Olen käyttänyt Aperturea jo siitä asti kun se tuli myyntiin. Verisio 1.0 oli kyllä aika huono mutta versio 1.0.1 oli jo parempi. Nyt saatavana versio 1.1 jossa on aivan mahtava RAW konversio. Hintakin tippui, saa nähdä saammekko Euroopassa rahojen palautus kupongin... Amerikassa jo paketin ostaneet saavat 200 USD takaisin.
http://www.apple.com/promo/aperture/
Hyvä Apple!
R
Aperture päivittyi!
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Aperture päivittyi!
Viesti Kirjoittaja ramses »
-
-
-
Re: Aperture päivittyi!
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Kliffaa hei, mutta se säilöö kuvat yhä yhteen giganttiseen cacheeseen, ei kiits.ramses kirjoitti:Olen käyttänyt Aperturea jo siitä asti kun se tuli myyntiin. Verisio 1.0 oli kyllä aika huono mutta versio 1.0.1 oli jo parempi. Nyt saatavana versio 1.1 jossa on aivan mahtava RAW konversio.
-
Pyöritän sitä PowerBook G4 17" 1,67GHz 2Gb Ram, tällä teenkin vain kuvien valinnat.
G5 2x2,5Ghz 6,5Gb RAM ja Nvidia 6800 Ultra DDL, pyörii ihan mukavasti.. ja teenkin kuvankäsittelyt sillä.
Mielestäni Aperturessa on hyvä uusi ajattelutapa tehokkaaseen työskentelyyn. Itselläni se säästää aikaa tosi paljon. Eikä mua haittaa yhteen libraryyn kuvien säilöntä, mulla se on määritelty 500Gb ulkoiselle levylle. Ja kaksi samanlaista vielä toimii Vaulttieina. Ammatiilainen hommaa tarvittavat välineet jotta saa työnsä tehtyä hyvin ja tehokkaasti.
R
G5 2x2,5Ghz 6,5Gb RAM ja Nvidia 6800 Ultra DDL, pyörii ihan mukavasti.. ja teenkin kuvankäsittelyt sillä.
Mielestäni Aperturessa on hyvä uusi ajattelutapa tehokkaaseen työskentelyyn. Itselläni se säästää aikaa tosi paljon. Eikä mua haittaa yhteen libraryyn kuvien säilöntä, mulla se on määritelty 500Gb ulkoiselle levylle. Ja kaksi samanlaista vielä toimii Vaulttieina. Ammatiilainen hommaa tarvittavat välineet jotta saa työnsä tehtyä hyvin ja tehokkaasti.
R
-
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
ameriikoissa ovat saaneet 200 dollarin kupongin applestoreen, ja sitten quote eliramses kirjoitti:Olen käyttänyt Aperturea jo siitä asti kun se tuli myyntiin. Verisio 1.0 oli kyllä aika huono mutta versio 1.0.1 oli jo parempi. Nyt saatavana versio 1.1 jossa on aivan mahtava RAW konversio. Hintakin tippui, saa nähdä saammekko Euroopassa rahojen palautus kupongin... Amerikassa jo paketin ostaneet saavat 200 USD takaisin.
http://www.apple.com/promo/aperture/
Hyvä Apple!
R
This program is valid only to customers who reside within the United States or the District of Columbia.
-
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Pyörii, mulla on kräkätty Aperture testi-kokeilu-kritiikkimielessä koti-iBookissa. Joku joskus väitti ettei pyörisi G4ssä koska Core imagea ei tueta. No, Aperture himself tarjosi asennusvaiheessa G4 yhteensopivan version asennattavaksi..Olaus kirjoitti:Pyöriikö Aperture todella G4 -koneessa?
Mää pärjään Bridgellä paremmin oman kaoottisen työntekotapani kanssa..
-
Viesti Kirjoittaja MacNifica »
Täältä sitte hyvityskuponki: http://www.apple.com/fi/promo/aperture/
PS. Näkyy Applen pojilla olevan eri matematiikka kuin meillä alennusten suhteen![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
PS. Näkyy Applen pojilla olevan eri matematiikka kuin meillä alennusten suhteen
Lisäksi Apple alensi Aperturen hinnan 319 eurosta 499 euroon.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja open casket »
Kerrotko vielä minne ohjelma säilöö? Olen uusi Aperture-käyttäjä ja kaikki vinkit ovat tervetulleita.eskofot kirjoitti:Kliffaa hei, mutta se säilöö kuvat yhä yhteen giganttiseen cacheeseen, ei kiits.ramses kirjoitti:Olen käyttänyt Aperturea jo siitä asti kun se tuli myyntiin. Verisio 1.0 oli kyllä aika huono mutta versio 1.0.1 oli jo parempi. Nyt saatavana versio 1.1 jossa on aivan mahtava RAW konversio.
-
Aperturen Library
Se säilöö kuvat määrittelemääsi paikkaan; kovalevy tai vaikkapa Firewire levy...
Sitä paitsi sen yhden libraryn kun avaa ctrl klikin kanssa niin saa alkuperäiset kuvat näkyviin kmnsioittain.
Muista tehdä Vaultit eli varmuuskopiot toiselle levylle....
Sitä paitsi sen yhden libraryn kun avaa ctrl klikin kanssa niin saa alkuperäiset kuvat näkyviin kmnsioittain.
Muista tehdä Vaultit eli varmuuskopiot toiselle levylle....
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka