Logitech S530
-
Logitech S530 - Mitäs pidät?
Viesti Kirjoittaja koomatooma »
Omistatkos tällaisen, kerropa kokemuksiasi.
Olen itse saanut tuosta mahtihiirestä tarpeeksi, ja sen verran turhanpäiväinen silmäkarkki-macisti olen, että tuo kokoonpano voisi sopia pöydälle.
Imacciin olisi tarkoitus hankkia.
Logitechin hiiret ovat mielestäni parhaita markkinoilla olevia.
Itsellä ei ole kokemusta näppiksistä, joten olisi kiva tietää mitä mieltä itse olet?
PowerBook 12"
-
Re: Logitech S530 - Mitäs pidät?
Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »
Itse asiassa juuri tänään saan tuommoisen, kun DHL:n kuriiri sen mulle tossa neljältä luovuttaa. Olin tuota jo aiemminkin hankkimassa, mutta en sitten ostanutkaan kun selvisi, että on saatavilla ainoastaan UK-layoutilla. Nyt tulee sitten SWE-layoutilla.koomatooma kirjoitti:http://images.google.fi/images?hl=fi&q= ... a=N&tab=wi
Omistatkos tällaisen, kerropa kokemuksiasi.
Voin napsasta pari kuvaa setistä ja kertoa kokemuksista kun olen päässyt testailemaan. Saattaa hieman viivästyä kun samassa rytäkässä tulee vaimokkeelle iBook ja se pitää virittää kuntoon (siinä tosin ei kauaa mene).
-
-
Mulle se tulee suoraan tukkurilta, kun alan yrittäjänä saan sieltä ostettua ja myytyä tavaraa. Hinta asettunee veroineen juuri tuohon Indesolin tasoon. Halvemmaksi toi tulee kuitenkin kun langattomat Applen saippuarasiahiiri ja näppäimistö -yhdistelmä. Ja hiiri ainakin on takuulla parempi ja tuskimpa tuossa näppiksessäkään mitään vikaa on.koomatooma kirjoitti:Mistäs tilasit, Storesta vai jostain nettikaupasta?
Saitko halavalla?
indesol lupasi myydä muistaakseni noin 75:een euroon, kun kävin kyselemässä.
Edit: Indesolin nettikaupassa 73,95 €
-
Viesti Kirjoittaja koomatooma »
Hiiri on loistava, mutta ei vitsi ostaa sitä tuohon hintaan, jos näppiksellä ei tee mitään.
Toivottavasti siis näppis yllättää iloisesesti ja sen jälkeen tämä mies marssii kaupan tiskille.
Kiva, että lupasit laittaa kuvia ja infoa kun olet päässyt testailemaan.
Odottelen innolla!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
PowerBook 12"
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Onnenmyyrä. Mulla vaimokkeen virittely kuntoon kestää joskus tuntikausia.HopeinenQ kirjoitti: samassa rytäkässä tulee vaimokkeelle iBook ja se pitää virittää kuntoon (siinä tosin ei kauaa mene).
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja open casket »
Sulla sentään on vaimo. Välillä baarissa "virittelyyn" menee koko ilta sekä rahat ja silloinkin joutuu tyytymään pelkästään kädestä-kiinni-pitämiseen.Repe Ruutikallo kirjoitti:Onnenmyyrä. Mulla vaimokkeen virittely kuntoon kestää joskus tuntikausia.HopeinenQ kirjoitti: samassa rytäkässä tulee vaimokkeelle iBook ja se pitää virittää kuntoon (siinä tosin ei kauaa mene).
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Voe poeka! Noin voi käydä vaimokkeenkin kaa yhtä hyvin. Naisetopen casket kirjoitti:Sulla sentään on vaimo. Välillä baarissa "virittelyyn" menee koko ilta sekä rahat ja silloinkin joutuu tyytymään pelkästään kädestä-kiinni-pitämiseen.Repe Ruutikallo kirjoitti:Onnenmyyrä. Mulla vaimokkeen virittely kuntoon kestää joskus tuntikausia.HopeinenQ kirjoitti: samassa rytäkässä tulee vaimokkeelle iBook ja se pitää virittää kuntoon (siinä tosin ei kauaa mene).
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Eikä se rahanmeno jää yhteen iltaan, vaan on luonteeltaan enempi rajuna jatkuvaa. (Toki pitää myöntää, että joskus sentään pääsee hieman pitemmälle tuosta kädestä.kiinni-pitämisestä. Esimerkiksi kielareihin.
Mikäs muuten olikaan ketjun aihe? Ai Lokitekin näppäri. Ei ole vielä kauas öksyttykään.

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Hiiri on aivan loistava Mighty Mouse rimpulan jälkeen. Uskomatonta, että sitä näinkin pitkään yritti tulla Applen hiirellä toimeen. Hiiri istuu käteen kuin hansikas, rulla toimii mainiosti ja on tunnokas ja näppäimet ovat jämäkät. Lisäksi ne kaksi nappia ovat ihan oikeasti eroteltu kahdeksi napiksi eikä yritetty hienolla tavalla tehdä yhdestä napista kaksi. Lisäksi hiiressä on volumen säätö -napit ja back ja forward namiskuukkelit.
Ja hiiri on tarkka. Mulla oli Mighty Mousen kanssa ongelmia omalla pöytäpinnallani, että hiiren kursori pomppi välillä minne sattuu ja pienen hakemisen jälkeen se löytyi. Se oli jokseenkin rasittavaa..
Näppäimistöön ole tykästynyt myös. Siitä löytyy kaikki painikkeet jotka ovat Applen omassa näppäimistössä ja lisäksi myös pikanäppäimiä jotka saa ohjelmoitua mieleisikseen. Kirjoitustuntumaltaan näppäimistö omasta mielestäni vastaa Applen näppistä ja on hivenen sitä parempi. Ja näppäimistö on myös tyylikäs ja sopii Maccien rinnalle kuin nenä päähän.
Ohjelmiston asennuksesta sen verran, että cd:llä toimitettua ohjelmistoa ei kannata asentaa vaan Logitechin sivuilta kannattaa hakea uusin versio softasta. Itse asensin ensin cd:ltä ohjelmiston, mutta se ei lähtenyt ollenkaan käyntiin Järjestelmäasetuksista vaan kehotti päivittämään sen uudempaan. Uuden softan myötä näppäimistön pikanäppäimet yms. toimivat oikein.
Mielestäni oikein kannattava ostos. Näppiksestä on tosiaan paha sanoa, että onko tuntuma hyvä vai huono. Pelkästä hiirestä ei kannata maksaa 75 euroa. Ja käsittääkseni noita hiiriä saa myöskin erikseen samalla värityksellä.
Kuvia setistä tulee hieman myöhemmin ja ne menee tuonne "Näytä setuppisi" -osastolle.
-
Viesti Kirjoittaja stuugi »
Mac Mini G4 1,25 - Mac Mini G4 1,5 - Mac Mini Core Duo 1,66, PowerMac 1,8
Olevat:
Macbook 2,0 - iMac Core2Duo 20", Macbook Pro 2,53Ghz, iMac 24" 3,06Ghz
-
Viesti Kirjoittaja ozone »
?! Laite on Mäkille suunniteltu, mutta sitten siitä ei saa kiihdytystä poisstuugi kirjoitti:omani palautin parin päivän jälkeen. Näppiksen yhdistäminen tosin vaati noin 15 uudellenkytkentää ja säätöä. Näppis mitä mainioin mutta hiiren kiihdytystä ei saa pois. Ei sillä osu mihinkään. Ihan muuten kiva setti, ehkä vähän "halvan" tuntuinen.

Miikähän siinä nyt sitten oikein oli? Ei kaiketi se nyt kuitenkaan feature ole, vaan bugi?
