Olen tässä pähkäiilyt jo jonkun aikaa Applen leiriin siirtymistä ja nyt Intel iBookkien myötä hetki lyö. Muutama asia OS X:ssä vielä mietityttää.
1. Onko OS X:ssä mitään mikä korvaa Windowssin system trayn, eli tuon kellon vieressä olevan alueen? Missä OS X:ssä on kaikki pienet apuohjelmat jotka ovat käynnissä käytännössä aina kun konekin on käynnissä, mutta joiden ei tarvi näkyä missään? Esim. tällä hetkellä käytössäni on mm. POPpeeper (ilmoittaa uusista maileista), Daemon tool,(virtuaali cd-asema), musasoitin, irc-client, mese jne. Jos nuo ohjelmat näkyisivät samassa rivissä selaimen, PDF-readerin ym. "oikeiden" ohjelmien kanssa, niin nehän olisivat pahasti tiellä!
2. Olen tottunut pitämään nettiselainta koko näytön kokoisena ikkunana. Kun seilainikkunoita on useampia auki yhtäaikaa, niin miten siirryn ikkunoiden välillä suoraan haluamaani ikkunaan selaamatta kaikkia ikkunoita läpi löytääkseni sen oikean? Esim. kun netissä klikkaan linkkiä ja siitä aukeaa uusi ikkuna, niin se alle jäävä ei käsittääkseni näy dockissa ellei sitä ole erikseen sinne painanut?
Olen käyttänyt OS X:ää vain pari kertaa koulussa ja nuo asiat jäivät päällimmäisenä mieleen näin windowssin läpi katsottuna

Kiitos vastauksista jo etukäteen.