Kuinka saan poistettua kuvia lopullisesti MacBookista? Käytössä MacBook Air 13" Mid-2013 ja El Capitan.
Olen suhteellisen uusi MacBook käyttäjä (aiemmin PC). En saanut yrityksistä huolimatta millään lisää tallennustilaa ja läppäri herjasi monesti, että tallennustila täynnä. Ryhdyin poistamaan "turhia" kuvia, mutta tallennustilaa ei ilmestynyt lisää. Lueskelin asiasta tältä foorumilta ja löysin alkuperäiset kuvat iPhoto kirjaston sekä Kuvat kirjaston Masters kansioista. Minulla on ollut siis ilmeisen huono vaihtoehto käytössä kun ruksi on ollut kohdassa "Kopioi iPhotoon" ja "Kopioi Kuvat kirjastoon".
Silloin kun aloitin kuvien poisto-operaation tietämättömänä tästä kaikesta, poistin kuvia Kuvat sovelluksesta/kirjastosta joten alkuperäiset kuvat vain jäivät siis ilmeisesti Masters kansioihin ja olin siis poistanut kuvia vain Kuvat sieltä sovelluksesta/kirjastosta.
Tein ilmeisesti myös typerästi kun poistin muutamia kuvia suoraan Masters -kansoista, koska iPhoto ilmeisemmin menee siitä jumiin (tosin minulla ei mennyt).
Osaako nyt kukaan neuvoa miten helpoiten pääsisin eroon niistä turhista kuvistani, kun niitä ilmeisesti on nyt tavallaan neljässä eri paikassa (iPhoto ja Kuvat kirjastojen Masters kansoissa sekä iPhoto ja Kuvat sovelluksessa/kirjastossa näkyvillä)?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kuinka pahasti olen sotkeutunut omaan tietämättömyyteeni ja miten korjata asia ja poistaa vain ne niin kutsutut turhat kuvat?