Minun pitäisi poistaa Libreoffice koneelta kokonaan. Olen useaan otteeseen lukenut, että ohjelma siirtäminen roskakoriin ei ole välttämättä se oikea tapa poistaa ohjelmia koneelta, koska tällöin koneelle jää kuitenkin piloon yhä joitain tiedostoja. Hain tästä tietoa ja totesin, ettei tämä enää ollutkaan niin yksinkertaista

Kaikki tämä siis juontui juurensa Libreofficen poistamisesta. En ole aikoihin käyttänyt kyseistä ohjelmaa. Nyt sen avatessani, kaikki word tiedostot, jotka olen aikasemmin tehnyt samalla ohjelmalla ja koneella eivät näy enää kunnolla vaan sisältävät ihmeellisiä symboleja ym erikoista. Ajattelin lähteä perkaamaan tätä ongelmaa ja törmäsin varoitukseen että vanhasta versiosta on löytynyt jonkinlainen tietoturvauhka liittyen rtf tiedostoihin. Totesin, että en enää käytä koko ohjelmaa, joten järkevintä lienee poistaa koko ohjelma samalla.
Uskoisin, että nämä seikat siis pätevät varmaakin yleisesti kaikkii muihinkin ohjelmiin. Olisin hyvin kiitollinen jos joku selvittäisi minulle tuon kansioiden haun ja poistamisen (aaltomerkin käytön). Teenko siis oikein jos etsin ohjelmakansion finderin avulla näin ja poistan loputkin tiedostot?
Lisäksi perinteisestä poistamisesta (ohjelmaikonin raahaaminen roskakoriin). Onko tämä tietoturvamielessä oikea tapa? Ajattelin, jos tässäkin tapauksessa koneelle jää jotain vanhan version tiedostoja roikkumaan. Voivatko ne aiheuttaa jotakin? Vai vievätkö ne yksinkertaisesti vain turhaa tilaa.
Olisin hyvin kiitollinen jos joku selventäisi tämän koko homman minulle.
Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!