
Toisaalta mielestäni nuo mainitsemani rötökset ovat paljon hyväksyttävämpiä kuin ylinopeus, sillä ne eivät vaaranna kanssaihmisten henkeä ja terveyttä. On joillain itsekkyys huipussaan ja vielä kehtaavat niistä täällä nimettöminä retostella.
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Viesti Kirjoittaja Ned »
Onko sulla jäänyt kasetti jumiin, ihan kuin olisin tuon samansisältöisen debiilin viestin lukenut jo useampaan kertaan?lsippu kirjoitti:Varmaan tykkäät cräkkäillä ohjelmia ja warrettaa elokuvia sekä musiikkia ja lisäksi varmaankin näpistelet myös kaupoista, koska nekin on tulojen mukaan sakkoina hinnoiteltu.![]()
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Vain pienipiliset pojankollit pätevät ylinopuksillaan eli luulenpa että se hihna ylinopeuksista on jäänyt muutamalla muulla jumiin.Ned kirjoitti:Onko sulla jäänyt kasetti jumiin, ihan kuin olisin tuon samansisältöisen debiilin viestin lukenut jo useampaan kertaan?lsippu kirjoitti:Varmaan tykkäät cräkkäillä ohjelmia ja warrettaa elokuvia sekä musiikkia ja lisäksi varmaankin näpistelet myös kaupoista, koska nekin on tulojen mukaan sakkoina hinnoiteltu.![]()
Kunhan peukutan lainsäätäjien hienoa työtä sakotuskäytännön selkeyttämisestä...
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
Viesti Kirjoittaja thoug »
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
Nimenomaan näin.thoug kirjoitti:Jotenkin tuntuu että keskustellaan vain laista ja sakoista eikä lainhengestä.
Oma lähtökohta liikenteessä liikkumiseen on että teen kaikkeni etten aiheuta vaaratilanteita liikenteessä, ennakoin ja annan tilaa. Niitä jotka aiheuttavat vaaratilanteita eivät näin tee ja niitä on kummassakin ryhmässä, hitaissa ja nopeissa.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Viesti Kirjoittaja JHA »
Tai voisi muotoilla enemmin niin että ylinopeus on de jure laitonta mutta liian suuri tilannenopeus on tuomittavaa...LapsSyksyn kirjoitti:Olkaahan hyvät miehet riitelemättä.
Tietysti ylinopeus on tuomittavaa.
Viesti Kirjoittaja khalima »
Poliisiko sen päättää koska ajelet päämäärättömästi? Ja kuinka ne sen toteaa? Käyt muutaman kerran kaupassa kun aina unohtuu jotain niin saako siitä sakot? Tai vloppuisin heittää kavereita kaupunkiin yms kyyditsemistä niin taas rapsahtaa sakkoa?jakovski kirjoitti:Voi luoja mitä holhousta!![]()
Saat sakon jos ylität tien väärästä kohtaa.
Saat sakon jos ajat päämäärättömästi.
Saat joutokäynnistä sakot.
Ei kävele jalkakäytävällä tai pientareella.
Ylinopeudesta sakot kun ajaa 1kmh yli.
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Viesti Kirjoittaja arisel »
Eiköhän tuo tarkoita päivänkakkara - vaikka aika selkeä päämäärä siinä kyllä on!khalima kirjoitti:Poliisiko sen päättää koska ajelet päämäärättömästi?jakovski kirjoitti:Saat sakon jos ajat päämäärättömästi.
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Ei kännykän korvalla pitäminen ja siihen puhuminen vaaranna yhtään enempää liikennettä kuin joku handsfree, koska molemmissa tarvitsee keskittyä aivan yhtä vähän siihen puhumiseen.LapsSyksyn kirjoitti: Jo aikaisemmin viittasin yhteen, tavallisten kansalaisten harrastamaan piittaamattomuuteen: kännykkä korvalla tai sitä muuten selaillen ajaminen. Siinä on todellinen vaaratekijä, ja jos haluatte kantaa kortenne liikenneturvallisuuden kekoon, tehkää päätös. Sellainen, missä päätätte, että en enää koskaan, en yhtään ainutta kertaa käytä puhelinta ajon aikana ilman handsfreeta!
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
Olen osittain samaa mieltä. Puhuminenkin haittaa keskittymistä, ja pienin vaiva kännykkä korvalla ajamisessa on automaattivaihteisen ratissa. Handsfree on silti parempi, koska molempien käsien paikka on ratilla. Pahin riski tulee erilaisia viestejä ajon aikana selatessa. Iso-Britanniassa totesivat kolmisen vuotta sitten Whatsappin tappavan nuorisoa kuin huumeiden. Ei naurata.theinonen kirjoitti:Ei kännykän korvalla pitäminen ja siihen puhuminen vaaranna yhtään enempää liikennettä kuin joku handsfree, koska molemmissa tarvitsee keskittyä aivan yhtä vähän siihen puhumiseen.LapsSyksyn kirjoitti: Jo aikaisemmin viittasin yhteen, tavallisten kansalaisten harrastamaan piittaamattomuuteen: kännykkä korvalla tai sitä muuten selaillen ajaminen. Siinä on todellinen vaaratekijä, ja jos haluatte kantaa kortenne liikenneturvallisuuden kekoon, tehkää päätös. Sellainen, missä päätätte, että en enää koskaan, en yhtään ainutta kertaa käytä puhelinta ajon aikana ilman handsfreeta!
Hyvin tuntuvat muuten jotkut pärjäävän ratin takana yhdelläkin täysin toimivalla kädellä ilman mitään onnettomuuksia.
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Viesti Kirjoittaja JHA »
Viesti Kirjoittaja arisel »
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Tarinan opetus; ohituskaistoilla ne nykyään kyttää, joten älkää ohittako.Suomessa rikesakkoja määrätään 20 km/h ylinopeuksiin asti, sen jälkeen siirrytään päiväsakkojärjestelmään. Liikenneoikeusyhdistyksen mukaan "rikesakoin sovitettavien ylinopeustapausten yläraja on meillä erittäin alhainen, vain 20 km/h, kun vastaava raja Länsi-Euroopan muissa maissa on pääsääntöisesti 40-60 km/h"
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Joopa joo ja lässynlässyn.Ohituskaistan pituuden tulee olla riittävä purkamaan mitoitustilanteessa syntyneet ohitustarpeet.Ohituskaistan täysleveän osuuden suositeltava pituus on 1,5-2,0 km. Nousujen kohdalle voidaan tehdä lyhyempiä ohituskaistoja.
Tällöinkin kaistan pituuden tulisi olla vähintään noin 1 km.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja iDock »
Hommaa tehokkaampi autohatey kirjoitti:Ainakin E75 tiellä on niin naurettavan lyhyet ohituskaistat, että siellä pitää polkaista lappu lattiaan, jos meinaa keretä yhdistelmästä ohi. Aivan pellet ohituskaistat