Ei ole kyllä noin hienoja laitteita (eikä sen puoleen kyllä bemariakaan), mutta Griffinin iTripillä iPodin saa kuulumaan ihan hyvin. Harmi vaan, ettei niitä saa vielä ostaa Suomesta.
Itseltä iTrip löytyy ja on vähän ristiriitaista sanottavaa. Olen sitä testannut varmaan puolessakymmenessä autossa. osassa toimii hyvin, osassa huonosti ja osassa ei lainkaan. Antennin sijoitus tekee siihen paljon. Sen kantama kun ei mikään järin pitkä ole.
Tosin yksi niksi on vetää ration antennipistokkeesta tee-se-itse kuparilanka johonkin mahdollisimman lähelle iPodin sijoituspaikkaa. Sitten toimii autossa kuin autossa.
TheKraken kirjoitti:Itseltä iTrip löytyy ja on vähän ristiriitaista sanottavaa. Olen sitä testannut varmaan puolessakymmenessä autossa. osassa toimii hyvin, osassa huonosti ja osassa ei lainkaan. Antennin sijoitus tekee siihen paljon. Sen kantama kun ei mikään järin pitkä ole.
Tosin yksi niksi on vetää ration antennipistokkeesta tee-se-itse kuparilanka johonkin mahdollisimman lähelle iPodin sijoituspaikkaa. Sitten toimii autossa kuin autossa.
Tarkoittaako tuo siis sitä, että jos radion antenni on esim. auton katolla lähellä takaikkunaa, niin ei kuulu?
MacAntti kirjoitti:
Tarkoittaako tuo siis sitä, että jos radion antenni on esim. auton katolla lähellä takaikkunaa, niin ei kuulu?
Mitä tarkempaa tieteellistä tutkimusta en asiasta ehtinyt tekemään , mutta tällaisiin tuloksiin itse päädyin. Siihen varmaan vaikuttaa monikin asia, rungon rakenne yms yms.
Esim. 206 Peugeotissa kuuluvuus on kohtuullisen heikko, mutta jos iPodin vie kaiuttimen lähelle, niin kuuluvuus on hyvä.
Yhdessä pikku citroenissa (en muista tarkemmin) taas iTrip toimi kuin junan vessa oli se missäpäin autoa tahansa.
amanita kirjoitti: josko kellään on autonsa audiolaitteistoon kytkettynä iPodia?
Yritin hiukan huonolla menestyksellä ympätä Grundig-autoradiooni video-iPodia. Jouduin ostamaan siihen väliin 99 e:n piuhan ja sittenkin sen sai soittamaan vaan yhdeksää soittolistaa, jossa kussakin rajoitettu biisimäärä. Kyllästyin tuohon halutun biisin etsimisrumbaan ja vein piuhan takaisin.
Joissain soittimissa on täysi iPod-tuki, jolloin sen saa soittamaan vapaavalintaisesti ihan mitä vaan biisejä (niinkuin kuuluisikin saada). Muta tuo mun soittimeni ei ollut sellainen. Eli jos sulla ei ole vielä autosoitinta, niin tarkkana minkä mallin ostat. Alpine CD-9850Ri soitin kuulema ainakin toimii.
Joo, joo, mutta kysyinkin liitettävyydestä audiolaitteeseen autossa.Mulla Noksun sinihammaskuuloke korvassa puhelinta varten, nappikuulokkeet siis pois laskuista. Pitäisi siis saada volymet ulos muilla tavoin .Kiitos vaan kaikista vinkeistä.Autoni "Minni" on Ford Focus Ghia.Siinä sen oma audiosysteemi, jossa kyllä kaikkea hienoa, mutta ei tota audioliitäntää, joka olisi ollutkin ratkaisu.Mutta kyllä se siitä.Fundeeraan vielä
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Mitenkähän olisi, uskaltaisiko Ipodin asettaa magneettinappitelineeseen autossa. Olen tuollaisia pyöreitä magneettitelineitä käyttänyt onnistuneesti kännyköissä. Eihän IPod mene sekaisin magneettisuudesta? Kännykät ainakin ovat kestäneet aikansa...
Mielessä on erityisesti nano, se ainakin painonsa puolesta pysyisi napakasti kiinni magneettinapilla.
need4speed kirjoitti:Mielessä on erityisesti nano, se ainakin painonsa puolesta pysyisi napakasti kiinni magneettinapilla.
Painonsa puolesta varmaan pysyy, mutta en menisi testaamaan, koska kovalevythän toimivat magnettillla. Shuffle varmaan toimisi, koska se ei kovalevyä käytä.
need4speed kirjoitti:Mielessä on erityisesti nano, se ainakin painonsa puolesta pysyisi napakasti kiinni magneettinapilla.
Painonsa puolesta varmaan pysyy, mutta en menisi testaamaan, koska kovalevythän toimivat magnettillla. Shuffle varmaan toimisi, koska se ei kovalevyä käytä.
Eihän nanossa kovalevyä ole.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Itsekin kerran aloin tsekata että missä soittimissa on IPOD tuki, ja tutkin myös BLAUPUNKT:in nykytarjonnan. Sitä selatessa vahingossa hokasin että vuosia sitten ostamassani halvassa soittimessa oli "AUX IN" ominaisuus ja lisälaite valikoimassa tarjolla AUX liitännä kaapeli. Sen hinta paikallisessa oululaisessa autoradioliikkessä oli vissiin hulppeat 12 € . Sen lisäksi investoin parin euron hintaiseen bilteman kännytelineeseen (kumimaiset lamellit reunoilla pitää kapulan paikoillaan).
Sitten piti vielä tarttua poraan ja tehdä radion alle pieni reikä josta sain tuon AUX kaapelin ulos (kun se liitin oli siellä soittimen takana), ja sitten vielä etsiä näiltä palstoilta vinkki miten tuon volumerajoituksen sai off. Ei siksi että tarttisin isot voluumit, mutta radio fiksuna yrittää korostaa/vaimentaa tiettyjä taajuuksia jos radion volumisäätö isolla => melko kummallisen kuuloista sotkua vaikkei oikeasti musan volumitaso iso.
Sen jälkeen on tätin JAZZit soineet ongelmitta.
Suosittelen Monstercablen valmistamaa iCarPlay Wireless Plus for iPod ollut joku reilu puolivuotta käytössä ja ajellu Suomee päästä päähän ja Euroopassa eikä kertaakan pätkinyt. Tolla saa valittuun ihan minkä vaan radioaseman ja se lataa podin samallla. Eli kaikki samassa. Tilasin omani Eerikinkadulla sijaitsevan HifiStudio17 kautta Ruotsista kesti about viikon saada se ja maksoi jotain 80 euroa.[/code]
need4speed kirjoitti:Mitenkähän olisi, uskaltaisiko Ipodin asettaa magneettinappitelineeseen autossa. Olen tuollaisia pyöreitä magneettitelineitä käyttänyt onnistuneesti kännyköissä. Eihän IPod mene sekaisin magneettisuudesta? Kännykät ainakin ovat kestäneet aikansa...
Eikös täällä joku kertonut tuhonneensa minin kovalevyn tuollaisella kännykkään tarkoitetulla magneetilla. Eli ei missään nimessä kovalevyllisiiin malleihin.
need4speed kirjoitti:Mitenkähän olisi, uskaltaisiko Ipodin asettaa magneettinappitelineeseen autossa. Olen tuollaisia pyöreitä magneettitelineitä käyttänyt onnistuneesti kännyköissä. Eihän IPod mene sekaisin magneettisuudesta? Kännykät ainakin ovat kestäneet aikansa...
Eikös täällä joku kertonut tuhonneensa minin kovalevyn tuollaisella kännykkään tarkoitetulla magneetilla. Eli ei missään nimessä kovalevyllisiiin malleihin.
No en kyllä uskaltaisi laittaa muihinkaan malleihin, kännykkä kiinnittyy akkuun joka on kohtuullisen tukevaa tavaraa kännyköissä ja toimii suojana puhelimen muistille, iPodit on vähän köykäsempää tavaraa, imho.
Alkuperäiseen kysymykseen vastaten. Farkku Volvo saapui tehtaalta varustettuna iPod systeemillä. iPodissa on musiikkia jo 3,3 päivää joten radion soittolistoista ei tarvi enää kärsiä. Vielä on loppujen CD-levyjen kanssa tuhti urakka. Niin ja vinyylien ja kasettien digitointikin jo meneillään. Ei haittaa vaika tulis sateisiakin päiviä.
Mulla autossa Clarion soitin, jonka CeNET väylään kytketty valmistajan iPod adapteri, maksaa heiman alle 100 euroa. Homma toimii hyvin, iPod latautuu kuuntelun aikana ja äänenlaatu on loistava. Pystyy kelaamaan biisejä, vaihtamaan kappaletta ja asettamaan shufflen päälle. Huonoja puolia: ID3 tagit ei näy autosoittimessa, kappaleiden hakumahdollisuutta ei ole.
Kottarainen kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen vastaten. Farkku Volvo saapui tehtaalta varustettuna iPod systeemillä. iPodissa on musiikkia jo 3,3 päivää joten radion soittolistoista ei tarvi enää kärsiä. Vielä on loppujen CD-levyjen kanssa tuhti urakka. Niin ja vinyylien ja kasettien digitointikin jo meneillään. Ei haittaa vaika tulis sateisiakin päiviä.
Onnittelut! Volvo on ajan tasalla, vaikka kiitokset taitavat nyt mennä jonnekkin muualle kuin Sveduihin?
Just tommonen kärry pitäis olla, vaan kun ei ole. Ilmeisesti kannattaa hankkia se iTrip, on vaikuttanut hyvältä. Eiköhän tulevaisuudessa iPod-kuunneltavuus autoissa ole jo itsestäänselvyys- ainakin pitäisi olla!
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
No millaisessa Volvossa se Ipod-valmius on tehdasasenteisena? Katselin Volvon sivuilta, että S80 uudessa huipppuhienossa -mallissa on iPod-valmius, mutta onko se myös muissa Volvoissa?
PS. Olisihan se tuollainen S80 kaikilla herkuilla aika makea ajopeli!!
Tänään tulleessa Volvo-viestissä lueteltiin kaikki 40-50 sarjaa suuremmat mallit joihin iPod-systeemi asennetaan. Kun auton tilaa normaalisti ja haluaa iPod-varustuksen audiojärjestelmään se tehtaalla siihen asennetaan. Saahan sen myös tietysti siihen jälkeenpäin ja tuon paketin hinta ilman asennuksia on 242 euroa.