Missä mun Lacie?
-
Missä mun Lacie?
Viesti Kirjoittaja Hobo »
-
-
Maailma on ihmeellinen
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Minä en ymmärrä.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
http://www.prosofteng.com/products/data_rescue_info.php
Saman firman Drive Genius on sitten toinen työkalu, jolla voit yrittää korjata tuon levyn.
http://www.prosofteng.com/products/driv ... 535023df88
-
Re: Maailma on ihmeellinen
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Hyvä homma. Avaa Levytyökalu ja aja levyn korjaus varmuuden vuoksi tuolle Lacielle.Hobo kirjoitti:Kaikenlaisten sammuttamisien, odottelujen, uudelleenkäynnistämisien, piuhaa irti / piuhaa kiinni jälkeen se taas tunnisti Lacien.![]()
Minä en ymmärrä.
-
Rauha maassa
Kiitoksia taas osallistujille. Nyt vois mennä keittään kahvoset.
-
-
Lacie huoltoon ja heti!
Viesti Kirjoittaja Savu Silakka »
Kannattaa ehdottomasti huollattaa jos on takuuaikaa jäljellä.

-
Viesti Kirjoittaja jupanula »
Olen pian myös hankkimassa uutta ulkoista levyä, mutta en usko että se on Lacie. Suosittelen huolellista varmuuskopiointia heti tietojen palautuksen jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja mjh »
levy ei katoa kesken töiden tai ei suostu löytymään kuten tässä kuvailtiin, mutta päinvastoin se ei puolestaan suostu poistumaan pyydettäessä. mitään ei tapahdu vaikka roskikseen kuinka vetäisi tms. (ja itse asiassa nyt kun muistelen niin joskus kun tätä aikansa yrittää niin levy häviää pöydältä ja järjestelmänkuvauksesta vaikka surina jatkuu ja valot palaa). on sitten sammutettava väkisin ja sitten tulee herjaa ettei sammutettu oikein ja tiedostoja on voinut kadota.
vaiva ilmestyi pian parin viikon käytön jälkeen ja nyt muutaman kuukauden jälkeen tuota tapahtuu melkein aina. levyyn saa kyllä läynnistetäessä aina normaalisti yhtyden (ainakin toistaiseksi) ja tietojensiirto näkyy onnistuvan (ainakaan en ole huomannut että hävikkiä olisi). ongelma ilmenee vain sammutettaessa. jotain jumittumista tuntuu olevan koska aina kun tuo poistumisongelma ilmenee niin levy alkaa myös pitää hieman outoa tai ainakin tavallisesta hurinasta poikkeavaan rytmikästä vaimeaa napsutusta (vai olenko vain paranoidi?

onkohan kyse samaan hajoamisvaaraan liittyvästä jutusta vai jostain muusta? on alkanut vähän huolestuttaa viime aikoina kun vaiva on muuttunut ihan jatkuvaksi. ja levykin on aika täynnä tavaraa...
itsekin olin juuri aikeissa hankkia uutta levyä enkä taida kyllä ainakaan toista lacietä hankkia.
-
-
Pelaa ja voitelee
Eilen se virkosi koneen päästä piuhaa herätellessä ja edellisellä kerralla LaCien päästä irti / kiinni, että outoa on. Eikä ne tosiaankaan löysiltä tunnu.
Nyt kylläkin kehrää tuossa hiljaa kuin kissa, mutta sanomatta paras. Täytynee alkaa valmistautua huoltokeikkaan. Laite on vasta 1 kk:n ollut käytössä.
-
Viesti Kirjoittaja mjh »
voikohan tälle tehdä itse nyt tehdä mitään vai onko tämäkin merkki tuosta lähestyvästä hajoamisesta? levyyn saa vielä (toistaiseksi?) muuten yhteyden mutta vaikeuttaa kovasti varmuuskopioiden polttoa tuo kun eivät olleet kaikki tiedostot oikein valmiiksi minkäänlaisessa järjestyksessä...

-
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Valmistetaan varmaan muualla kuten Applenkin tuotteet, mutta Lacie on aktiivisesti kehittänyt siltojen tekniikkaa. Lacien kahdella yhdessä toimivalla sirulla varustettu silta oli ensimmäinen jolla oikeasti päästiin edes lähelle ATA-levyjen suorituskykyä, usein jopa natiiviin vauhtiin. Tulokset näkyvät kaikissa testeissä, erot ovat joskus käsittämättömän isoja. Suorituskyvyn kannalta LaCie on yleensä aika varma valinta verrattuna standardia Oxford 9xx-sirua käyttäviin bulkki-siltoihin verrattuna.AppleFarmer kirjoitti:Firewire-sillat tulevat myös jostain muualta.
-
Viesti Kirjoittaja KOP »
Levy mounttaa kyllä ja tiedostot ovat tallella mutta yrittäessäni avata esim. Quicktime-fileä (levyä käytetään videoeditointiin) kuuluu levyst kovaääninen KLONKS ja levy jumittaa täysin (tyyliin rantapallo) hetken mietittyään tiedosto pyörii mutta jonkinajan kuluttua alkaa taas samallalailla jumimaan..Olen testannut useammalla koneella ja kaikilla sama ongelma. Mitä tehdä? Tyhjensin levyn jo kerran, mutta ei parannusta. Onkohan levy totaalisen menetetty?
-
-
Viesti Kirjoittaja mjh »
kiitos muuten tiedosta. enpä olisi varmaan alunperinkään lacietä edes ostanut jos olisin ottanut heti selvää että käyttävät maxtorin levyjä.AppleFarmer kirjoitti:Pieni välihuomautus. LaCie ei sitten tee niitä kovalevyjä itse, vaan sieltä löytyy esim. Maxtorin tai jonkin muun valmistajan lätty. LaCie tekee kuoret ja pakkaa levyn kauniiseen pakettiin.
Firewire-sillat tulevat myös jostain muualta.
-
LaCie
Viesti Kirjoittaja macqmin »
Maxtorin huonoon kestävyyteen en ota sen enempää kantaa, käytössäni on ollut kaiken merkkisiä levyjä, ovat kestäneet yleensä ihan sen minkä voi olettaakin. Takuuvaihtoon on mennyt joku, mutta hyvin satunnaisesti, eivätkä Maxtorit ole mielestäni olleet sen huonompia kuin muutkaan. Ulkoisessa kotelossa käyttö kylläkin asettaa levyn erilaiseen rasitukseen kuin koneen kotelon sisään sijoitetun kiintolevyn.
Ulkonäöllisesti LaCie on kyllä Mac-käyttäjän valinta. 8)
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mac: Laita levy kiinni koneeseen, levy on valmiiksi formatoitu HFS+ formaattiin.
Windows: Blaablaablaa, blaapatiblaapati plaa. Blaa. Patipatipatipatipatipati bala, blaapatiblaapati plaa. Blaa. Patipatipatipatipatipati bala,blaapatiblaapati plaa. Blaa. Patipatipatipatipatipati bala,blaapatiblaapati plaa. Blaa. Patipatipatipatipatipati bala. Blaablaablaa blaapatiblaapati plaa blaapatiblaapati. Patipatipatipatipatipati bala plaa. Tititi tiit tit tilt.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
/---
ap
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Ansiokkaasti zipattu LaCien Windows-käyttöohje!!Jamac kirjoitti:Muutenkin, mun firewire-laciessa oli manuaalissa asennus/käyttöönotto-ohjeet.
Mac: Laita levy kiinni koneeseen, levy on valmiiksi formatoitu HFS+ formaattiin.
Windows: Blaablaablaa, blaapatiblaapati plaa. Blaa. Patipatipatipatipatipati bala, blaapatiblaapati plaa. Blaa. Patipatipatipatipatipati bala,blaapatiblaapati plaa. Blaa. Patipatipatipatipatipati bala,blaapatiblaapati plaa. Blaa. Patipatipatipatipatipati bala. Blaablaablaa blaapatiblaapati plaa blaapatiblaapati. Patipatipatipatipatipati bala plaa. Tititi tiit tit tilt.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
(kokemusta on kummastakin....)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Huoltoreissu
-
Missä mun Lacie?
Viesti Kirjoittaja aripee »
Takuuhuollosta kovis tuli samanlaisena.
Kokeile potkia vähän verkkolaitetta. Jos kovis ilmestyy välillä työpöydälle ja jossain vaiheessa taas katoaa herjan kanssa (laitetta ei poistettu oikein jne) voi vika olla verkkolaitteessa. Minulla ainakin oli. Verkkokaupasta sain takuun ollessa voimassa uuden verkkolaitteen samantein. Sen jälkeen kovis on toiminut ok.
Juhannusterveisin
aripee
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka