ohjelmien hankinnasta
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
21 viestiä
• Sivu 1/1
-
ohjelmien hankinnasta
Viesti Kirjoittaja unlikeyou »
tilasin tosiaan ton iBookin, kyllästyin odottamaan uutta macbookia,
koska nopeutta en niin pajoa tarvitse. SIIS. kun nyt tuo iBookki
tulee, ja sen laitan päälle, niin onko siinä kaikki kirjoitus/kuvien katselu/musiikki ja internet ohjelmat valmiina, vai joudunko ostamaan jotain?
tulee, ja sen laitan päälle, niin onko siinä kaikki kirjoitus/kuvien katselu/musiikki ja internet ohjelmat valmiina, vai joudunko ostamaan jotain?
-
Re: ohjelmien hankinnasta
Viesti Kirjoittaja r.wagner »
Safari on siinä valmiina, mutta mielestäni se on aika kömpelö selaaja. Se toimii esimerkiksi tosi huonosti suomi24 kanssa. Itunes on valmiina ja se on kyllä erittäin hyvä ohjelma. Iphoto on kanssa valmiina, mutta kun en harrasta kuvausta, niin en osaa sanoa siitä mitäään, kuin että kaikki kamerat se on tunnistanut. iworks 5 tuli mulle yli vuosi sitten koneen mukana, mutta se aika suttunen ohjelma. Esim. kuvien liittäminen tekstiin on todella kömpelöä. Joten osta Office.unlikeyou kirjoitti:tilasin tosiaan ton iBookin, kyllästyin odottamaan uutta macbookia,
MacBook PRO 16"
-
Viesti Kirjoittaja TommiK »
Juu, kyllä siinä tulee iLife ohjelmisto vakiona(iPhoto, iTunes, iDVD, iMovie, iWeb). Appleworksistä löytyy toimistosovellukset. Text edit on perus tekstieditori. NeoOffice on ilmainen toimistosovelluspaketti, jonka voit halutessa ladata, jos jo vanha Appleworks ei innosta. iWork on maksullinen, joten sitä ei tule koneen mukana.
Millä tapaa Safari on huono selain? Itsellä ei ole ollut mitään vaikeuksia Suomi24.fi sivuston kanssa.
Millä tapaa Safari on huono selain? Itsellä ei ole ollut mitään vaikeuksia Suomi24.fi sivuston kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Kaikki muu on valmiina ja toimii hienosti, mutta kunnon tekstinkäsittely mielestäni puuttuu. Vaihtoehtoina Applen iWork, joka on mielestäni erittäin toimiva paketti, ja Microsoft Office. Kuvien lisääminen iWorkin Pagesissa on helpompaa kuin Officessa (makuasioita). Itsellä on kummatkin, varmuuden vuoksi. iWorkin presentaatiosofta Keynote on helpompi ja tyylikkäämpi kuin Powerpoint, sen voin sanoa kokemuksesta. ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Minusta TextEdit on itseasiassa harvinaisen hyvä ohjelma, ottaen huomioon että se on vain "Text Edit"... Kyseessä siis ei ole mikään "Notepad" mihin voi laittaa kirjaimia peräkkäin, vaan Text Edit osaa eri merkistökoodaukset, fontit (värit, koot, leikkaukset), kuvat (mutta ei skaalamista tms. vain sijoitus), vasen tasan, oikea tasan, keskitetty, sovitettu, listat, värit, kappaletyylit. Osaa avata ja tallentaa Wordin dokumentiksi, rtf:ksi plain Textiksi, HTML:ksi (?). Osaa näyttää dokumenttiin sijoitetun pdf:n. Osaa oikoluvun kuten kaikki OS X (cocoa) ohjelmat.TommiK kirjoitti:Text edit on perus tekstieditori.
TextEdit on minusta todella monipuolinen pikku työkalu, ja ennenkaikkea se on höyhenen kevyt. Se on huopmattava Wordin dokumenttien kanssa, että jos on pieni epäilys että kaikki ei näy mitä dokumentissa on, niin se yleenä pitää paikkansa. Tämä kosekee mm. kaikkia taulukoita ja graafeja. Ja jos tekstin asettelu ei "näytä normaalilta" niin on parasta käyttää sitten järeämpiä työkaluja.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Millä tapaa Safari on huono selain? Itsellä ei ole ollut mitään vaikeuksia Suomi24.fi sivuston kanssa.[/quote]
sähköpostiin meno kestää kauan, eikä avaudu ollenkaan. Minulla on tosin 1.3.9 os x, joten uudesta safarista en tiedä. Itse käytän mozille firefox. Camino kanssa kokeilin, mutta en pitänyt siitä, että kaikki uutisotsikot olivat englannin kielisiä (varmaan saa jotenkin vaihdettua) Eikä se camino ollut ratkaisevasti nopeampi.
sähköpostiin meno kestää kauan, eikä avaudu ollenkaan. Minulla on tosin 1.3.9 os x, joten uudesta safarista en tiedä. Itse käytän mozille firefox. Camino kanssa kokeilin, mutta en pitänyt siitä, että kaikki uutisotsikot olivat englannin kielisiä (varmaan saa jotenkin vaihdettua) Eikä se camino ollut ratkaisevasti nopeampi.
MacBook PRO 16"
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Jamac puhuu asiaa. TeXturissa on todellakin paljon enemmän ominaisuuksia kuin päälle näyttää. Valitettavasti Apple ole mainostanut tätä pikkujättiläistään, sen sijaan se vouhkaa kaiken maailman musiikista ja videoista.Jamac kirjoitti:Minusta TextEdit on itseasiassa harvinaisen hyvä ohjelma, ottaen huomioon että se on vain "Text Edit"... Kyseessä siis ei ole mikään "Notepad" mihin voi laittaa kirjaimia peräkkäin, vaan Text Edit osaa eri merkistökoodaukset, fontit (värit, koot, leikkaukset), kuvat (mutta ei skaalamista tms. vain sijoitus), vasen tasan, oikea tasan, keskitetty, sovitettu, listat, värit, kappaletyylit. Osaa avata ja tallentaa Wordin dokumentiksi, rtf:ksi plain Textiksi, HTML:ksi (?). Osaa näyttää dokumenttiin sijoitetun pdf:n. Osaa oikoluvun kuten kaikki OS X (cocoa) ohjelmat.TommiK kirjoitti:Text edit on perus tekstieditori.
TextEdit on minusta todella monipuolinen pikku työkalu, ja ennenkaikkea se on höyhenen kevyt. Se on huopmattava Wordin dokumenttien kanssa, että jos on pieni epäilys että kaikki ei näy mitä dokumentissa on, niin se yleenä pitää paikkansa. Tämä kosekee mm. kaikkia taulukoita ja graafeja. Ja jos tekstin asettelu ei "näytä normaalilta" niin on parasta käyttää sitten järeämpiä työkaluja.
Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin, kun käyttää puoli tuntia TeXturin ominaisuuksien opiskeluun. Ai että on vielä nopsa ohjelma. Eto peli!
-
Viesti Kirjoittaja alspe »
Sanotaan vaikka niin, että Suomi24:n on sähköpostina paskempi kuin Safari selaimena 8)r.wagner kirjoitti: sähköpostiin meno kestää kauan, eikä avaudu ollenkaan. Minulla on tosin 1.3.9 os x, joten uudesta safarista en tiedä. Itse käytän mozille firefox. Camino kanssa kokeilin, mutta en pitänyt siitä, että kaikki uutisotsikot olivat englannin kielisiä (varmaan saa jotenkin vaihdettua) Eikä se camino ollut ratkaisevasti nopeampi.
MB Pro 13" i5, iPod Classic, iPhone 6, iPad Air 1
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Veit jalat suustani. Niitä gmail-inviteja on minullakin jäljellä jos joku kaipaa *köh köh* 8)alspe kirjoitti:Sanotaan vaikka niin, että Suomi24:n on sähköpostina paskempi kuin Safari selaimena 8)r.wagner kirjoitti: sähköpostiin meno kestää kauan, eikä avaudu ollenkaan. Minulla on tosin 1.3.9 os x, joten uudesta safarista en tiedä. Itse käytän mozille firefox. Camino kanssa kokeilin, mutta en pitänyt siitä, että kaikki uutisotsikot olivat englannin kielisiä (varmaan saa jotenkin vaihdettua) Eikä se camino ollut ratkaisevasti nopeampi.
Mutta siis suurinosa softasta mitä tulet ikinä tarvitsemaan tulee suoraan paketissa ja loput löytyy ilmaisena netistä. Siis tarkoitan ihan laillisia ilmaisia softia

-
Sanotaan vaikka niin, että Suomi24:n on sähköpostina paskempi kuin Safari selaimena 8)[/quote]Veit jalat suustani. Niitä gmail-inviteja on minullakin jäljellä jos joku kaipaa *köh köh* 8)
Moi. Onko gmail siis todella hyvä sähköposti ohjelma. Suomi24 ei ole mikään ihmeellinen sähköpostina. Jos niitä kutsuja on jollakin ylimääräisiä, niin saattaisi kiinnostaa.
Moi. Onko gmail siis todella hyvä sähköposti ohjelma. Suomi24 ei ole mikään ihmeellinen sähköpostina. Jos niitä kutsuja on jollakin ylimääräisiä, niin saattaisi kiinnostaa.
MacBook PRO 16"
-
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Jos haluat uusinta Safaria kokeilla, niin menepäs http://nightly.webkit.org:iin, ja lataa sieltä uusin Nightly build. En tosin mene takuuseen, toimiiko os 10.3.9 kanssa, mutta uskoisin että toimii…r.wagner kirjoitti:sähköpostiin meno kestää kauan, eikä avaudu ollenkaan. Minulla on tosin 1.3.9 os x, joten uudesta safarista en tiedä. Itse käytän mozille firefox. Camino kanssa kokeilin, mutta en pitänyt siitä, että kaikki uutisotsikot olivat englannin kielisiä (varmaan saa jotenkin vaihdettua) Eikä se camino ollut ratkaisevasti nopeampi.TommiK kirjoitti:Millä tapaa Safari on huono selain? Itsellä ei ole ollut mitään vaikeuksia Suomi24.fi sivuston kanssa.
Jos joku minua viisaampi osaisi tässä vaiheessa sanoa, onko toiminta "varmaa", vai puhunko taas hatusta vetäistyjä juttuja…
-jyrki
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Sanoisinko, että kiitos PALJON tuosta linkistä. En edes tiennyt koko juttua. Hotmaili lakkasi Safarilla toimimasta jonkin aikaa sitten, mutta tolla toimii ja toimii näköjään Suomi24:kinJyre kirjoitti:Jos haluat uusinta Safaria kokeilla, niin menepäs http://nightly.webkit.org:iin, ja lataa sieltä uusin Nightly build. En tosin mene takuuseen, toimiiko os 10.3.9 kanssa, mutta uskoisin että toimii…r.wagner kirjoitti:sähköpostiin meno kestää kauan, eikä avaudu ollenkaan. Minulla on tosin 1.3.9 os x, joten uudesta safarista en tiedä. Itse käytän mozille firefox. Camino kanssa kokeilin, mutta en pitänyt siitä, että kaikki uutisotsikot olivat englannin kielisiä (varmaan saa jotenkin vaihdettua) Eikä se camino ollut ratkaisevasti nopeampi.TommiK kirjoitti:Millä tapaa Safari on huono selain? Itsellä ei ole ollut mitään vaikeuksia Suomi24.fi sivuston kanssa.
Jos joku minua viisaampi osaisi tässä vaiheessa sanoa, onko toiminta "varmaa", vai puhunko taas hatusta vetäistyjä juttuja…
-jyrki

-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Ole hyvä. Hienoa että toimiispiidi78 kirjoitti:Sanoisinko, että kiitos PALJON tuosta linkistä. En edes tiennyt koko juttua. Hotmaili lakkasi Safarilla toimimasta jonkin aikaa sitten, mutta tolla toimii ja toimii näköjään Suomi24:kinJyre kirjoitti:Jos haluat uusinta Safaria kokeilla, niin menepäs http://nightly.webkit.org:iin, ja lataa sieltä uusin Nightly build. En tosin mene takuuseen, toimiiko os 10.3.9 kanssa, mutta uskoisin että toimii…r.wagner kirjoitti:sähköpostiin meno kestää kauan, eikä avaudu ollenkaan. Minulla on tosin 1.3.9 os x, joten uudesta safarista en tiedä. Itse käytän mozille firefox. Camino kanssa kokeilin, mutta en pitänyt siitä, että kaikki uutisotsikot olivat englannin kielisiä (varmaan saa jotenkin vaihdettua) Eikä se camino ollut ratkaisevasti nopeampi.TommiK kirjoitti:Millä tapaa Safari on huono selain? Itsellä ei ole ollut mitään vaikeuksia Suomi24.fi sivuston kanssa.
-jyrki
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Jyre kirjoitti:Ole hyvä. Hienoa että toimiispiidi78 kirjoitti:Jyre kirjoitti:Jos haluat uusinta Safaria kokeilla, niin menepäs http://nightly.webkit.org:iin, ja lataa sieltä uusin Nightly build. En tosin mene takuuseen, toimiiko os 10.3.9 kanssa, mutta uskoisin että toimii…r.wagner kirjoitti: sähköpostiin meno kestää kauan, eikä avaudu ollenkaan. Minulla on tosin 1.3.9 os x, joten uudesta safarista en tiedä. Itse käytän mozille firefox. Camino kanssa kokeilin, mutta en pitänyt siitä, että kaikki uutisotsikot olivat englannin kielisiä (varmaan saa jotenkin vaihdettua) Eikä se camino ollut ratkaisevasti nopeampi.
-jyrki
Moi,
mulla ei toiminut. Vaatii OS X 10.4. No joskus tämäkin kone menee kiertoo ja sitten siinä on se OS X 10.5
Sanoisinko, että kiitos PALJON tuosta linkistä. En edes tiennyt koko juttua. Hotmaili lakkasi Safarilla toimimasta jonkin aikaa sitten, mutta tolla toimii ja toimii näköjään Suomi24:kin…
MacBook PRO 16"
-
-
-
-
21 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka