Auttaako, jos laitat ensin talon numeron ja vasta sen jälkeen kadun?dlspade kirjoitti:Latasin tuon sygicin navin ja olisi yksi kysymys, kun laittaa hakuun osoitteen niin ohjelma ei löydä mitään jos laittaa osoitteen perään numeron, ainoastaan pelkällä tien nimellä löytää tuloksia, onko tähän jotain keinoa että sais hakuun laitettua myös numeron? Melko hyödytön ohjelma jos ei tuota talon numeroa voi laittaa.jakovski kirjoitti:Totta. Loistava on. Peukut annan täältäkin. Edelleen. Jo varmaan 6v käyttäneenä
Kiva että on kelvannut... En minä turhaa sitä kehunut.
Liikenne
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 13138
- Liittynyt: 5.8.2005 klo 12.29
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
- Viestit: 2557
- Liittynyt: 10.9.2005 klo 0.09
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja dlspade »
-
- Viestit: 5445
- Liittynyt: 8.7.2012 klo 10.08
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Edit. Ja tuohon ongelmaan helppo ratkaisu.
Laita pelkkä kadunnimi ja navigoi perille. Katsele talojen tai postilaatikoiden kyljistä numeroita ja mene oikean talon luokse.
Tuossa viikon koeajan aikana olisit varmasti huomannut tuon 90% ongelman, ettet vain nyt liioittele?
Osoitteet jakoon, ihmetellään mekin joutessamme
-
- Viestit: 2557
- Liittynyt: 10.9.2005 klo 0.09
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja dlspade »
Viikon koeaikana ei tullut tarvetta juurikaan navigaattorille kun suurimman osan reissuista ajan ilman sitä ja sitten kerran kun sitä tarttis niin ei toimi, hermothan siinä palaa välittömästi.
Tässä jokunen esimerkki osoitteista:
Virkatie 3, kirkkonummi
Hulluksentie 5, masala
Terhikintie 3, kerava
Yöviläntie 51, vihti
Niemenkyläntie 366, siuntio
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
-
- Viestit: 5445
- Liittynyt: 8.7.2012 klo 10.08
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Laittaa Kerava Terhikintie 3 hakuun.
Olisko siis että paikkakunta, tie ja numero. Ota ja tiedä.
Masalakin löytyy..
Vihti myös.
-
- Viestit: 2557
- Liittynyt: 10.9.2005 klo 0.09
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja dlspade »
-
- Viestit: 5445
- Liittynyt: 8.7.2012 klo 10.08
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jakovski »
-
- Viestit: 7130
- Liittynyt: 8.5.2004 klo 10.33
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat ... 50527.html
Suomessa on tutkitusti Euroopan vanhin ja surkein autokanta, vaikka Ake on selittänyt, että "autojen katsastaminen vuosittain takaa Suomen autokannan hyvän laadun". Suhtaudun siis varovaisen myönteisesti autoveron poistoon ja verotuksen siirtämiseen hankinnan sijaan käyttöön, kunhan verovaroin rakennettua infraa ei hupuloida lihottamaan kaupallisten toimijoiden tasetta kaiken maailman seurantahärpäkkeillä.
Oma lehmä on ojassa Mmöö; olen köyhänä yksinyrittäjänä aina ajanut vanhoilla romuilla, joista on aina verokikkailumielessä poistettu takapenkit ja rakennettu ties mitä porsaanreiät nippanappa täyttäviä kyhäelmiä - pahin oli Matin ja Tepon entinen aika loppuun ajettu Mersun S124 farlkku, jossa oli ns. kattokyttyrä, jossa maali ei pysynyt. Yksi 1940-luvun alkupuolen henkistä tilaa edustava katsastusmies vielä kerran mittas kyttyrän sisäkorkeuden, että oliko säädösten mukaan. Oli, ei kai Matti & Teppo sentään huijareita olleet, vaikka turkulaisia olivatki.
Niin paaljon minä kääärsiiiinyyt oooolen, monta kyyneltää vuoodattaanut!
Nyt kun Mr. Autovero Heikki Kuitusesta on luojan kiitos päästy eroon, niin ei kiitos enää veroprrseilyä, olisi ihan kiva hankkia ihan kohtuullisella hinnalla uudempi, turvallisempi ja vähemmän kuluttava pirssi alle.
-
- Viestit: 21480
- Liittynyt: 27.11.2005 klo 22.21
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja arisel »
Vaimitensemeni?
Ei mutta - varmaankin Frau Bisnesslady on huolella suunnitellut kaiken ihan vain kansan parhaaksi.
Berner otti autokauppiaat ja teleoperaattorit mukaan liikenneverkkoselvityksen tekoon, rahaministeriö jätettiin ulos
Ylelle vuodetun liikenneverkkoselvityksen teossa on kuultu selvityksen mukaan 29:ää sidosryhmää. Mukana on runsaasti yrityksiä, joiden liiketoimintamahdollisuudet paranisivat, jos selvitys – johon niitä itseään on kuultu – etenisi laeiksi. Menettely on poikkeuksellinen.
4. Muutos kireällä aikataululla
Esityksen mukaan Liikenneviraston hallinnoima tieverkko siirtyisi uuteen liikenneverkkoyhtiöön jo vuoden 2018 alusta.
Rata- ja vesiväylien osalta tavoitteena on, että ne siirtyisivät liikenneverkkoyhtiöön vuoden 2019 alusta. Selvitystyö tämän osalta kuitenkin jatkuu.
Liikenneministeri Anne Bernerin on määrä esitellä selvitys huomenna torstaina. Sen jälkeen esitys lähtee lausuntokierrokselle.
Keskeiset poliittiset päätökset on määrä tehdä huhtikuussa kehysriihen yhteydessä. Näin tarvittavat lakimuutokset tulisivat eduskuntaan syyskuussa 2017.
Tilaisuus, jossa ministeri Anne Berner esittelee selvityksen, näytetään huomenna torstaina suorana Ylen sivuilla ja Yle Areenassa klo 10.30.
-
- Viestit: 5445
- Liittynyt: 8.7.2012 klo 10.08
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Ai mustaa laatikkoa ei tulekaan.. Kappas kummaa. Taas yhden ruudinkeksijän aivopieru peruttiin. No, kai ne yrittää sitä sitten uudelleen tuossa vaikka ensi vuoden alusta, josko se sitten menisi läpi.
Hups, hups, kuinkas nyt näin kävi.
Autoilijan vuosimaksut jopa 1400e
"Tällainen pikkuriikkinen justka multa tais muuten jäädä sanomatta.. Mut hei, sori siitä"
-
- Viestit: 7130
- Liittynyt: 8.5.2004 klo 10.33
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Kun:
ja:Jos auton hiilidioksidipäästöt eivät ole tiedossa, sen maksut perustuvat kuljettuihin kilometreihin ja auton massaan. LVM:n selvityksessä keskimääräinen vuosimaksu olisi tällöin 596 euroa. Maksimissaan vuosimaksu olisi lähes 1 400 euroa ja vähimmäismäärä 490 euroa.
Mikäli tuo "ajoneuvovero", eli perusosuus ja käyttövoimamaksu poistuvat tai laskevat, niin maksettavaa jäisi keskiumääräiselle autoilijalle keskimäärin 200-300 euroa vuodessa lisää. Kun autoja pitää kumminkin joskus uusia, keskimääräinen noin 20 000€:n hintaisen dieselauton keskimääräinen autovero 24% auton hankintahinnasta poistuisi - esimerkkiauton hinta tulee putoamaan 20 000 € -> 15 000 €.Verohyöty autoilijaa kohti 240 euroa
Ylen mukaan liikenneveroja alennettaisiin yhteensä 1,6 miljardilla eurolla. Autoveron osuus kakusta olisi 853 miljoonaa, ajoneuvoveron perusveron osuus 547 miljoonaa ja polttoaineveron osuus 200 miljoonaa.
Yksittäiselle autoilijalle ajoneuvoveron alentaminen toisi Niemisen mukaan säästöä keskimäärin 180 euroa vuodessa ja polttoaineveron alentaminen keskimäärin 60 euroa vuodessa.
Eli jos haen E-sarjan diesel-Mersun Saksasta ja vältyn maksamasta 5 donaa autoveroa ja käyttövoimamaksua, niin maksan mielummin tienkäyttömaksua. Mutta suoraan valtiolle, Sonerat ja Santanderit jättäisin välistä pois.
Kärsijä tässä on paljon ajava köyhä, jolla ei ole rahaa vaihtaa viime vuosituhannelta olevaa Toyotanräpläänsä uudempaan.
-
- Viestit: 2557
- Liittynyt: 10.9.2005 klo 0.09
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja dlspade »
Näkisin että kärsijöitä on kaikki henkilöt jotka ovat ostaneet auton ja maksaneet siitä täyden veron ja täten joutuvat nyt maksamaan veron tavallaan uudestaan ja lisäksi kärsimään jokusen tonnin autonsa jälleenmyyntiarvon alenemisessa.PKivireki kirjoitti: Kärsijä tässä on paljon ajava köyhä, jolla ei ole rahaa vaihtaa viime vuosituhannelta olevaa Toyotanräpläänsä uudempaan.
