Jaa ylimielistä? No pohdi hieman: on taatusti niitäkin ihmisiä joille käyttöjärjestelmän ihastelu, viilaaminen ja puunaaminen on osa elämää (ml. minä itse). Vaikka itse kuuluisi tähän joukkoon, ei pidä sen antaa samentaa näkemyksiä. Ei ole mahdotonta tajuta että suurin osa ihmisistä ei ole kiinnostunut käyttöjärjestelmästä. Kiinnostusta riittää tasan sen verran että toimiiko siinä ne sovellukset joita kokee tarvitsevansa tai saako ostetulla koneella tehtyä asian A tai B. Applen menestys lähti muutamasta ohjelmasta kuten MacPaint, HyperCard, Excel, PageMaker ja PostScript. Käyttöjärjestelmästä oli kyllä edistyksellinen, mutta ei ihmiset sitä ostaneet vaan ratkaisuja ja uusia mahdollisuuksia tehdä asioita tehokkaammin. Sinä itsekin ole hehkuttanut mahdollisuutta ajaa virtualisoitua Windowsia ja boottia Windowsiin. Miksi hehkutat? Et varmaan Windowsin takia vaan Windowsissa toimivien ohjelmien takia? Voin tietysti olla väärässäkin arveluineni, eipä siinä mitään.Repe Ruutikallo kirjoitti:Sulla on joskus vaikeasti tajuttavia, ylimielisen oloisia letkautuksia. Tämä kuuluu niihin. No, ei tarvitse kuin kahlata muutama minuutti suomi24:ää niin huomaa että varsin moni suomalainen käyttää taidoilleen ja järjelleen aivan sopimatonta käyttistä. On se vaan kumma, että jos käyttiksen tasolla tulee fataaleja ongelmia niin mikään ei näköjään suju.
Suomi24 ei ole koko Suomi. Mikään julkinen keskustelupalsta ei anna kuvaa käyttöjärjestelmän luotettavuudesta, monen tapa on suunnistaa palstalle kyselemään apua ongelmiin. Vastauksia saa nopeasti ja ilmaiseksi. Jos vaikka discussions.apple.com otetaan esimerkiksi niin kukaan ei taatusti ostaisi yhtäkään Applen tuotetta. Windowsissa on puutteensa, mutta voi silläkin alustalla pyörivillä ohjelmilla ja oheislaitteilla silti tehdä töitä ja harrastaa ihan käytännössä eikä vain teoriassa.