Sirinä macbookissa
-
-
-
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Kolmisen viikkoa vanha MBP 2ghz/2Gt/7200rpm, (numeron perusteella rev D-kone). Sirisi aluksi pari ensimmäistä kertaa käynnistettäessä. Sitten sirinä loppui, eikä ole palannut. Tuulettimet ovat joko hiljaiset tai sitten ne eivät ole lainkaan käynnistyneet, eli hiljainen kone.Peak kirjoitti:Onko siis kenelläkään macbookkia, joka ei sirise???
-
Lehmä ammuuu???
Viesti Kirjoittaja Kakru »
SIIS MITÄ? Mistä tuo lehmän ammunta kuuluu? Olen jo asiaa ihmetellyt tuolla 'tyhmissä kysymyksissä', että tuleeko se joltain nettisivulta (ja mulla on tää firefox eikä safari).kerpo kirjoitti: Lisäksi rasittaessa kuuluu toisesta tuulettimesta jo klassikoksi muodostunut: "Mooooo" ,lehmäsoundi![]()
Ihan oikeasti alkaa suututtaa tuo MOO. Mä en edes 'rasita' tätä konetta, kun en vielä mitään raskasta ole keksinyt tehdä. Jos tuo MOO on joku ominaisuus, niin voi prkl, sanoisinko....
-
Re: Lehmä ammuuu???
Viesti Kirjoittaja kerpo »
Kunpa tietäisi mistä nämä monituiset MäkBook äänet kuuluvat, netistä löytyy monen monta sivustoa jossa tätäkin asiaa ruoditaan...Kakru kirjoitti:SIIS MITÄ? Mistä tuo lehmän ammunta kuuluu? Olen jo asiaa ihmetellyt tuolla 'tyhmissä kysymyksissä', että tuleeko se joltain nettisivulta (ja mulla on tää firefox eikä safari).kerpo kirjoitti: Lisäksi rasittaessa kuuluu toisesta tuulettimesta jo klassikoksi muodostunut: "Mooooo" ,lehmäsoundi![]()
Ihan oikeasti alkaa suututtaa tuo MOO. Mä en edes 'rasita' tätä konetta, kun en vielä mitään raskasta ole keksinyt tehdä. Jos tuo MOO on joku ominaisuus, niin voi prkl, sanoisinko....
Oma koneeni lähti arvatenkin huoltoon, saas nähdä mitä siellä tuumaavat.
-
Viesti Kirjoittaja Peak »
Kunpa tietäisi mistä nämä monituiset MäkBook äänet kuuluvat, netistä löytyy monen monta sivustoa jossa tätäkin asiaa ruoditaan...kerpo kirjoitti:Kakru kirjoitti:SIIS MITÄ? Mistä tuo lehmän ammunta kuuluu? Olen jo asiaa ihmetellyt tuolla 'tyhmissä kysymyksissä', että tuleeko se joltain nettisivulta (ja mulla on tää firefox eikä safari).kerpo kirjoitti: Lisäksi rasittaessa kuuluu toisesta tuulettimesta jo klassikoksi muodostunut: "Mooooo" ,lehmäsoundi![]()
Oma koneeni lähti arvatenkin huoltoon, saas nähdä mitä siellä tuumaavat.[/quote
Oma näkömykseni sirinästä on se, että se lähtee jollain päivityksellä lopuksi pois. Sirinähän ei kuulu silloin kun Photo Booth on päällä. Niitä ei tosiaan kannata huoltoon viedä, koska todennäköisesti uudessakin koneessa on sama sirinä. Jossain sirinä on jossain ei, mutta Apple hoitaa homman kuntoon minä hetkenä tahansa.
Humalassa kirjoitettu
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lainasin vielä väärän tekstin voi hemmett
-
Saatat olla osittain oikeassa... Huolto määritteli oman koneeni "DOA:n" sisään, joten lähettävät uuden läppärin tässä pikimmiten... Tuskin oli sirinä tässä tapauksessa oli suurin syy vaihtoon, tai mistä sitä tietää...Peak kirjoitti:Oma näkömykseni sirinästä on se, että se lähtee jollain päivityksellä lopuksi pois. Sirinähän ei kuulu silloin kun Photo Booth on päällä. Niitä ei tosiaan kannata huoltoon viedä, koska todennäköisesti uudessakin koneessa on sama sirinä. Jossain sirinä on jossain ei, mutta Apple hoitaa homman kuntoon minä hetkenä tahansa.