No näinhän se laite kyllä puupinnoilla tms tekee kyllä, mutta hiirimatto rauhoittaa Mightyn. Omani toimii loistavasti.HopeinenQ kirjoitti:Ja hiiri on tarkka. Mulla oli Mighty Mousen kanssa ongelmia omalla pöytäpinnallani, että hiiren kursori pomppi välillä minne sattuu ja pienen hakemisen jälkeen se löytyi. Se oli jokseenkin rasittavaa..
-
-
Mulla yhdistäminen vaati vain 'Connect' -painikkeen painamisen näppäimistöstä ja vastaanottimesta. Hiiri löytyi ihan automaattisesti.stuugi kirjoitti:omani palautin parin päivän jälkeen. Näppiksen yhdistäminen tosin vaati noin 15 uudellenkytkentää ja säätöä. Näppis mitä mainioin mutta hiiren kiihdytystä ei saa pois. Ei sillä osu mihinkään. Ihan muuten kiva setti, ehkä vähän "halvan" tuntuinen.
Ei mulla ainakaan ole hiiressä kiidyttystä päällä. Senhän saa asetuksista pois ?
-
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Tota MX610 voin kyllä suositella tosi lämpimästi, ylivoimaisesti paras hiiri mitä on oillut ja aiemmin on ollut v200, v500, v400 microsoft notebook 4000. MS 4000 oli muuten hyvä, mutta minulle ergonomia oli huono, käsi kipeyty tosi paljon. Aluksi en voinut edes kuvitella että kipeytynyt käsi johtuisi hiirestä, mutta siitä se vain johtu.
-
Viesti Kirjoittaja iMage »
Mites on sanokaapas työ ton mx600/610 omistajat, että huriseeko hiiri ja miten virran säätö hommelit toimii? Kestääkö kun hiiri herää torkoilta? ja pystyykö niitä virran säätö asetuksia miten muuttelemaan? Nii ja toimiiko tuo s530 windows puolella. Aattelin vaan lähinnä jos joskus tulis pelejä pelettua boot camppi winukalla.
-
Viesti Kirjoittaja heikki »
Hiiri sopii käteen juuri eikä melkein. Järjestelmäasetusten hiiri-valikosta sain hieman vauhtia hillittyä (toiseksi nopeimpaan). Nopein oli liikaa ja vaimokin valitteli, että hiirellä ei osu mihinkään.
Mitä enemmän näitä käyttää sitä paremmalta tuntuvat. Applen langaton hiiri on kyllä loppujen lopuksi kauhea tähän verrattuna. Tuntuma käteen on tässä niin paljon parempi.
Summa summarum. Oiva yhdistelmä.
-
-
Viesti Kirjoittaja BulletFace »
iMac retina 27" 5K Late 2014
MacMini 2.0Ghz
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Sain tämän näppis-hiiri-setin muutama päivä sitten. Alku oli moitteetonta toimintaa. Mutta nyt huomaan tällaisen "ominaisuuden". Kun painat vasemmalla olevaa scroll-painiketta vaikkapa ylöspäin ja pidät tämän pohjassa ja samaan aikaan painat oikealla olevaa ääni-painiketta ylös vain näpäyttäen sitä, volkat menee täysille. Sama toimii toisin päin ja scrolliinkin suuntautuneena. Uusimman Logitechin ajurin/softan olen ladannut heti kättelyssä. Onko muilla ollut / tuleeko muille tätä samaa "ominaisuutta"?
Mitä nyt pitäisi tehdä? Lähettää takaisin ja vaatia uusi kappale (onko vaikutusta)? Vai pitäisikö vaatia rahat takaisin?
-jyrki
- iPhone 3g | 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja omppa »
S530 toimii XP:llä hyvin. Asensin Logitechin ajurit, ja nyt toimii kaikki napit näppiksessä ja hiiressä. Omena-nappi on siis Windows-näppäin..iMage kirjoitti:Nii ja toimiiko tuo s530 windows puolella. Aattelin vaan lähinnä jos joskus tulis pelejä pelettua boot camppi winukalla.
-
Viesti Kirjoittaja steelduck »
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
-
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka