Ja Gallery ei hukkaa EXIF-dataa ja sen saa myös näkymään. Kuvista saa esille montaa eri kokoa (myös originaalit) jne jne.
iWeb kuvat foorumeihin.
-
titityyana
Viesti Kirjoittaja titityyana »
Ja Gallery ei hukkaa EXIF-dataa ja sen saa myös näkymään. Kuvista saa esille montaa eri kokoa (myös originaalit) jne jne.
-
harri
-
AppleFarmer
- Vuoden Homppulainen 2006
-
AppleFarmer
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Niin, mutta sehän ei tarkoita, että jokin softa olisi ammattilaissofta, eihän? Jollekin siheerille Word voi olla "ammattilais taitto-ohjelma", jota se ei kuitenkaan olelsippu kirjoitti:Minulle kaikki ohjelmat ovat ammattilaisohjelmia.
Jälkiviisautta, mutta sinun olisi kannattanut testata sivujen toimintaa Windows selaimissa jo sivujen alkuvaiheessa, eikä vasta sitten, kun olet tehnyt kauhean määrän työtä. Jos joku ei alussa toimi, mietitään miksi se ei toimi ja haetaan ratkaisua.lsippu kirjoitti:Lisäksi Windowsissa nuo iWeb sivut näkyvät aivan miten sattuu.
Juu ei varmaan, mutta hintalappu kertoo jo aika paljon.lsippu kirjoitti:Eikä iLife-paketissa mainita mitään ohjelmien soveltumattomuudesta ammattikäyttöön.
-
lsippu
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Tottakai joka hommaan alansa parasta, jos on varaa!. Meinaan on nää luontokuvistakin maksettavat korvaukset nykyisin niin naurettavan pienet että pitää itse yrittää väsätä sivuista piilokojuihin asti itse. (molemmat ovat sen näköisiäkin)TheKraken kirjoitti:Itse kanssa suosittelisin vahvasti ammattilaisen palkkaamista. Ja tosiaan tarkoitan _ammattilaista_, ei mitään datanomi-opiskelijaa, joka on tehnyt parit sivut. Kunhan vain katsoo, että sivuista tulee sellaiset, joita asiakas itse osaa (pääosin) päivittää.
Taanoin kirjoitin tänne kuinka halusin aikanaan teetättää omia sivujani, tekijöitä löytyikin alkaen n. 20000- 25000 (mummon) haarukaan vain muutama. Näidenkin sivut on tätä tasoa:
http://personal.inet.fi/koti/juha.jetsu ... VELUT1.htm
Tässä syy miksi kävin Web-sivuille 6 viikon kurssit (Karhulassa) tietokoneen ajokortteineen. Kurssit oli suoraan su..esta. Frontpage oli ainoa josta siellä kurssitusta käytiin ja ainoalle mac-käyttäjälle porukalla naureltiin kuinka vanhanaikaisessa systeemissä joku onneton kuvaajanrääpäle voi vielä 2000-luvulla elääkkään!
Näistä sisuuntuneena laitoin .macin pystyyn,. Mielestäni kohtuullisin tuloksin, yli 60000 kävijää n. 2 1/2 vuodessa + lukemattomia kuvadiilejä.
iWeb on ja oli juuri se mitä olen nämä vuodet hakenut, helppo looginen ja mac-mainen käyttöliittymä (ym. Applen hehkutusta vähintään varttitunti + teetä ja torvisoittoa toinen mokoma). Tottakai pettymys on melkoinen kun kaikki ei sujukaan niinkuin Applen mainosvideoissa. Voisin kirjoittaa vaikka koko yön miksi blogien pohjat tai tekstit ovat sivuillani aivan typerän väriset, varsinkin kun joku järjenjättiläinen kuvittelee että niihin voisi suunnittelija vaikuttaa. iWebissä vaan kun ei VOI..niin ei voi. En tietenkään etukäteen tiedä mistä aiheesta kulloinkin blogini teen ja millä kuvilla sen varustan. Tosin kuvan pitäisi kuitenkin "irrota" pohjasta ja alunperin se irtosikin sieltä somasti varjoilla tai kehyksillä, vaan kun ei käy niin ei käy. ( lataa kehyksellistä/ varjollista 80 kilon kuvaa jopa viikkoja kun blogeja on useampia) Toinen ylläri oli tekstit ja otsakepalkit, niitä ei voi jälkeenpäin muuttaa. Aivan totta!!