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Juu siis mullahan kävi samalla tavalla, että uusi kone sirisi vielä enemmän. Onneksi ne ketkä ostaa macbookin hieman myöhemmin saa täysin virheettömän koneen halvemmalla kuin me saatiinkerpo kirjoitti:No niin, raportoidaan tännekin uusimmat kuulumiset. Nyt kun olen vihdoin saanut upouuden macbookin edellisen tilalle ja todennut että ei auttanut rukoilu ja hyvät teot. Kone on uusinta mallia (jos näihin netissä raportoituihin sarjanroon perustuviin spekulointeihin on uskominen) ja sirisee pahemmin kuin edeltäjänsäKansi on sentään tällä kertaa suora ja trackpad paikoillaan.
-
Mitäs Peak muuten teit koneellesi, piditkö vai tyrkytitkö vaihtoon toistamiseen? Mulla on taisteluväsymys, en tiedä jaksaako sitä taas tyrkyttää DOAn piiriin, vika kun on näinkin pieni tosin erittäin ärsyttävä...Peak kirjoitti:Juu siis mullahan kävi samalla tavalla, että uusi kone sirisi vielä enemmän. Onneksi ne ketkä ostaa macbookin hieman myöhemmin saa täysin virheettömän koneen halvemmalla kuin me saatiinkerpo kirjoitti:No niin, raportoidaan tännekin uusimmat kuulumiset. Nyt kun olen vihdoin saanut upouuden macbookin edellisen tilalle ja todennut että ei auttanut rukoilu ja hyvät teot. Kone on uusinta mallia (jos näihin netissä raportoituihin sarjanroon perustuviin spekulointeihin on uskominen) ja sirisee pahemmin kuin edeltäjänsäKansi on sentään tällä kertaa suora ja trackpad paikoillaan.
-
Ne soittivat sieltä, että ei kannata tuoda uudelleen vaihtoon, koska seuraavassakin koneessa olisi sama vika. Harkitsin ihan vakavissani kokonaan kaupan purkua, mutta päätin pitää koneen, koska en jaksanut enään stressata asiasta itseäni.kerpo kirjoitti:Mitäs Peak muuten teit koneellesi, piditkö vai tyrkytitkö vaihtoon toistamiseen? Mulla on taisteluväsymys, en tiedä jaksaako sitä taas tyrkyttää DOAn piiriin, vika kun on näinkin pieni tosin erittäin ärsyttävä...Peak kirjoitti:Juu siis mullahan kävi samalla tavalla, että uusi kone sirisi vielä enemmän. Onneksi ne ketkä ostaa macbookin hieman myöhemmin saa täysin virheettömän koneen halvemmalla kuin me saatiinkerpo kirjoitti:No niin, raportoidaan tännekin uusimmat kuulumiset. Nyt kun olen vihdoin saanut upouuden macbookin edellisen tilalle ja todennut että ei auttanut rukoilu ja hyvät teot. Kone on uusinta mallia (jos näihin netissä raportoituihin sarjanroon perustuviin spekulointeihin on uskominen) ja sirisee pahemmin kuin edeltäjänsäKansi on sentään tällä kertaa suora ja trackpad paikoillaan.
Mulla on tässä sitten taas uusi juttu mikä ärsyttää! Etureunassa on sellaset kapeat kolot, koska tuo muovinen tiiviste tai mikä lie on lähes irti. Siellä kolossa sitten on kaikki mahdollinen mitä on suusta tai vaatteista sinne tippunut
En jaksa enään koko ajan pettyä lisää tähän koneeeseen....
-
Viesti Kirjoittaja Jaska »
-
Viesti Kirjoittaja mestari »
- touchpad on hieman löyhempi oikealta puolelta kuin vasemmalta
- kovalevyn kohdalta kun painaa, niin kuuluu pieni napsahdus
- kun painatte touchpadin oikeaa alareunaa, nappi reagoi (ts. nappi painuu samalla pohjaan)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Eimestari kirjoitti:nokun tässä monetkin yleisesti esittelevät koneiden vikojaan, niin kysyn nyt iBookin omistajilta, että tunnistatteko seuraavia "ominaisuuksia" koneistanne:
- touchpad on hieman löyhempi oikealta puolelta kuin vasemmalta
Kyllä- kovalevyn kohdalta kun painaa, niin kuuluu pieni napsahdus
Varauksella kyllä...saa paina aika hemmetin kovaa.- kun painatte touchpadin oikeaa alareunaa, nappi reagoi (ts. nappi painuu samalla pohjaan)
-
-
Viesti Kirjoittaja heifetz »
-
Viesti Kirjoittaja Xipe Totec »
Ääni on todella ärsyttävä. Mistäköhän voi olla kyse?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ottaisin huomioon mahdollisen juutalaisten juonen ja koston, kun ajatellaan eräitä aiempia postauksiasi... osaavat olla aikaXipe Totec kirjoitti:Mun MBP (ostettu eilen) alkoi pitämään muutaman tunnin normaalin käytön jälkeen kymmenisen sekunnin välein pientä kovalevyn raksutusääntä. Ääni tulee vasemmalta puolelta ja kuulostaa siltä kuin kone kokoajan hakisi tai ylläpitäisi jotain tms.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)

Todennäköisin syy tuo ei ehkä ole, on myös mahdollista että olet sattumalta saanut sökön kovalevyn...
Tässäkin voisi kokeilla sitä toisen käyttäjän tekemistä ja kuulostelua, josko silläkin rapsuttaa samaan tapaan..
(Borgwardin autotehdas suljettiin 1961. Yhdessä viimeisistä toimitetuista autoista kuului selittämätöntä, raivostuttavaa kilinää, joka lopulta kuulosti tulevan kynnyskotelon sisältä. Kotelo revittiin auki. Siellä roikkui nollakoon kiintoavain langassa seuranaan lappu, jossa luki saksaksi: "Kestikö kauan hakea?")
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Tekiköhän spotlight ensimmäistä indeksointia, hmm.Xipe Totec kirjoitti:Mun MBP (ostettu eilen) alkoi pitämään muutaman tunnin normaalin käytön jälkeen kymmenisen sekunnin välein pientä kovalevyn raksutusääntä. Ääni tulee vasemmalta puolelta ja kuulostaa siltä kuin kone kokoajan hakisi tai ylläpitäisi jotain tms.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Olis ehkä luullut, että olis muutaman tunnin käytön jälkeen jo tehty?freemem kirjoitti:Tekiköhän spotlight ensimmäistä indeksointia, hmm.Xipe Totec kirjoitti:Mun MBP (ostettu eilen) alkoi pitämään muutaman tunnin normaalin käytön jälkeen kymmenisen sekunnin välein pientä kovalevyn raksutusääntä. Ääni tulee vasemmalta puolelta ja kuulostaa siltä kuin kone kokoajan hakisi tai ylläpitäisi jotain tms.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Oletin että uuteen koneeseen kopioidaan tunti- pari vanhoja kamoja, sen jälkeen indeksointi ainakin itsellä vei ihan kohtuu pitkään ... tiedä sittenRepe Ruutikallo kirjoitti:Olis ehkä luullut, että olis muutaman tunnin käytön jälkeen jo tehty?freemem kirjoitti:Tekiköhän spotlight ensimmäistä indeksointia, hmm.Xipe Totec kirjoitti:Mun MBP (ostettu eilen) alkoi pitämään muutaman tunnin normaalin käytön jälkeen kymmenisen sekunnin välein pientä kovalevyn raksutusääntä. Ääni tulee vasemmalta puolelta ja kuulostaa siltä kuin kone kokoajan hakisi tai ylläpitäisi jotain tms.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka