![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Onko noin että tulis uus akku? Pitääkin äkkiä kysyä ennen kun menee takuu ohi.. tulee vuosi täyteen ihan näinä päivinä. 222 sykliä ja 71% kapasiteetista jäljellä.Sparta kirjoitti:Eipä hätää. Apple lupaa 300 sykliin asti 80% kapasiteetista, eli todennäköisesti kun akkusi tuosta vielä vähän huononee, saat uuden jos on takuuta vielä jäljellä.Tipitii kirjoitti:Tilanne helmikuussa: Akulla ikää 5 kk, lataussyklejä 24 ja kapasiteettia 85 %.
Nyt akun ikä 7 kk, lataussyklit 57 ja kapasiteettia 84 %.
Helmikuun jälkeen olen aina pyrkinyt käyttämään akun aivan loppuun ennen uudelleen lataamista; käytännössä käytän konetta aina akulla. Siinä ei ole kapasiteetti pahemmin tippunut.
Syksystä helmikuuhun ajoin akun loppuun keskimäärin kerran viikossa, ja muutoin pidin piuhan päässä; ei tainnut sopia minun akulleni!
Tipi
Itselläni samanlainen tilanne, eli noin 100 sykliä ja 85% kapasiteetista enää jäljellä. Itse oon käyttänyt akulla suurimman osan ajasta, ei se välttämättä käytöstä ole kiinni. Hyvä kuulla että en ole ainoa jolla akku on mennyt nopeesti "huonoon" kuntoon.
Omani vein jo kerran huoltoon, mut sanoivat että vielä eivät voi tehdä mitään (85%) mutta jos vielä huononee niin takuuseen vaan.
BT ja WLAN päälle niin ei kestä millään tuota =) DVD-täkin olisi kiva katsoa. 2 tuntia 30 minuuttia näyttää arvio kun nyppäs virtajohdon pois. Siis ilman langattomia juttuja.vilee kirjoitti:Paskamaista.Simppa kirjoitti:Sanoivat mulle, että mitään prosenttikäytäntöä ei Suomessa noudateta takuuvaihtojen yhteydessä. Vaan akun pitää kestää yli kaksi tuntia, jos ei, niin vaihdetaan.
Ois ollu rokki tuo yllämainittu %-käytäntö.
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Mä just sain. Ja joku toinenkin tuolla ylempänä.Pbman kirjoitti:BT ja WLAN päälle niin ei kestä millään tuota =) DVD-täkin olisi kiva katsoa. 2 tuntia 30 minuuttia näyttää arvio kun nyppäs virtajohdon pois. Siis ilman langattomia juttuja.vilee kirjoitti:Paskamaista.Simppa kirjoitti:Sanoivat mulle, että mitään prosenttikäytäntöä ei Suomessa noudateta takuuvaihtojen yhteydessä. Vaan akun pitää kestää yli kaksi tuntia, jos ei, niin vaihdetaan.
Onko joku joskus saanut uuden akun vai onko kaikki keskustelu ihan mutua?
Miten tuo akkusi heikkeni ja "kouristeli"?Simppa kirjoitti:Mä just sain. Ja joku toinenkin tuolla ylempänä.Pbman kirjoitti:BT ja WLAN päälle niin ei kestä millään tuota =) DVD-täkin olisi kiva katsoa. 2 tuntia 30 minuuttia näyttää arvio kun nyppäs virtajohdon pois. Siis ilman langattomia juttuja.vilee kirjoitti:Paskamaista.Simppa kirjoitti:Sanoivat mulle, että mitään prosenttikäytäntöä ei Suomessa noudateta takuuvaihtojen yhteydessä. Vaan akun pitää kestää yli kaksi tuntia, jos ei, niin vaihdetaan.
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Sen varaus rupes tippumaan äkisti ja oli lopulta 2100 mAh. Se riitti Applelle.Pbman kirjoitti:Miten tuo akkusi heikkeni ja "kouristeli"?Simppa kirjoitti:Mä just sain. Ja joku toinenkin tuolla ylempänä.Pbman kirjoitti:BT ja WLAN päälle niin ei kestä millään tuota =) DVD-täkin olisi kiva katsoa. 2 tuntia 30 minuuttia näyttää arvio kun nyppäs virtajohdon pois. Siis ilman langattomia juttuja.vilee kirjoitti: Paskamaista.
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Itse itselleni vastaten, kokemuksia aletaan juuri keräämään. Hankin nimittäin juuri tuollaisen NewerTechin akun, aika näyttää onko siitä mihinkään.tosikko kirjoitti:onko kokemusta näistä: Newer Technology akut?
Titaanille ostin tuollaisen. Kuuteen tuntiin toi sillon käyttöajan. En kerinnyt paljoa käyttää kun meni kone lunastuksen. Hyvä mieli jäi.tosikko kirjoitti:Itse itselleni vastaten, kokemuksia aletaan juuri keräämään. Hankin nimittäin juuri tuollaisen NewerTechin akun, aika näyttää onko siitä mihinkään.tosikko kirjoitti:onko kokemusta näistä: Newer Technology akut?
Viesti Kirjoittaja kebek »
Viesti Kirjoittaja tt »
Tuo kapasiteetti vaihtelee esim. akun lämpötilan mukaan, minulla on kapasiteetti välillä alle 90%, sitten saattaa joskus taas nousta takaisin sataan prosenttiin.kebek kirjoitti:Hmm, kumma notkahdus tapahtui kun laskin akun tyhjäksi:
Nyk. kapasiteetti ennen tyhjennystä 4509
Tyhjennyksen jälkeen 4433
Lataussyklejä 22 eli käyttö ollut varsin vähäistä (heinäkuussa ostettu iBook). Notkahdus tapahtui vasta kun akusta oli enää muutama % jäljellä, siihen asti kapasiteetti pysyi 4509:ssä. Aiemmin en ole juuri akkua tyhjännyt vaan se on ollut "varastovirroissa". En sitten tiedä kuinka todellinen tuo ilmoitettu luku on, mutta ilmeisesti ei jatkossa kannata ajaa akkua ihan loppuun jos se joka kerta pudottaa tuota kapasiteettia noin paljon.
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Do dii, nyt on jo hiukka kokemuksia uudesta akusta. Kesto hyvä, wlanin ja BlueTooth hiiren kanssa näyttää mukavaa reilun viiden ja puolen tunnin käyttöaikaa surffatessa. Mekaanisesti istuu huonommin kuin alkuperäinen akku, joskin sekin irvisti kulmasta. Väri ei myöskään ihan täsmää iBookin valkoiseen. IMHO pieniä kauneusvirheitä, kasvanut kapasiteetti korvaa moiset.Pbman kirjoitti:Titaanille ostin tuollaisen. Kuuteen tuntiin toi sillon käyttöajan. En kerinnyt paljoa käyttää kun meni kone lunastuksen. Hyvä mieli jäi.tosikko kirjoitti:Itse itselleni vastaten, kokemuksia aletaan juuri keräämään. Hankin nimittäin juuri tuollaisen NewerTechin akun, aika näyttää onko siitä mihinkään.tosikko kirjoitti:onko kokemusta näistä: Newer Technology akut?
Viesti Kirjoittaja Hemppo »
Kannattaa ihan ensimmäisenä tehdä akun kalibrointi: käytä konetta akulla kunnes akku loppuu ja kone menee nukkumaan. Tämän jälkeen lataa akku kerralla täyteen (esim yön aikana). Voit myös toistaa kyseisen toimenpiteen jos ensimmäinen kerta ei tuo tulosta...BirGitta kirjoitti:Tällä hetkellä MacBookin akku näyttäää seuraavaa :
Lataussyklit 1
Ikä 5 viikkoa
Kapasiteetti 5087mAh / 5200mAh eli 97%
Pitäisiköhän pikku hiljaa alkaa huolestua, kun eilen ostettu kone, ja akun tehot jo laskenut näin paljon..
Viesti Kirjoittaja tt »
No esim. itse justiinsa eilen katselin coconutBattery:llä, että kapasiteetti on 90%, kone oli silloin powerin perässä ja akku täynnä. Sitten nykäisin sähköpiuhan irti, niin kapasiteetti pompsahti lukemaan 99%. Eli ei tarvi noista muutaman prosentin heitoista olla huolissaan, esimerkiksi jo pelkkä akun lämpötila vaikuttaa kevyesti muutaman prosenttiyksikön verran.BirGitta kirjoitti:Tällä hetkellä MacBookin akku näyttäää seuraavaa :
Lataussyklit 1
Ikä 5 viikkoa
Kapasiteetti 5087mAh / 5200mAh eli 97%
Pitäisiköhän pikku hiljaa alkaa huolestua, kun eilen ostettu kone, ja akun tehot jo laskenut näin paljon..
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”