Ostin kuukausi sitten iPhone 6 Plussan. Päivitin sen heti iOS 9.0.2:een. Reilun puolentoista viikon verran kerkesin käyttämään puhelinta tämän jälkeen, kunnes yhtäkkiä yhtenä iltana kesken puhelimen käyttämisen kosketusnäyttö jähmettyi. Puhelin ei siis jäätynyt vaan ainoastaan kosketusnäyttö, kaikki muut painikkeet toimivat (äänenvoimakkuus, koti ja virta). Selvennykseksi vielä että puhelin ei ole tippunut kertaakaan tai saanut mitään osumaa, näyttö täysin ehjä ja naarmuton. Tein puhelimelle hard resetin (koti+virta pohjassa kunnes puhelin sammuu) ja käynnistin uudestaan. Kaikki toimi taas täydellisesti ja huokaisin helpotuksesta. Kosketusnäyttö toimi taas täydellisesti noin puoli tuntia ja sitten se teki sen uudestaan. Tämän jälkeen ongelma vain paheni entisestään. Kosketusnäyttö toimi vain satunnaisesti, joskus 5 minuuttia ja joskus vain 10 sekunttia. Ongelma ei aina edes enään korjaantunut hard resetillä vaan jouduin boottaamaan puhelimen pahimmillaan 5 kertaa ennenkuin sain näytön taas reagoimaan hetkeksi. Kuten varmaan arvaatte niin puheluihinkaan ei pysty vastaamaan mitenkään.
Olin aivan epätoivoinen ja yritin etsiä ratkaisua ongelmaan netin kautta. Löysin tämän ketjun: https://discussions.apple.com/thread/7230017?tstart=0 missä monella muullakin on sama ongelma, mutta minkäänlaista ratkaisua ei ole tiedossa.
Päätin sitten eilen päivittää puhelimen iOS 9.1:een. Latasin softan koneelle ja tein kunnon shift+restoren iTunesin kautta. Käyttis valui puhelimeen, palautus varmuuskopiosta ja kaikki toimi kuin uutena, jess. Olin todella helpottunut että ongelma katosi. Puhelin ja kosketusnäyttö toimi täydellisesti koko eilisen päivän. Illalla pistin luurin lataukseen ja aktivoin herätyskellon aamuksi. Tänään aamulla kun piti sulkea herätys niin kosketusnäyttö ei reagoinut mitenkään. Olin jo niin helpottunut siitä että ongelma edellispäivänä oli korjaantunut etten heti väsyneenä edes tajunnut että se oli uusiutunut. Kun vihdoin ymmärsin että ongelma on uusiutunut niin oli lähellä ettei puhelin lentänyt seinään. Hiki tuli otsalle ja vähintään kymmenen kirosanaa mieleen. Aloitin sitten päivän kolmella hard resetillä ennenkuin saan kosketusnäyttöön taas yhteyden 10 minuutiksi ja sain herätykset poiskytkettyä. Nyt se ei reagoi taas mitenkään ja jos haluan käyttää puhelinta niin ainoastaan 1-5 hard resettiä herättää sen henkiin...
Muilla samanlaista ongelmaa ja mitä pitäisi tehdä asialle? Olen kokeillut kaikki netistä löydetyt vinkit ilman tulosta... Help me.