Eki79 kirjoitti:Epäilet ettei tän päivän Macbookit kestä 2v pidemmälle? Itse ostin heti ku ensimmäiset Retina näytölliset Macbook Prot tuli 2012 ja 4 vuotta käytin. Ei uudesta hävennyt kun myin pois. Melkein sain puolet hinnasta takas

2300e maksoin ja sain 1000e vielä myydessä. Ei mielestäni paha hinta vuotta kohti.
Ostappa 2000e:lla Micsosoftin surface tai joku zenbook ja yritä myydä 4v päästä tonnilla

Siinä on vaan kaksi ongelmaa. Ensinnäkin laite tuskin on enää hengissä ja kukaan ei ole niin hullu
Fyysisesti kyllä, hw:n puolelta ei. Sille ei vaan voi mitään, että tekniikka kehittyy. Ja miksi mä nyt jonkun Surfacen tai Zenbookin yhtäkkiä ostaisin

? Eikä kyllä muutenkaan ole ikinä tullut ostettua laitteita myytäviksi...
Tämän generaation MBP:n kanssa saattaa adapteriralli tulla vielä tuplana. Ja todennäköisesti tulisi, itse kun en mielelläni koneita vaihtele. Siinä on kuitenkin aina oma hommansa ja läppäreistä on tullut aika tylsiä jopa tekniikkafriikille.
Mainitsemiesi laitteiden laatuun en ota kantaa, kun ei ole kokemusta...mutta tallissa jauhoi vuoden 2005 17" läppäri Ubuntulla kunnes ostin uuden tilalle 2kk sitten. Maksoin (muistaakseni) 400-500€ väliin uutena ja myin 70€:llä. Nyt tilalle tule niinkin uusi kuin 2009

Pyöritti muuten todella iloisesti Windowssiakin (4core/12Mb/8Gb). Itsekin yllätyin, mutta vaihdoin silti Ubuntuun.
Macbook Air (2010) on myös yhä käytössä eikä senkään vuosihinnaksi kovin korkea ole tullut. Ainut Macci joka aina vaan pysyy vaikka muut ovat vaihtuneet. Tässä on kyllä akku ihan uskomattoman laadukasta tavaraa.
Elektroniikka on siinä mielessä kettumaista tavaraa, että samaa kompoa siellä on oli sitten kyseessä jumalkone tai markettiläppäri. Ikinä sitä ei voi tietää hajoaako se takuun jälkeisenä päivänä vai 10 vuoden päästä.