Kokeilkaa, kerran valitut tekstien värit/koot säilyy blogeista toiseen aina maailmantappiin. Aluksi pohjat oli hienot varjoineen ja kaikkineen vaan v..n systeemi hidastuu vähintään 4x:sti jokaisen uuden blogin jälkeen. Tässä syy miksi piti pudottaa vähitellen kehykset,varjot, liut, värit ym. pois.(kohta siellä on yksi musta piste kerran valitulla kupanvärisellä pohjalla) Villu ei tätä olisi kukaan osannut etukäteen ennakoida!
Vaan ei auta, kipsi on onneksi poissa ja annan sivujeni kohta elää omaa elämäänsä. Tietenkin innolla Applen uusia päivityksiä odotellen. Kun ihan oikeasti ajattelee niin iWeb on lähellä sitä mitä haen. Ainoastaan se on tuotu tädellisenä raakileena markkinoille. (Ei tosin mikään yllätys vaan sääntö Applelle).
L. Sippu
PS. AppleFarmerin ainainen sinisilmäisyys Applen kaikkivoipasuutta kohtaan käy jo itseään vastaan. Menee kaikki uskottavuus hyviäkin juttuja kohtaan? Eikä pidä ottaa nokkiinsa on tän jo kaikki muutkin näkevät (lukevat) huomanneet..
-
lsippu
Olen käyttänyt molempia sekä Galleryä että Galerietä että Talaphotoa ym. lähes sadasta freeware/shareware-vaihtoehdosta ja kyllä iWeb puutteineenkin hakkaa ne mennentullen.titityyana kirjoitti: blogitukseen ja Gallery (Menalton tekemä) kuville. Jos Sippu tuskailee noiden asennusta, niin joku voi vaikka ystävällisesti ne asentaa hänelle. Materiaalin tuotto/lisäys onnistuu kyllä keneltä tahansa
http://homepage.mac.com/lsippu/Isokari.html
Ei tuo Galerie vakuuta, eikä se sun markkinoimasi Gallerykään? Varsinkin kun .macille ei voi asentaa kun yhden HTML-sivuston kerrallaan. Kun asennat uuden Siten se hävittää sieltä entiset HTML- Galleryt pois. Tätä yrtitin jo vuositakaperin täältäkin selvittää, mutta se on juuri näin. Voit luoda ainoastaan yhden HTML-kansion .macin Site-kansion sisään..
L. Sippu
-
AppleFarmer
Ihan miten vaan. Mielestäni iWeb ei vaan sovellu varteenotettavaksi web työkaluksi. Se on tehty tavallisille pulliaisille. Mutta sinä varmaan yrität tehdä Leathermanilla vaihdelaatikkoremonttia, koska olet sellaisen ostanut.lsippu kirjoitti:PS. AppleFarmerin ainainen sinisilmäisyys Applen kaikkivoipasuutta kohtaan käy jo itseään vastaan. Menee kaikki uskottavuus hyviäkin juttuja kohtaan? Eikä pidä ottaa nokkiinsa on tän jo kaikki muutkin näkevät (lukevat) huomanneet..
Ymmärtäisin tuon kommenttisi, jos olisin liputtanut kovaa iWebin puolesta, ja kyseenalaistanut sinun taitosi nettisivujen tekijänä.
Oikeat työkalut oikeisiin hommiin. Nyt nostat taas sen asian esiin, että olen suositellut iPhotoa jollekin ja pidän itse ohjelmasta. Mutta pura nyt turhautumistasi sitten, jos se parantaa oloasi. Minä en jaksa eikä minulla ole aikaa käydä tätä ainaista taistoa kanssasi.
-
lsippu
En ole turhaantunut eikä mulla ole huono olo, vaan juuri päinvastoin. Olo on ruhtinaallinen.AppleFarmer kirjoitti:Mutta pura nyt turhautumistasi sitten, jos se parantaa oloasi
Sitä ei tietokoneet eikä iWebit hötkäytä suuntaan jos toiseenkaan. Vaan joskus ihmetyttää joitenkin pikkupoikien sinisilmäisyys, kun ei saisi esittää minkään valtakunna kritiikkiä Appleä kohtaan. Heti hyökätään ja selitellään kuinka mulla pelaa ja pelaa vaikei ihan oikeasti kuitenkaan pelaa ( tai ei ymmärretä koko asiasta enempää kuin sika auringosta). Täällä on kuitenkin käytetty tietokoneita jo niistä ammoisista-ajoin kun Vaasassa vielä taputeltiin paskaa keittiön lattialla, joten aivan varmasti tulen edelleenkin esittämään kritiikkiä Applen puolesta sekä vastaan. Riippuu siittä kumpaan on kulloinkin aihetta.
L.Sippu
PS. Hyvää Yötä!
-
Jezze
Viesti Kirjoittaja Jezze »
-
lsippu
Varsinkin Applen kaupitellessa koko tuotelinjaansa graafisen-/ valokuvausalan
ammattilaisille, niin tottakai näillä ohjelmilla/palveluilla, joista minäkin maksan 277
Euroa vuodessa pitäisi onnistua varsin yksinkertaisten sivujen ylläpito. PC-linjaa on totuttu
pitämään harrastelijoiden järjestelmänä ja siellä sentään muutama kuvaajakolleegani
pitää yllä jopa kuvakauppaa lähes ilmaisilla ohjelmilla + huomattavasti halvemmalla palvelulla/kalustolla.
Minulle tuo mainittu lähes 300 Euroa/vuosi on varsin suuri summa, sillä luonnonvalokuvauksessa ei raha liiku samoissa määrin
kuten esim. mainoskuvauksessa.
On aika yleisessä tiedossa kuinka osa maailman parhaista luontokuvaajistakin
kulkee kuvausreissunsa joko polkupyörällä tai hienommin lähes 20 vuotta vanhalla Ladalla.
Kalustoonaan he käyttävät jopa tuota Ladaa vanhempia linssejä/filmirunkoja
tai kaiken halvimpia kuluttajille tarkoitettuja digirunkoja. (Onneksi heille itse luonto on rahaa tärkeämpi elämänarvo)
Kalustostaan/ohjelmistaan riippumatta nämä kuvaajat palkitaan säännöllisesti maailman arvostetuimmissa valokuvauskilpailuissa
ja heidän kirjojaan tai kuviaan julkaistaan ympäri maailmaa. Mielestäni ei laitteita/ohjelmia/tietokoneita tai mitään muutakaan hyödykettä
pysty hinnan perusteella jakamaan amatöörit/ammattilaiset-luokitukseen. Tuotteen pitää valmistajasta ja käyttäjästä riippumatta toimia
moitteettomasti ja iWeb ei tälläerää täytä miltään osin näitä kriteerejä. Ei vaikka jotkut kuinka Applen lasien takaa yrittävät syytä vierittää käyttäjän niskoille.
Minkähänlaiselle nettiyhteydelle iWeb on muuten tarkoitettu kun blogini pääsivu (10 juttua )kasvaa viiden rivin näytetiheydellä kooltaan lähes
15 megaan? Sivun sain onneksi jotenkin toimimaan kun pudotin näytetiheyden nollaan. Muissa foorumeissa nämä ongelmat on todettu ohjelman bugeiksi
eikä käyttäjän virheinvestoinniksi kuten täällä.
L. Sippu
PS. Jesse sulle se ammattiapukin tulee auttamatta myöhässä.
-
Jezze
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Se on totta, ja siksi olenkin huolissani sinunkin heikkenevästä mielenterveydestä.lsippu kirjoitti: PS. Jesse sulle se ammattiapukin tulee auttamatta myöhässä.
