.
F11:n hinta on verkkokauppa.comissa 329,90e.
Olen itse omistanut kaksi Fujin kameraa, enkä voi todellakaan suositella kyseistä merkkiä. Suosittelen että pysyt kuitenkin oikeissa kameroissa kuten Canon, Nikon, Pentax jne. Ainoa positiivinen muisto fuji ajoilta oli fujin makro ominaisuudet. Olen itse siirtyny pokkareista digijärkkäreihin, mutta pokkareista Canonin ixus ja PowerShot-mallistoa voin kyllä suositella satunnaiselle kuvaajalle.
-oba-
-
-
Re: PANASONIC DMC-FX9
olisiko mitään linkkiä mihinkään noista arvosteluista?r.wagner kirjoitti:PANASONIC DMC-FX9 maksaa 349e rajalalla. Alla on linkki. Kyseinen kamera on muistaakseni moninkertainen testivoittaja. Voitti muistaakseni Teknarin testin kanssa, jolle annan paljon arvoa.
http://www.rajalacamera.fi/www/order.php?card=2
Ei huono, mutta kuitenki saanut jonkin verran negatiivistä palautetta http://www.dpreview.com -sivustolla..
Tosin eipä tuo Sonynkaan DSC-T9 tai DSC-T7 saanut juurikaan mainittavia kehuja. Näyttää vähän ristiriitaiselta, kun en ole onnistunut löytämään juuri mitään testiä pienten digikamerojen saralla... Lisää risuja ja ruusuja kameroille vaan..
-
Viesti Kirjoittaja mattis »
Kannattaa myös opetella käyttämään omaa kameraansa ja hyödyntämään sen ominaisuuksia. Huonot kuvat johtuvat useimmin kuvaajasta kuin kamerasta.
Kannattaa käydä kaupassa hipelöimässä muutamaa eri kameraa. Jonkin kameran käyttöliittymä tai fyysinen olemus saattaa olla erityisen miellyttävä tai päin vastoin. Tuon perusteella voi ehkä kaventaa itselle sopivaa valikoimaa.
-
Viesti Kirjoittaja Hemppo »
Hinta oli verkkokauppa.com:ssa juuri alle 400e (399,90e). Jos hinta on turhan korkea, niin esimerkiksi Ixus 55 tai Panasonic DMC-FX9 omaa myös hyvän hinta/laatu-suhteen.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Onkohan tosta ixuksesta (750) puhuttu missään mitään? Tuntuu, että koko netti ei tiedä siitä mitään. Kiinostus sonyn t9:ä kohtaan lisääntyi kun huomasin, että se taisi olla TM-testivoittaja. ikävä kyllä lehteä ei löydy mistään..
Powershot ei juurikaan kiinnosta koonsa puolesta. Kamera olisi kätevä jos sen voisi sujauttaa vaikka povitaskuun. Kiitos kommenteista ja pistäkää vaan lisää mielipiteitä!
-
Viesti Kirjoittaja Hemppo »
Canon Ixus 750 on aika tuore malli, mutta suurin syy siihen ettet löydä juttua on varmaankin se, että kamera kulkee (ulkomailla) myös nimellä "Canon PowerShot SD550".mcbook kirjoitti:Sanotaanpa uudestaan jos se hinta pysyy alta 450 euroa niin kiinnostusta löytyy![]()
Onkohan tosta ixuksesta (750) puhuttu missään mitään? Tuntuu, että koko netti ei tiedä siitä mitään. Kiinostus sonyn t9:ä kohtaan lisääntyi kun huomasin, että se taisi olla TM-testivoittaja. ikävä kyllä lehteä ei löydy mistään..
Powershot ei juurikaan kiinnosta koonsa puolesta. Kamera olisi kätevä jos sen voisi sujauttaa vaikka povitaskuun. Kiitos kommenteista ja pistäkää vaan lisää mielipiteitä!
http://www.dpreview.com/reviews/specs/C ... _sd550.asp Tuolla esimerkiksi dpreview.com:n teksti ko. kamerasta.
Suosittelen tutustumaan.
-
Re: PANASONIC DMC-FX9
r.wagner kirjoitti:PANASONIC DMC-FX9 maksaa 349e rajalalla. Alla on linkki. Kyseinen kamera on muistaakseni moninkertainen testivoittaja. Voitti muistaakseni Teknarin testin kanssa, jolle annan paljon arvoa.
Äsken sattui salilla kouraan MikroBitti 12/2005, jossa oli 400e:n hintaluokan digikamerat vertailussa. Siinä tuo Panasonic DMC-FX9 oli toimituksen valinta.mcbook kirjoitti:olisiko mitään linkkiä mihinkään noista arvosteluista?
Täällä vertailun nettijatkot.
-
-
Olen itse kallistunut entistä enemmän tuonne ultra-zoom mallien puolelle, ja erityisesti Fuji Finepix S5600:n suuntaan. Kuulisinkin mielelläni mitä mätää noissa Fujeissa mahdollisesti on? oba?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja oba »
-oba-
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ainoa heikkous tuntuu olevan pimeäkuvaus, joka sekin on luemma parantunut uudemmissa malleissa.
Mutta tuon lisäksi en keksi yhtään moitteen sanaa ko. kamerasta.
-
Viesti Kirjoittaja omenatarhuri »
Itsellä pelannut iXUS 420 mainiosti jo pari vuotta. Alussa oli kuollut pixeli näytössä, mutta vaihtoivat sen kun lähetin sen samoin tein niille. Tiedä vaihtavatko kaikki valmistajat yhden pikselin takia näyttöä, vaikka aika harvinaisia ne kai kameroissa on.
Tässä tosin on sama heikkous kuin muissakin, pimeissä tiloissa salama on "lyhyt", joten on vaikea saada kunnon kuvia esim. esityksistä joissa istuu vähän kauempana lavalta. Samoin ulkohämärä kuvaukseen pitäisi olla jalusta sillä kuvista tulee helposti pahasti tärähtäneitä ilman salamaa kuvatessa.
Hyviä puolia sitten koko, mainiot kuvat normaalissa olosuhteissa, selkeä käyttöliittymä, näpsäkän näköinen. Ei valitettavaa, eikä aikomusta vaihtaa vielä vuosiin!
Eli iXUS-sarjalle menee oma ääni, tuskin ne huonompiakaan nykyään kun ennen.
-
Viesti Kirjoittaja oba »
Jos taas lähtee oikeen etsimällä etsimään jotain positiivista tästäkin asiasta, niin kyllähän tuo kamera on tuottanutkin minulle noin 2500€, eli maksaa hyvää vauhtia itseänsä takaisin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-oba-
-
Viesti Kirjoittaja Anzzi »
-
Viesti Kirjoittaja TiBook »
Takavuosina Fujin markkinointistrategit harrastivat ikävää kuluttajien harhauttamista tekemällä esim 3Mpix kennosta 6Mpix kameroita (interpoloimalla). Sitten Fuji keksi kaksikoko-kennon, jossa jokaisessa pikselissä piti olla normaalia laajempi dynamiikka, mutta tuonkin idean markkinointiosasto pilasi laskemalla nuo "osapikselit" yhteen (3 miljoonaa hyvää pikseliä ilmoitettiin 6 miljoonana "true pixels"). Sinänsä Fujin hunajakenno-SuperCCD:t olivat ja ovat varmaan edelleen markkinoiden edistyksellisimpiä ja vähäkohinaisimpia. Luulen että nyky-Fujit vastaavat paremmin mainospuheita.oba kirjoitti:Niin mitä noihin fujeihin tulee, niin paperilla ne ovat aina näyttäneet hyviltä. Tosi käytössä ne ovat sitten osoittautuneet flopeiksi.
Minulla ei ole F11:sta omaa kokemusta, mutta tiedän että moni ammattivalokuvaaja käyttää sitä kakkos/kolmos-... kameranaan sen hyvän optiikan, manuaalisäätöjen ja hämäräominaisuuksien ansiosta (käyttökelpoinen jopa IS0800-1600:lla).
Toinen mielenkiintoinen ehdokas olisi ehkä Panasonicin FX9:n seuraajamalli FX01, jossa zoomia on venytetty laajakulmapäässä 28mm:iin. Itselläni tuolle kunnon laajakulmalle olisi usein enemmän käyttöä kuin >100mm telepolttoväleille. Panasonicin ongelmana on hyvin kohinaherkkä kenno, mutta kuvanvakain vähentää siinä korkeiden ISO-herkkyyksien tarvetta. Panassa ei myöskään ole juuri käsisäätöjä.
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka