FTP-ohjelma mbnettin roinee kuljettamaan?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
22 viestiä
• Sivu 1/1
-
FTP-ohjelma mbnettin roinee kuljettamaan?
Viesti Kirjoittaja vilee »
Ohjelmaehdotuksia/käyttökokemuksia?
-
Viesti Kirjoittaja Epe »
Secure FTP. Ei aito secureftp, eli ei suojausta mutta käyttöliittymä vetää windows resurssienhallinta luukillaan vertoja drag-dropille aivan 6-0. raahaus ei kertakaikkiaan toimi jatkuvassa tiedostojensiirrossa, silti niitä on kaikkia duck ftp leluja yms joilla joutuu aina vetään finderin vierelle että saadaan tiedostot raahattua.
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Viesti Kirjoittaja power »
Cyberduckissa voi drag&dropin sijaan käyttää myös Upload-komentoa ([?] U), löytyy Action-valikosta.Epe kirjoitti:raahaus ei kertakaikkiaan toimi jatkuvassa tiedostojensiirrossa, silti niitä on kaikkia duck ftp leluja yms joilla joutuu aina vetään finderin vierelle että saadaan tiedostot raahattua.
Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Tosiaan ohjelman ominaisuudet voi ensin tarkistaa kun alkaa tuomitsemaan. En noista muista tiedä, mutta CyberDuck:ssa varsin hyvä juttu on se että esim. www-sivuja fiksailtaessa ei tarvitse siirtää tiedostoja koneelle, vaan niitä voi editoida suoraan editorissa, kun on kaksoisklikannut tiedostoa CyberDuck:ssa. Tämä varmasti kyllä toimii kaikissa moderneissa (S)FTP ohjelmissa.Epe kirjoitti:Secure FTP. Ei aito secureftp, eli ei suojausta mutta käyttöliittymä vetää windows resurssienhallinta luukillaan vertoja drag-dropille aivan 6-0. raahaus ei kertakaikkiaan toimi jatkuvassa tiedostojensiirrossa, silti niitä on kaikkia duck ftp leluja yms joilla joutuu aina vetään finderin vierelle että saadaan tiedostot raahattua.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
- Ylläpitäjä
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Suosittelen kyseistä kombinaatiota myös. Tosin minulle riittää yleensä pelkkä TextWrangler, koska se osaa myös ftp-tallennuksen.Pastori kirjoitti:Viimeaikoina en ole käyttänyt muuta kuin yhdistelmää - Cyberduck ja sen kaverina editorina TextWrangleria. Toimii mainiosti ja hinta on sopiva.
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Joo ei ole, mutta muistan lukeneeni että tuolla pimeällä puolella on joku ftp-softa jossa tuo on kierretty. Fetch NÄYTTÄÄ tekevän niin (eli vetää tavarat vaan serveri-ikkunasta toiseen), mutta taitaa kuljettaa kodin kautta... ja ideanahan olisi nimenomaan se, että data kulkisi ainoastaan noita maailman paksuja fiibereitä pitkin ilman että jumisi ADSL-letkussa. Sadoissa megoissa se jo alkaa tuntua.boer kirjoitti:FTP-protokollassa ei ole tällaista ohjaustoimintoa, joten sellaisen rakentaminen vaatii muuta virittelyä.Fixx kirjoitti:Onko joku saanut ftp:n toimimaan kahden serverin välillä ILMAN että tavara kulkee oman koneen kautta?
Noi ssh-jutut on graafiselle ihmiselle hiukan kenkumpia (vaikka takavuosina jotain noita vielä käytteli...).
Tietysti sellaisestakin virityksestä ois iloa, joka osais upata kerralla useampaan paikkaan eli tavara lähtis koneelta kerran mutta hmmm jakautuisi kopioksi useampaan määränpäähän. Siis painoon, asiakkaalle, arkistoserverille...
-
Viesti Kirjoittaja pevelius »
järkevämpää on opetella komentorivin käyttö kuin kysellä joka kerta ongelmatilanteissa jotain graafista ohjelmaa, jolla voisi tehdä sen mitä komentoriviltä tekee parissa sekunnissa. esim tässä kaikki mitä tuohon suoraan ftp-siirtoon ilman oman koneen kautta kierrättämistä tarvitaan:Fixx kirjoitti:Noi ssh-jutut on graafiselle ihmiselle hiukan kenkumpia (vaikka takavuosina jotain noita vielä käytteli...).
$ ssh minä@palvelin1
$ ftp minä@palvelin2
$ put tiedoston_nimi
mitä tulee tuohon monistamiseen netin yli, rsync-komennolla tuon taas voi hoitaa ihan hyvin.
-
Maccia on kyllä alettu alunperin käyttämään nimenomaan siksi ettei tarvitsisi komentoriviin koskea. Graafikko joutuu joka kerta ongelmatilanteessa kysymään siitä komentorivin käyttöä erikseen, kun taas graafiset ohjelmat menee kerralla selkärankaan. hitsinpitsi, vuosi on 2006 ja vielä joutuu unix-komennoista keskustelemaan. Onko applellakin heitetty vanhat pätevät HCI-ohjeistukset roskiin?pevelius kirjoitti: järkevämpää on opetella komentorivin käyttö kuin kysellä joka kerta ongelmatilanteissa jotain graafista ohjelmaa, jolla voisi tehdä sen mitä komentoriviltä tekee parissa sekunnissa.
-
Viesti Kirjoittaja power »
Osuit tässä naulan kantaan, Fixx. Kaipa tämän OSX-arkkitehtuuriin siirtymisen negatiivisena puolena on otettava, että aika ajoin ehdotetaan ongelmiin komentoriviratkaisuja. Ne kun ovat kuitenkin kaikin tavoin Mac-filosofian vastaisia IMHO.Fixx kirjoitti:Maccia on kyllä alettu alunperin käyttämään nimenomaan siksi ettei tarvitsisi komentoriviin koskea. Graafikko joutuu joka kerta ongelmatilanteessa kysymään siitä komentorivin käyttöä erikseen, kun taas graafiset ohjelmat menee kerralla selkärankaan. hitsinpitsi, vuosi on 2006 ja vielä joutuu unix-komennoista keskustelemaan.pevelius kirjoitti: järkevämpää on opetella komentorivin käyttö kuin kysellä joka kerta ongelmatilanteissa jotain graafista ohjelmaa, jolla voisi tehdä sen mitä komentoriviltä tekee parissa sekunnissa.
Power - a happy Mac-user since 1986...
-
Viesti Kirjoittaja pevelius »
komennot voi kirjoittaa scriptiksi, jos niitä tarvitsee useammin. tai tehdä itselleen automatorilla niistä .app-tiedoston.
mä ostin macin koska siinä on unix-pohja. ja olen graafikko, tosin 3d-sellainen.
en ymmärrä, että miksi komentoriviä ei pidetä hyvänä ratkaisuna asioiden tekemiseen. se on mun mielestä moneen juttuun paras työkalu juuri sen tähden, että itse saa päättää kaikesta. vai käytättekö muka pelkkää cliparttia grafiikan tekemiseen?
mä ostin macin koska siinä on unix-pohja. ja olen graafikko, tosin 3d-sellainen.
en ymmärrä, että miksi komentoriviä ei pidetä hyvänä ratkaisuna asioiden tekemiseen. se on mun mielestä moneen juttuun paras työkalu juuri sen tähden, että itse saa päättää kaikesta. vai käytättekö muka pelkkää cliparttia grafiikan tekemiseen?
-
Eiköhän kukin saa käyttää parhaaksi näkemäänsä ratkaisua. Käytän itse oikein mielelläni sellaisia graafisia ohjelmia, joissa saa itse päättää kaikesta. Mun näkemykseni mukaan OSX on vielä kovin keskeneräinen alusta kun siinä ei tosiaan ole graafisia työkaluja saatavilla tuolle kaikelle "itse päättämiselle". Apple itse ei ole kovin hyvin panostanut tuohon, kun firman graafiset ohjelmat (esim iLife) perustuvat aika pitkälle käyttäjän kädestäpitelyyn ja pakkopaitadresscodeen, ja jos enemmän kontrollia kaipaa niin tarjotaan sitä komentoriviä vaan.pevelius kirjoitti:en ymmärrä, että miksi komentoriviä ei pidetä hyvänä ratkaisuna asioiden tekemiseen. se on mun mielestä moneen juttuun paras työkalu juuri sen tähden, että itse saa päättää kaikesta. vai käytättekö muka pelkkää cliparttia grafiikan tekemiseen?
Mutta tää on tämä vanha WIMP versus CLI -väittely, jota on käyty jo 20 vuotta.
22 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka