iPhoton 06 kuvakirjat
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoton 06 kuvakirjat
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Oletteko tilanneet iPhoton 06-versiolla kuvakirjoja? Onko laatu parempi kuin edellisellä versiolla eli näkeekö eron paljaalla silmällä vai onko kyse mainospuheista? Yksi nollakutosen uusista ominaisuuksistahan piti olla paremmanlaatuiset kuvakirjat.
-
Re: iPhoton 06 kuvakirjat
Viesti Kirjoittaja boer »
Steve taisi lanseerauspuheessaan itseasiassa sanoa, että painotuotteiden laatu paranee koska Apple on vaihtanut alihankkijana toimivaa painotaloa. Aiemmista en tiedä, sillä tilasin ensimmäisen pehmeäkantisen kirjani 06-versiolla tammikuussa. Olin erittäin positiivisesti yllättynyt lopputuloksesta.MacAntti kirjoitti:Oletteko tilanneet iPhoton 06-versiolla kuvakirjoja? Onko laatu parempi kuin edellisellä versiolla eli näkeekö eron paljaalla silmällä vai onko kyse mainospuheista? Yksi nollakutosen uusista ominaisuuksistahan piti olla paremmanlaatuiset kuvakirjat.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Olen tilannut kutosella kirjoja. Kuvien laatu on eniten riippuvainen alkuperäisten laadusta. Mutta hyvältä kirjat näyttävät.MacAntti kirjoitti:Oletteko tilanneet iPhoton 06-versiolla kuvakirjoja? Onko laatu parempi kuin edellisellä versiolla eli näkeekö eron paljaalla silmällä vai onko kyse mainospuheista? Yksi nollakutosen uusista ominaisuuksistahan piti olla paremmanlaatuiset kuvakirjat.
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Tilasin 3 kpl kovakantista 64 sivuista kirjaa iPhoton 6.lla. Sidonta oli hyvä, mutta perusasetuksilla lähetettävän PDF.n laatu pienille kuville on aivan onneton. ValitettavastiMacFinn kirjoitti:MacAntti kirjoitti: Kuvien laatu on eniten riippuvainen alkuperäisten laadusta. Mutta hyvältä kirjat näyttävät.
iPhotosta ei resoa pysty muuttamaan vaan tarvitaan erillinen apuohjelma millä reso käännetään 300 dpi:ksi. Tilasin kaikki kirjat uudelleen ja laatu 300 dpillä oli moitteeton.
Hae ensiksi ohjelma Pref setter, millä muunnat iPhoton oletusresoluution 150 -- 300.
Avaa sieltä com. Apple.iPhoto. Täältä muuta molemmat BookTargetImage DPI:t 300:si.
L. Sippu
-
-
-
Nimenomaan iPhoton omalla kirjatilauksella. Se ero on järkyttävän suuri tuolla tuplaMacFinn kirjoitti:lsippu, tilasitko siis iPhoton omalla kirjatilauksella vai tulostitko kirjan PDF muotoon ja tilasit siitä?
Meinaan mulla on kirjoissa koko sivun kuvia eikä laatu kyllä ole onneton.
resoluutiolla verrattuna alkuperäiseen. (ero ilmenee erityisen selvästi pienissä kuvissa)
Tilasin ne kirjat vielä eräälle asiakkaalleni, eikä hän hyväksynyt iPhoton peruslaatua.
Onneksi löysin nuo ohjeet dotmac infon foorumista ja tilasin kirjat uudelleen. Nyt minulla
on varastossa 3 huonolaatuista kirjaa ja yksi hyvä, sillä tilasin yhden ylimmääräisen noita
uusia kirjoja.
L. Sippu
-
-
Ei ollut vielä maaliskuun alussa kun tilasin ne kirjat versiolla 6.01. Tässä nykyisessä 6.02Pastori kirjoitti:iPhoto 06:ssa näyttäisi tuo resoluutio olevan valmiiksi kondiksessa.
ne on kohdallaan koska muutin ne käsin. Olisiko 6.02 tuonut 300 resot automaattisesti mukanaan.
Tarkistan myöhemmin tyttäreni koneesta kun se on jäänyt päivittämättömänä tuonne yläkertaan.
En näin jalkainvaliidina ole viitsinyt kavuta konetta päivittämään vaikka
tyttö naukuu alvariinsa uusinta meseäkin. Olishan se hyvä jos Apple olisi korjanut tuon
"puutteen" ominpäin.
L. Sippu
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Miten zekkasit?Pastori kirjoitti:iPhoto 06:ssa näyttäisi tuo resoluutio olevan valmiiksi kondiksessa.
Mun 10.4.6. MacBookissa iPhoto 6.0.2:n BookTargetImageDPI sanoo 150, mutta BookTargetSmallImageDPI ja BookTargetMediumDPI sanoo 300
(~/Library -> Preferences -> com.apple.iPhoto.plist) <--- avasin tuon tiedoston Omni Outlinerillä.
Vaikuttaa sekavalta, siis mikä on yhä 150 ppi?
-
Nuo isot kuvat ovat edelleen 150, ne pitää muuttaa 300.ksi. Sitten kaikki on OK.eskofot kirjoitti:Miten zekkasit?Pastori kirjoitti:iPhoto 06:ssa näyttäisi tuo resoluutio olevan valmiiksi kondiksessa.
Mun 10.4.6. MacBookissa iPhoto 6.0.2:n BookTargetImageDPI sanoo 150, mutta BookTargetSmallImageDPI ja BookTargetMediumDPI sanoo 300
(~/Library -> Preferences -> com.apple.iPhoto.plist) <--- avasin tuon tiedoston Omni Outlinerillä.
Vaikuttaa sekavalta, siis mikä on yhä 150 ppi?
Mulla alunperin vanhemmassa versiossa kaikki oli 150. (6.01)
L. Sippu
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Eikös täs kaikki tarpeelliset olekin 300 dpi?
http://img77.imageshack.us/my.php?image=kuva12th.png
(soir img tagin painike ei toimi)
Mulla on siis intel versio 6.0.2. - tsekattu tänään Pfref Setter ohjelmalla.
http://img77.imageshack.us/my.php?image=kuva12th.png
(soir img tagin painike ei toimi)
Mulla on siis intel versio 6.0.2. - tsekattu tänään Pfref Setter ohjelmalla.
-
-
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka