exlex kirjoitti:
Mielestäni palvelu on periaatteessa aika kallis, ottaen huomioon suomen kuluttajasuojalain tuoman turvan. Olen kuitenkin itse ajatellut, etten jaksa tapella Apple kanssa näissä huoltotilanteissa, joten on olen hankkinut kyseisen palvelun aina omaan pääkoneeseeni.
Onhan se kallis kun laki ja sen tulkinta takaa korjauksen ilmaiseksi vähintään kahteen vuoteen saakka ja senkin jälkeen osittain tai kokonaan, Applen kohdalla luultavasti kokonaan kolmeen vuoteen saakka sillä tuotteen korkea hinta antaa syyn olettaa sen olevan myös laadukkaampi (kestävämpi).
Tämä oli kuluttaja-asiamiehen kanta: tuotteen korkea hinta antaa syyn olettaa sen olevan myös normaalia laadukkaampi (kestävämpi).. Tosin laite ei ollut vielä yli kahta vuotta vanha mutta tulkitsisin tuon siten, että kalliilta laitteelta voidaan oikeutetusti odottaa korkeampaa käyttöikää kuin tuo kaksi vuotta.
Apple taisikin olla tuttu firma puulaakissa.
Eikä asiassa mitään tapella tarvinnut, Applen kielteisen päätöksen jälkeen ilmoitus, että olen ollut yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja kas: asia oli sillä selvä. Totta helvetissähän ne Applella tietävät ko. viranomaisen kannan vuoden takuunsa ja sen jälkeisiin virhevastuun laistamispyrkimyksiin.
Edit: Palvelun lisäarvo hintaansa nähden on huono. Joskus tuollainen maksullinen lisäturva on ollut Windows-yritysläppärissä. Sille oli katetta, hajonnut kone haettiin kuriirifirman toimestaja tuotiin, kaikki 2 vrk:n sisällä. Eli kone kiilasi huollossa paalupaikalle. Ja oliko siinä joku 3 vrk:n maksimiaika, ellei konetta saada korjattua tuona aikana tuodaan tilalle uusi.