-
gramdel
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Tokihan tuolla pitäisi yksinkertaisten sivujen ylläpito onnistua. Konsensus lienee kuitenkin se, ettei iWeb nyt mikään ammattilaistason softa ole, mikä ei toki tarkoita sitä, että se saisi olla buguinen pommi.lsippu kirjoitti:On muuten aika naurettavaa selittelyä se, että iWeb ei olis tarkoitettu ammattikäyttöön.
Varsinkin Applen kaupitellessa koko tuotelinjaansa graafisen-/ valokuvausalan
ammattilaisille, niin tottakai näillä ohjelmilla/palveluilla, joista minäkin maksan 277
Euroa vuodessa pitäisi onnistua varsin yksinkertaisten sivujen ylläpito.
Itse en kyllä ymmärrä miksi sitkeästi käytät iWebiä (tai .Mac:ia), jos se todellakin on noin ongelmallinen. En ole iWebiä käyttänyt, joten siitä en osaa sen enempää sanoa. Markkinoilta löytyy varmasti halpoja ja ilmaisia vaihtoehtoja, jotka täyttävät tarpeesi paremmin. Itse suuntaisin katseeni johonkin kunnollisen content management systeemiin (esim joomla) ja unohtaisin kyllä koko .Macinkin, jollei sitä muuhun tarvitse kuin websivuja varten.
/---
ap
-
lsippu
Eli heittäsisitkö sinä noin vain lähes 300 euroa mäelle? Olin jo vuodenvaihteessa valmis vaihtamaan syysteemejä pois .macista kun yllättäen Apple pukkasi iWebin markkinoille, siksi ajattelinkin jatkaa vielä täyden kalenterivuoden .mac + iWeb. Saatahan olla että nämä minunkin valitukseni auttavat Appleä kehittämään iWebbiä. Mielestäni nämä käyttäjien yhteiset keskustelupalstat ovatkin juuri tätä varten, ei pelkkää hymistelyä ja kehumista varten. (Olen lähettänyt jo toistakymmentä suoraakin valitusvirttä iWebin kehittäjätiimille.)Itse suuntaisin katseeni johonkin kunnollisen content management systeemiin (esim joomla) ja unohtaisin kyllä koko .Macinkin, jollei sitä muuhun tarvitse kuin websivuja varten.
ap
Sillä mieluisempi vaihtoehto olisi kaikille käyttäjille se, että ohjelmat ja palvelut kehittyisivät matkan varrella eikä heti ongelmien ilmettyä tarvitsisi vaihtaa systeemejä.
L. Sippu
-
gramdel
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Noh, jollei mitään hoppua ole saada sivuja kuntoon, niin sehän on ihan pelkästään positiivista, että antaa palautetta ohjelmista tekijätiimille. Itse en kuitenkaan näe, miten rahat menevät vähemmän hukkaan sillä, että yrittää tehdä iWebillä jotain, joka ei tunnu onnistuvan kuin sillä, että tekee homman valmiiksi jollain ilmaisella työkalulla. Eihän siinä pala kuin hermot ja liika tupakkaa.lsippu kirjoitti:Eli heittäsisitkö sinä noin vain lähes 300 euroa mäelle? Olin jo vuodenvaihteessa valmis vaihtamaan syysteemejä pois .macista kun yllättäen Apple pukkasi iWebin markkinoille, siksi ajattelinkin jatkaa vielä täyden kalenterivuoden .mac + iWeb. Saatahan olla että nämä minunkin valitukseni auttavat Appleä kehittämään iWebbiä. Mielestäni nämä käyttäjien yhteiset keskustelupalstat ovatkin juuri tätä varten, ei pelkkää hymistelyä ja kehumista varten. (Olen lähettänyt jo toistakymmentä suoraakin valitusvirttä iWebin kehittäjätiimille.)
Sillä mieluisempi vaihtoehto olisi kaikille käyttäjille se, että ohjelmat ja palvelut kehittyisivät matkan varrella eikä heti ongelmien ilmettyä tarvitsisi vaihtaa systeemejä.
L. Sippu
Edit: Toki palstat ovat myös applen tuotteiden ongelmien käsittelyä varten. Itse pidän ongelman käsittelystä, jossa ratkaisuksi kerrotaan jokin tapa tehdä asia kuntoon olemassaolevalla vipstaakkelilla tai tarjotaan jotain toimivaa vaihtoehtoa. En näe kauhean hedelmälliseksi sen jankaamista, että jonkin tuotteen pitäisi toimia.
/---
ap
-
AppleFarmer
Avoin kirje Lauri Sipulle
lsippu kirjoitti:Vaan joskus ihmetyttää joitenkin pikkupoikien sinisilmäisyys, kun ei saisi esittää minkään valtakunna kritiikkiä Appleä kohtaan. Heti hyökätään ja selitellään kuinka mulla pelaa ja pelaa vaikei ihan oikeasti kuitenkaan pelaa ( tai ei ymmärretä koko asiasta enempää kuin sika auringosta). Täällä on kuitenkin käytetty tietokoneita jo niistä ammoisista-ajoin kun Vaasassa vielä taputeltiin paskaa keittiön lattialla, joten aivan varmasti tulen edelleenkin esittämään kritiikkiä Applen puolesta sekä vastaan.
Avoin kirje Lauri Sipulle.lsippu kirjoitti:PS. AppleFarmerin ainainen sinisilmäisyys Applen kaikkivoipasuutta kohtaan käy jo itseään vastaan. Menee kaikki uskottavuus hyviäkin juttuja kohtaan? Eikä pidä ottaa nokkiinsa on tän jo kaikki muutkin näkevät (lukevat) huomanneet.
Kasva nyt jo aikuiseksi. Yritin peeveli olla ystävällinen ja kysyä, minkälaisia ongelmia sinulla oli iWebin kanssa (Windows-selaimissa). Ehkä niihin olisi löydetty jokin ratkaisu tai korjaus. Mutta teit sen taas. Alat vauhkomaan kuin mikäkin uhmaiässä oleva pikkulapsi. Olin ihan yhtä ihmeissä siitä, kuinka iWeb pystyy tekemään blogeistasi niin jumalattoman isoja. Mutta senkin käänsit taas jotenkin päälaelleen. En voi muuta kuin ihmetellä.
Alkaa ihan aikuisten oikeesti loppumaan huumori. Tässä kävi jo mielessä, jos lopettaisi kokonaan täällä Hopeisessa omenassa kirjoittelun, koska tämä ilmapiiri alkaa olemaan suoraan sanottuna aika kyseenalainen.
Ja se, että sorrut vielä ikärasismiin ja alat vähättelemään minua ikäni perusteella, on todella valitettavaa. Ehkä se kertoo jotain sinusta ihmisenä. Olen käyttänyt koneita kuitenkin jo 80-luvulta asti. Ensimmäiset maistiaiset sain jo vuonna 86 isäni mainostoimistossa ollessani 6-vuotias (ja kyllä, kyseessä oli Mac). Se, että olet käyttänyt jotakin reikäkorttikonetta vuonna 1970, ei tee sinusta automaattisesti gurua.
Mac on minulle myös työväline, ihan kuten sinulle ja monelle muulle tällä foormuilla. Luotettava työhevonen, joka tuo leivän pöytään. Kotona se on enemmän viihdekäytössä, joten tuo alentava tapasi väheksyä viihdekäyttäjiä, on myös hieman outo.
iWeb, on puutteistaan ja bugeistaan huolimatta kehityskelpoinen tuote. Mutta sen rajallisuudet täytyy ymmärtää. Voin tehdä sillä simppelit sivut, mutta en odotakkaan, että se taipuisi joka paikkaan. Mutta en saisi kuitenkaan kuuna kullan valkeana päähäni, alkaa tekemään esim. asiakkaalleni nettisivuja iWebilla, ja sitten seistä sormi ojossa syyttämässä Applea (kun sivut ovat valmiit), kun ongelmia esiintyy. Siihen löytyy ihan eri työkalut.
Tarkoitin silloin sitä, että olisit voinut alkuvaiheessa testata sivujasi Windows-selaimilla, jotta olisit säästynyt turhalta työltä ja murheelta. Olisit heti alussa huomannut nämä ongelmat, ja ehkä saanut ne ratkaistua.
Voisitko hieman tarkentaa tuota Apple sinisilmäisyyttä, josta niin mielelläsi puhut. Johtuuko tämä nyt taas siitä, että iPhoto on mielestäni tavalliselle kotikuvaajalle ihan ok ohjelma? Ja jos se vielä toimii ihan sillä tavalla, kun oletan sen toimivan? Vai mistä nämä sinun antipatiat minua kohtaan oikein juontavat juurensa?
Mutta sen olen päättänyt, että en enää koskaan aio auttaa, jos sinulla on ongelmia. Se käy jo liikaa ylpeyden päälle. Sen verran pohojalaanen olen. Olen mielestäni yrittänyt olla fiksu, autoin sinua puhelimesi kanssa jne. Olen todella pettynyt siitä, että sorrut tämän tyyliseen käyttäytymiseen.
Ei enää niin kunnioittavasti,
Kim Mäkynen
Vaasa
-
lsippu
Re: Avoin kirje Lauri Sipulle
Kuitenkin pikkuisen on on "risonut" nuo sinun armottomat markkinointipuheesi näiden i-ohjelmien ylivertaisuudesta.
Pienen selailun tuloksena huomasin esimerkiksi sen, että iPhoton kohdalla on eniten ongelmia myöskin tämän palstan lukijoiden keskuudessa.
Tottakai testasin iWebin muutaman kaverin pc:llä, osalla se näytti olevan kunnossa mutta
valtaosin sivut toistuivat aivan miten sattuu.
Aloin tehdä huhtikuun alussa luonnonvalokuvaajien pyynnöstä koulutusblogia photarista.
Ko. työtä teen täysin vapaaehtoisesti ja ilman centinkään korvausta. Kun ensimmäiset blogit toimivat kohtuu nopeudella, ei minulle ja tuskin kenellekkään muulle juolahtanut edes
mielenviereen se, että iWeb lisää aina uuden blogin moninkertaisena kooltaan vanhojen "päälle". Mielestäni en mitenkään ohjelmaa valitessani pystynyt ennustamaan että siinä on
näinkin alkeellisia puutteita. Jos olisin puutteet etukäteen sinnikkäästi tutkimiltani iWebin support-sivuilta huomannut, niin aivan varmasti olisin päätynyt johonkin toiseen ratkaisuun.
Edellenkin ihmettelen sitä miksi mielestäsi iWebin puutteet ovat minun aiheuttamia, vaikka valtaosa ongelmista onkin ilmentynyt vasta pidemmän käyttörupeaman jälkeen.
L. Sippu
-
Pastori
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Käsin koodaaminen on parasta laadun kannalta, mutta ymmärrän toki wysiwyg editorin tarpeen.
Dotmac sivusto tuntuvat toimivan kaikilla aika nihkeästi, kiva olsi tietää toimivatko ne kunnolla Ameriikassa.
Sipun pulmaa olen joskus pohtinut muutaman minuutin ja jos en tietäisi että mittavia investointeja on tehty : ) Ehdottaisin seuraavaa. Asiakkuus jonnekin asialliseen ISP:hen (köyhän ei kannata halvinta ostaa) jossa pyörii php:lla toimivat työkalut. Työkalu numero 1 olisi helppo galleriatyökalu, selianen joka vaatisi vain FTP siirrolla kamat palvelimelle ja galleria rules - thumbnailit tulisivat lennosta. Työkalu numero 2 olisi jokin blogityökalu tms. jolla sisällöntuotto olisi helppoa. Vapautuminen ullkoasun työstöstä vain sisällön työstöön olisi ehken hyvä ratkaisu?
Ammattimies pystyttää tuommoisen setin hetkessä ja vähän ulkoasu templaten koodausta siihen päälle ja vot.
Esteenä ei tietenkään ole olemassaolevan sivuston suuruus/pienuus. Isonkin tietomassan voi riisua joutavasta röpöstä esim. Tidy nimisellä työkalulla.
http://www.w3.org/People/Raggett/tidy/
-
adjpg
Viesti Kirjoittaja adjpg »
Erittäin hyvä idea, mutta vaatii serverin jossa on kunnollinen kaistatila, SQL-tietokanta. PHP jne. Eli ei ihan piis of nakki....titityyana kirjoitti:Tai sitten vain yhdistää esim WordPressin ja Galleryn. Eli WordPress blogitukseen ja Gallery (Menalton tekemä) kuville. Jos Sippu tuskailee noiden asennusta, niin joku voi vaikka ystävällisesti ne asentaa hänelle. Materiaalin tuotto/lisäys onnistuu kyllä keneltä tahansa
Yksi edullinen ja näyttävä tapa on ottaa pohja wordpressista, versio 1.5 (tyylikkäin ja yksinkertainen blogipohja), tili bloggerista ja hommata serveritila jostain 40e/v palvelmielta sekä hakea joku webbigallerianluonti softa esim. Jalbum (ilmanen).
yhdistää ne kokoon ja syöttää tiedot sinne bloggeriin sivunluontipohjaan ... (joku puolisen tuntia)...
Lataa kuvat esim. Jalbumilla sivuille ja bloggerilla syöttää tekstit blogiin....(vaikka widgetin välityksellä jos niin haluaa)
Ei pitäisi olla mitään ongelmia sen jälkeen...missään selaimessa ja nopeudessa....
Yksinkertainen on kaunista....
http://jalbum.net
http://www.blogger.com
-
jussiu
.mac
Viesti Kirjoittaja jussiu »
Palvelun tarjoajia on suomessa paljon, 300e/vuodessa saa jo todella monipuolisen palvelun.
/jussi
-
adjpg
Re: .mac
Viesti Kirjoittaja adjpg »
Täytyy myöntää, että tuo ideasi on vielä toimivampi.... 40/vuosi saa serveritilan jossa on php ja tarpeeksi kovalevytilaa kuville ja jos oikeasti ymmärsin, sen pitäisi riittää....jussiu kirjoitti:Ongelma tässä on liiallinen kiintymys tuohon .maciin. Kun suomessa meinaa bisnestä tehdä verkossa, en missään nimessä suositele .macin käyttöä. .mac on mainio työkalu kotikäyttöön yms. mutta ammattimaiseen käyttöön suosittelen myös varauksetta php:n päällä suomalaisella palvelimella pyörivää blogia&galleriaa. Itse käytän http://sourceforge.net/projects/sphpblog/ simppeliä blogia, ei tartte tietokantaa, näyttää siistiltä ja on nopea. Galleriasoftia on vaikka kuinka paljon, suosikkini ovat singapore http://www.sgal.org/ ja mg2 http://www.minigal.dk/. Asennus ja käyttö on hyvin simppeliä, vaikkakaan ei ihan .macin tasolla.
Palvelun tarjoajia on suomessa paljon, 300e/vuodessa saa jo todella monipuolisen palvelun.
/jussi
tuo mg2 ja singapore vaikuttivat lupaavilta....
-
jussiu
Viesti Kirjoittaja jussiu »
Jos haluaa varmaa ja hyvää palvelua, esim Nebulahttp://www.nebula.fi/palvelut_webhotel_pro.php maksaa jo 175 e / vuosi, mutta sillä saa domainin, 2Gt tilaa, palvelintilan suomesta ja kaikki mahdolliset palvelut. Itselläni on käytössä Futuron http://www.futuron.org/palvelut.html, paljon halvemipi, mutta palvelun laatu ei ihan vastaa Nebulaa. Harrastus sivulla ei niin paljon tukea tarvitakaan, mutta kun kyseessä on bisnes, ei se ylimääräinen 100e tunnu niin paljoa. Lisäksi futuronin palvelimet ovat ranskassa.adjpg kirjoitti:Täytyy myöntää, että tuo ideasi on vielä toimivampi.... 40/vuosi saa serveritilan jossa on php ja tarpeeksi kovalevytilaa kuville ja jos oikeasti ymmärsin, sen pitäisi riittää....jussiu kirjoitti:Ongelma tässä on liiallinen kiintymys tuohon .maciin. Kun suomessa meinaa bisnestä tehdä verkossa, en missään nimessä suositele .macin käyttöä. .mac on mainio työkalu kotikäyttöön yms. mutta ammattimaiseen käyttöön suosittelen myös varauksetta php:n päällä suomalaisella palvelimella pyörivää blogia&galleriaa. Itse käytän http://sourceforge.net/projects/sphpblog/ simppeliä blogia, ei tartte tietokantaa, näyttää siistiltä ja on nopea. Galleriasoftia on vaikka kuinka paljon, suosikkini ovat singapore http://www.sgal.org/ ja mg2 http://www.minigal.dk/. Asennus ja käyttö on hyvin simppeliä, vaikkakaan ei ihan .macin tasolla.
/jussi
tuo mg2 ja singapore vaikuttivat lupaavilta....
/jussi
-
titityyana
Viesti Kirjoittaja titityyana »
Tämä siis ihan yleisellä tasolla pohdiskeltua. Haluaisin mäkin digijärkkärin, mutta kun ei ole varaa. Senpä takia pitää tuolla pokkarilla pärjätä. Ja siinäkin on jo yksi kuollut pikseli.
-
Juhani L
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Älä välitä, minun digipokkarin etsimen takana on monta miljoonaa kuollutta (aivo)pikseliä 8)titityyana kirjoitti:Tämä siis ihan yleisellä tasolla pohdiskeltua. Haluaisin mäkin digijärkkärin, mutta kun ei ole varaa. Senpä takia pitää tuolla pokkarilla pärjätä. Ja siinäkin on jo yksi kuollut pikseli.
Asiasta: Erääseen toiseen yhteyteen olen tehnyt joidenkin suosittujen 500-2000 megan webbihotellien vertailun. Itselläni on huonoja kokemuksia Domainpalvelusta ja hyvin myönteisiä kokemuksia Rackglobalista. Eli kallis ei ole välttämättä hyvää eikä halpa huonoa. Eikä Suomessa olevat palvelimet välttämättä nopeampia tai luotettavampia kuin ulkomailla olevat.
Jos lsipulla on kuvien nettiversioita kymmenien megojen edestä, mikään ei ole halpaa tai helppoa. Voi sitä onnetonta, joka menee katsomaan tosi isoja kuvia hitaalla nettiyhteydellä.
-
harri
-
Pastori
Viesti Kirjoittaja Pastori »
jussiu kirjoitti:Ongelma tässä on liiallinen kiintymys tuohon .maciin. Kun suomessa meinaa bisnestä tehdä verkossa, en missään nimessä suositele .macin käyttöä. .mac on mainio työkalu kotikäyttöön yms. mutta ammattimaiseen käyttöön suosittelen myös varauksetta php:n päällä suomalaisella palvelimella pyörivää blogia&galleriaa. Itse käytän http://sourceforge.net/projects/sphpblog/ simppeliä blogia, ei tartte tietokantaa, näyttää siistiltä ja on nopea. Galleriasoftia on vaikka kuinka paljon, suosikkini ovat singapore http://www.sgal.org/ ja mg2 http://www.minigal.dk/. Asennus ja käyttö on hyvin simppeliä, vaikkakaan ei ihan .macin tasolla.
/jussi
Hyviä vinkkejä.
Mä olen käyttänyt muutamaan palveluun myöskin ilman tietokantaa pelaavaa systeemiä http://cutephp.com/. Helppo asentaa ja käyttää.
Ilamn tietokantaa pelaa myös mainio galleriavehje http://thefilebrowser.com/ - käyttö on valtavan helppoa. Kansio kuvia ftp:llä palvelimelle ja ylläpidossa käskee php työkalun generoida kuvista thumbnailit.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka