2.) Toinen ongelma on että kone on saattanut käynnistyä uudelleen itsestään yön aikana ja luonnollisesti kaikki tallentamattomat asiat on tuhoutunut.
3.) Kolmas ongelma on ulkoisen näytön kanssa on, että se ei herää kun näytön yhdistää kiinni.

Viesti Kirjoittaja exlex »
Viesti Kirjoittaja strong »
Viesti Kirjoittaja Habanero »
Viesti Kirjoittaja nolifer »
Viesti Kirjoittaja Eki79 »
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Viesti Kirjoittaja suppo69 »
Niin on, mutta vaati eräissäkin aiemmissa MBP-malleissa oikeustoimet Jenkeissä takuuseen menoon ja laajennettuun takuukäytäntöön. Sitä ennen jengi maksoi ihan ite korjaukset.IIIMacci kirjoitti:Tommoset pahemmat näytön pixelit -graffamömmöt ja näyttisongelmat on ainakin ittellä aikasemmissa koneissä ollu poikkeuksetta merkki viallisesta näytönohjaimesta. Jos saat helposti toistumaan niin Mcareen vaan ja kerrot tarkkaan miten ne todentaa vian... menee takuun piikkiin varmasti.
Itse olen käsittänyt että noi näytönohjain ongelmat on tämän uuden koneen "tyyppivika" (ohjelmistovika) ollut alusta asti. Ainakin uutisissa on ollut juttua aiheesta. Vika ei tule randomisti, vaan yleensä sen jälkeen kun kone on ollut kiinni ulkoisessa näytössä. Itselläni on LG:n 4k USB-C näyttö jonka pitäisi olla täysin yhteensopiva, uuden Macbook Pron kanssa. Tosiaan toi kuva mikä on tuolla ylhäällä on Macrumorssin uutisesta.IIIMacci kirjoitti:Tommoset pahemmat näytön pixelit -graffamömmöt ja näyttisongelmat on ainakin ittellä aikasemmissa koneissä ollu poikkeuksetta merkki viallisesta näytönohjaimesta. Jos saat helposti toistumaan niin Mcareen vaan ja kerrot tarkkaan miten ne todentaa vian... menee takuun piikkiin varmasti.
Viesti Kirjoittaja Hepo »
On sillä sellainen merkitys, että jos ongelma ei korjaannu nyt, niin takuuta on 3-vuotta. Eli korjausaikaa on paljon. Toinen asia mitä olen todennut käytännössä, että jos on hankkinut Apple Caren, niin saa parempaa ja joustavampaa palvelua. Tämän olen havainnut ihan käytännössä mm. kuriiri on hakenut koneen kotoa pari kertaa.IIIMacci kirjoitti:Sori Exlex mut sil ei täs tilantees oo mitää välii oli sul AC tai ei... AC loppupeleis vaan laajentaa takuun 3n vuoteen. Ekas vuodes normitakuu korvaa kaiken mikä ACkin, korjatkaa jos olen vääräs.
Veikkaan että ei. Luulen että vika on nyt yhteensopivuus ongelmista (autentikointi). Eli toisin sanoen, kun liittää johdon kiinni laitteet ei osaa linkittyä toisiin oikein ja se aiheuttaa ongelmia. Tai sitten toinen vaihtoehto on, että Applella on pahoja ongelmia näytönohjaimen ajurien kanssa. Itselläni ongelma esiintyy koneen herätessä koneen kansi suljettuna ja ulkoinen näyttö on kiinni koneessa. Ulkoinen näyttö ei herää ollenkaan tästä. Tai välillä herää välillä ei.Hepo kirjoitti:Liittyikö nämä LG näyttöjen häiriösuojaus ongelmiin?
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
PRAMmin nollaus on varmaan tehty myös?exlex kirjoitti:Resetoin itseltä koneesta SMC:n (järjestelmähallintayksikkö) https://support.apple.com/fi-fi/HT201295 . Katsotaanpa auttaako toi ongelmiin. Jos ei auta, niin pitää olla yhteydessä Apple careen seuraavaksi.
Viesti Kirjoittaja Aatamix »
Viesti Kirjoittaja SlowDaddy »
exlex, tälläinen viittaus sattui silmä iotechissä, voisiko näyttöongelmaan olla näyn "helppo" syy ? :exlex kirjoitti:1.) Hei onko muilla uuden Pron käyttäjillä ongelmana välillä, että näyttö sekoaa ja grafiikat menee sekaisin. Ongelma korjaantuu pelkästään käynnistämällä kone uudelleen.
2.) Toinen ongelma on että kone on saattanut käynnistyä uudelleen itsestään yön aikana ja luonnollisesti kaikki tallentamattomat asiat on tuhoutunut.
3.) Kolmas ongelma on ulkoisen näytön kanssa on, että se ei herää kun näytön yhdistää kiinni.
Viesti Kirjoittaja Jonne »
Viesti Kirjoittaja Jonne »
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”