-
- Viestit: 2545
- Liittynyt: 15.10.2010 klo 11.21
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Itse ajelen 700 euron autolla joka toimii varsin hyvin ja ajaa asiansa, enkä todellakaan rupea maksamaan ajamisesta enempää vuodessa kuin auton todellinen arvo on. Haistakoon siis pitkän paskan.
Auto on monelle vain väline jolla siirrytään paikasta A paikkaan B ja on suoranaista typeryyttä sen vuoksi ostaa uutta autoa sekä maksaa sitä vuosikausia pois, kun käteisellä saa ihan hyvän auton jolla ajaa useamman vuoden ilman mitään ongelmia. Vanhemman auton pystyy myös huoltamaan ja korjaamaan kokonaan itse tarvittaessa.
Ostelkoon heikommalla itsetunnolla varustetut niitä uusia autojaan ja maailma pelastuu, vaan ei pelastu.
-
- Viestit: 7130
- Liittynyt: 8.5.2004 klo 10.33
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
No, osa suomalaisista ajattelee eri tavalla luojan kiitos.theinonen kirjoitti:Auto on monelle vain väline jolla siirrytään paikasta A paikkaan B ja on suoranaista typeryyttä sen vuoksi ostaa uutta autoa sekä maksaa sitä vuosikausia pois, kun käteisellä saa ihan hyvän auton jolla ajaa useamman vuoden ilman mitään ongelmia..
Nyt on muuten mm. Facebookissa herännyt sellaista vaadetta, että valtion tulisi korvata autoverotusuudistuksessa tappiota kärsiville. Tuttavani, joka sain perinnön, laskee "häviävänsä" n. 20 000€ ostettuaan viime vuonna uuden hybridimersun perintörahoillaan - no mitäs osti, olis tehny niin kuin theinonen ja ajanut venttiilit naputtavalla käkikellolla loppuelämänsä.
Ooh, häviänköhän minäkin kun kolme vuotta sitten toin Suomeen auton ja jouduin siitä maksamaan n. 3 500 € autoveroa!!!
https://www.taloustaito.fi/Teemat/Auto/ ... umatkalle/
Sellasta se on selavii - kuinkahan moni hävisi silloin markka-aikaan kun markka devalvoitiin yhdessä yössä, vaikka Iiro Viinanen kuinka lupasi että "ei tule devalvaatiota".
Edit. jos joku tuon linkitetyn jutun lukee ja huomaa autoveron määräksi 4200 €, niin tuo mainitsemani 3500 € tulee siitä, että tottakai valitin autoverosta, jonka määräytymisprosentin tiesin 100% olevan liian korkea, mutta jota tulli ei tietenkään tsaarinaikaisen mentaliteetin vuoksi ilman valituksia muuttanut. Juu-ei. Autovero-valivalitukseni perusteella tulli palautti hallinto-oikeiden ennakkopäätöksen perusteella liikaa maksettua autoveroa minulle rapiat 700 € takaisin - oli sekin show, voi äitee sentään.
-
- Viestit: 2545
- Liittynyt: 15.10.2010 klo 11.21
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Olen myös ihan tyytyväinen tuohon nykyiseen kulkineeseen, koska ei ole hassumpi ajettava ja tekniikka pelaa kuin uudemmassa autossa. Se oma mersusi nakuttaa niinkuin kaikki Saksalaiset romut ja nesteitä saat lisätä joka ajon jälkeen, mutta omassa Ranskalaisessa seksilaatikossa ei ole moisia ongelmia. Ainoa ongelma on kateellisten ihmisten katseet...
-
- Viestit: 7130
- Liittynyt: 8.5.2004 klo 10.33
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Kyllä voin hyvin ymmärtää ongelmasi, sillä ensimmäinen autoni oli saman maan insinöörien taidonnäytteitä:theinonen kirjoitti: mutta omassa Ranskalaisessa seksilaatikossa ei ole moisia ongelmia. Ainoa ongelma on kateellisten ihmisten katseet...
Erittäin seksikäs laatikko todellakin, kuskinpenkki ei pysynyt pystyasennossa ollenkaan kun läkkipellistä tehdyn ja paikalleen niitatun säätöhammasrattaan hampaat menivät eräässä tuimassa ohituskiihdytyksessä sileiksi.
Hitsasin selkänojan pysyvästi sopivaan asentoon, auton ostanutta vihtiläistä tuttua maajussia ei mokoma haitannut. Meni Afrikkaan kuulemma jokunen vuosi myöhemmin, kun kardaaninlaakerin (oliko niit vielä useampi) vaihto olisi vaatinut erikoistyökaluja.
"Kun niillä ranskalaisilla on aina vaan se reva mielessä", sanoi maajussi.
-
- Viestit: 1347
- Liittynyt: 11.12.2009 klo 21.11
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
No eipä sen uudemman auton huolto ja korjaus juuri mitenkään siitä vanhemman auton ropailusta eroa. Jos ei sitten mennä jonnekin 70-luvun alipaineohjattuihin järjestelmiin joiden diagnostiikka ja korjaaminen on suoraan saakutti.theinonen kirjoitti:Vanhemman auton pystyy myös huoltamaan ja korjaamaan kokonaan itse tarvittaessa.
-
- Viestit: 1956
- Liittynyt: 30.8.2014 klo 20.45
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Kyllä se vaan eroaa tarvittavan tietotekniikan vuoksi nollauksiin yms.. MOT.jpsuominen kirjoitti:
No eipä sen uudemman auton huolto ja korjaus juuri mitenkään siitä vanhemman auton ropailusta eroa. Jos ei sitten mennä jonnekin 70-luvun alipaineohjattuihin järjestelmiin joiden diagnostiikka ja korjaaminen on suoraan saakutti.
-
- Viestit: 1347
- Liittynyt: 11.12.2009 klo 21.11
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
-
- Viestit: 1956
- Liittynyt: 30.8.2014 klo 20.45
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
-
- Viestit: 7130
- Liittynyt: 8.5.2004 klo 10.33
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Pystylyhdyllä on kiva ajella kesällä. Ja sitä on kiva räplätä, mutta tuota Mölliä en kyllä jaksa.
-
- Viestit: 1059
- Liittynyt: 8.7.2015 klo 19.16
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
-
- Viestit: 1347
- Liittynyt: 11.12.2009 klo 21.11
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Ei ole mersuista paljoa kokemusta, mutta juuri vaihdettiin baijerilaisen 745d:n M67D44-koneeseen kaikki kahdeksan suutinta, eikä se nyt mitenkään tekemätön urakka ollut kahden youtube-videon kokemuksella. Varmasti onnistuu keneltä vaan joka osaa työkaluja pitää oikein päin kädessään.PKivireki kirjoitti:^Joo, mulla on kaks mersua; toinen vm. 1971 pystylyhty-esikammiodiesel ja toinen käyttöauto cdi-moottorilla varustettu. Pystylampun suuttimen vaihtaa oikeasti pihalla silmät sidottuna ja yhdellä kädellä. Ja kännissä. Common rail-moottorin suutinta en alkais vaihtaan edes korjaamolla korjaamotyökaluilla..
Pystylyhdyllä on kiva ajella kesällä. Ja sitä on kiva räplätä, mutta tuota Mölliä en kyllä jaksa.
-
- Viestit: 1347
- Liittynyt: 11.12.2009 klo 21.11
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Jep. Etenkin kun 99% hommista on sitä ihan samaa pultin aukomista ja kuluneen osan uudempaan vaihtamista jossa ei tarvita sähköä kuin työvalaistukseen. Isomoottoristen kohdalla on monesti kyllä ongelmana se, että motti apulaitteineen ja muine vipstaakeineen vie niin paljon tilaa että huoltotoimenpiteet vaatii joko uskomattoman liikkuvia niveliä tai moottorin nostamista konetilasta jonnekin muualle. Joka vaatii sitten tietysti mielellään tallin ja norsunkärsän.oppenheimer kirjoitti:Joo, se siitä. Olet täysin ja kompliitli oikeassa.
Toisaalta taas sitten kun uudet autot ovat niin isoja ulkomitoiltaankin niin jonkun 5-sarjalaisen keulalla oleva pikkunelonen on melkein koomisen näköinen.
-
- Viestit: 5445
- Liittynyt: 8.7.2012 klo 10.08
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jakovski »
jpsuominen kirjoitti:Ei kukaan korjaa ainuttakaan autoa paljain käsin, aina tarvitaan työkalut. En nyt jaksa uskoa että se kahdenkympin lukija ja neljänkympin softa on kenellekään este.oppenheimer kirjoitti:Jos ei aio ostamastaan kalliista autosta luopua, niin eikö seuraavan auton ostossa myös kompensoidu vähintään osittain veron pudotus? Täysin eri asia on, jos tekee auton kertaostoksen ennen veron poistumista.
Kyllä se vaan eroaa tarvittavan tietotekniikan vuoksi nollauksiin yms.. MOT.jpsuominen kirjoitti:
No eipä sen uudemman auton huolto ja korjaus juuri mitenkään siitä vanhemman auton ropailusta eroa. Jos ei sitten mennä jonnekin 70-luvun alipaineohjattuihin järjestelmiin joiden diagnostiikka ja korjaaminen on suoraan saakutti.
Jos löydät jostain ross-techin VCDS kaapelin kuudellakympillä, niin ostan pois heti.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit