Muffe kirjoitti:Korjatakseni vähän tuota edellistä viestiä, niin kyllä niiden letkujen kanssa liikutaan ihan 1-2 vk välein. Ja letkuja muuten tarvitaan vain yksi. Ensin imetään vettä pois, ja sitten syötetään jaman letkun kautta uutta vettä tilalle. Ai sieltä löytyi tiikerinuoliainenkin. Siitä ja noista leväbarbeista (edelleen ne etualalla olevat pitkulaiset, hopeiset joilla on musta raita pituussuunnassa) kannattaisi hankkiutua eroon tai hankkia isompi akvaario. Voit antaa tai yrittää vaihtaa kalojasi mm.
Aqua-Webin foorumilla.
Oon vähän eri mieltä.
Omissa purkeissani vesiarvot pysyy kunnossa vähemmälläkin luttaamisella. Joka viikko en ehdi ehkä halua vettä vaihtaa. Suodatus on tosin sen verran järeä että ei ole tarvis.
Yhdellä letkulla pärjää, mutta helpommin menee kahdella letkulla. Toisessa on kiinni pohjaimuri, sillä ensin vanhaa pois. Toisessa on hanaan sopiva pikaliitin ja pistooli. Sillä uutta raikasta tilalle.
Ei tarvi vaivata muita kanssa-asujia: itse voi avata hanan ja sitten tuolla pistoolilla jatkot.

Olen myös sitä mieltä, että kaloilla on tehtävä. Leväbarbeja hankitaan syömään levää, pitämään ne kurissa. Pieninä niille levä maistuu ja ne mahtuu tommoseen ihan hyvin.
Mullakin on leväbarbeja pikkupurkissa, kun kasvavat ulos, siirrän isompaan. Sitten kun alkavat olla yli kymmenensenttisiä, ovat tehtävänsä tehneet ja sitten voi myydä edelleen tai antaa pois tms.
Yksinäisen tiikerinuoliaisen tehtävänä on tod.näk. kiusallisten kotiloiden syöminen.
Himputa, Eheim 2226 vuotaa siitä isosta kannen tiivisteestä. Tarvis saada tiiviiksi, että saisi pikkupurkin taas toimintaan. Niksejä?