Kuinka montaa tämä Adoben ohjelmien ominaisuus on ÄRSYTTÄNYT?
Klikkaat vahingosssa Toolbox:n yläosassa olevaa kuvaa ja BOOM, nettiselain aukeaa ja alkaa ladata Adoben sivua.
Minusta tämä ominaisuus on maailman turhin, ja ennen kaikkea täysin väärässä paikassa. Klikkaan enemmän kuin useahkosti tuota paikkaa kun yritän työskennelleä nopeasti ja valita nuolityökalun. Työnkulku ja keskittyminen katkeaa. Eikö tuo voisi olla vaikka Help menussa? Tai tuosta voisi aueta pieni "alavalikko" mistä pääsisi Adoben sivulle?
Eipä ole tuollaista vahinkoa käynyt. Helpompi vain painaa V.
Kysynpä nyt aman tien: kun tekstityökalu on päällä niin saako tuon valintatyökalun muuten kuin klikkaamalla?
Photarissa toisinaan menee makroa käynnistäessä sormi F1:een. Silloin ärsyttää.
Itse tökkään (en siis klikkaa, kun en hiirtä käytä) tekstityökalulla vapaata kohtaa dokumentissa, pidän kynän nappulaa pohjassa ja painan näppäimistöstä V:n pohjaan, jonka jälkeen vapautan kynän, ja sen jälkeen V:n. Helppoa ja nopeaa.
Mä oon töissä opiskellut kahtakin eri Photarikirjaa ja molemmissa pikakomennot ovat ensisijaisena toimintapoina. Hämääviä ne kuitenkin ovat välillä kun vastaava komento on jotain ihan muuta grafiikkapuolella.
Ensenada kirjoitti:Eipä ole tuollaista vahinkoa käynyt. Helpompi vain painaa V.
Ja ensin täytyy muistaa poistua tekstitilasta. Mikä ei ole aina niin selkeää, kursorihan voi olla unohtunut eri sivullekin. Olen sanonut tän aiemminkin ja sanon nytkin. InDesignin Tools-paletin näppisoikotiet ovat s-y-v-ä-l-t-ä. Niissä pitäisi aina olla modifikaationäppäin Mac-perinteen mukaan, muuten on vaarana että hienossa otsikossa lukee "Hienwo ovtsikkow". En tiedä mistä ovat tuon kehittäneet, Photoshopista tai jotain – siellähän se ei haittaakaan. Vai onko jonkun PC-veikon väläys. Taitto-ohjelmistoon se ei kuitenkaan sovellu. Gurut suosittavat niiden modaamista, mutta kyllä Adoben pitäisi itse tajuta...
Toinen mitä en käsitä, on tyylioikoteiden pakottaminen numeropadiin. Hidas ja hölmö homma. Niin se vaan on että InDy kantaa muassaan kahta perinnettä, se on ammattiohjelmaksi kehittynyt amatööriohjelma.
Eikös kaikki ohjelmat ole lähteneet jostain. En itse käytä taittosoftia työni takia (muutakuin pakosta) mutta kyllä Idystä saa helpommin se mitä tarvitsee. Quark on kökkö ohjelma ja kallis.
Nyt ekaa kertaa kolmen vuoden aikana katsoin mihin itseasiassa tuosta klikkaamalla oikein mennään (kyllä, klikkasin taas äsken sitä vahingossa) ja ei voi olla totta – siitä päästään sivulle jossa mainostetaan InDesign CS2:sta! Eikö se paholainen siis kun että vielä... Kun ON jo se InDesign CS2.
Verän itteni kohta hirspuuhu. Voiko syvempää idiotismia olla ^^
*REPS*
Enpä ole ikinä tuolta kantilta ajatellut. Eipä sitä avautuvaa ikkunaa tule toisaalta koskaan vilkaistua, kun sen vaan kiroillen yrittää saada hävitettyä nenän edestä mahdollisimman vikkelästi.
laaarrd kirjoitti:Amatöörit klikkailee, proot vaihtaa työkalua näppäimillä
No, kun käyttää Friikkua ja Illua sekä Artprota (opiskellen) alkaa pikakomennot mennä sekaisin.
joskus taas saa hakea paikkaa jollekin keikahtaneelle kirjaimelle tai muulle elementille. (sisäpiiriin kuulumattomille tiedoksi: ArtProssa + Space = rotate 90°)
edit: tärkeä lisäys
Quod scripsi, scripsi
– – –
iMac QuadCore i5 21,5" Mid 2011, 2,7 Ghz, 16 GB, 1 TB, Mac OS X 10.11.6
MacBookAir M1, 13"