theinonen kirjoitti:En taida kylläkään olla kertaakaan kehunut Windowsia ja väittänyt sitä maailman parhaaksi käyttöjärjestelmäksi. En kuitenkaan ole niin typerä, että väittäisin ettei sillä tee yhtään mitään, koska kaiki työt saa tehtyä ja enemmistö käyttämistäni 3D-ohjelmista nyt vain vaativat sen Windowsin. Kaikille hölmöille jotka eivät ole vielä huomanneet niin tervetuloa PC-maailmaan jossa olette eläneet joko "tietämättänne", tai sitten tosiasioiden kieltämisen seurauksena siitä lähtien kun Apple siirtyi Inteliin ja x86-arkkitehtuuriin.
Jos olet suomen suurimmalla Apple foorumilla, niin varmaan ei voi odottaa, että porukka tuulettaa täällä Windowsia. Itse olen käyttänyt MS tuotteita 5-vuotiaasta asti ja myynyt kyseiseisen firman tuotteita ja koodannut niitä. Itse en vain voi sietää sen firman tapaa tehdä asioita. En jaksa perusetella tarkemmin, miksi en pidä sen tuotteista, koska olen selittänyt samat asiat foorumilla jo varmaan 10x.
theinonen kirjoitti:Sama heppu on muuten Premieren ja Final Cutin takana, joten nyt se Final Cut on varmaan kaikkien mielestä ihan paska, koska Premiere on niin paska ja Windows-pellet käyttävät sitä. Luulisin myös, että osaava ihminen tekee tänäkin päivänä sillä Atari ST:llä ja Notatorilla muutakin kuin meteliä.
Sama heppu ei ole suunnitellut nykyistä Final Cut Pro:ta ja Premiereä. Jos olet käyttänyt noita, niin olisit hoksannut, että niiden käyttölogiikka on merkittävästi erillainen. Toinen asia on, että Premier ei ole mikään kovinkaan vakaa ohjelma.
theinonen kirjoitti:PC on standardi ja jos käyttää standardin mukaisia osia niin silloin ei sitä mikään Applen harjoittama brändäys, tai käyttöjärjestelmä muuksi muuta. Ei varsinkaan jos voit saman käyttöjärjestelmän asentaa ihan mihin PC-koneeseen tahansa, edellyttäen tietenkin oikeanlaisia ajureita.
Miksi edes jaksat vääntää tästä asiasta? Se että koneen tekniikka on tänäpäivänä samaa, ei tee koneista samaa.
Miksi itse käytän mm. Applea:
1.) pidän käyttöjärjestelmästä ja sitä ei saa PC:lle virallisesti
2.) Pidän Applen ohjelmista ja ne on keskimäärin vakaampia, kuin Microsoftin vastaavat. Käytän kuitenkin samoja ohjelmia myös mäkillä mitä Windowsille saa.
3.) Pidän Applella siitä, että tiedän mitä saan, kun PC-puolella se selviää vasta, kun ostaa ja käyttää. Tiedän joka kerta kun ostan Applen laitteen, että ne toimii varmasti yhteen ja koneen asetuksia ei tarvitse säädellä. Toisin kuin windows-puoella menee ensimmäinen viikko, että siitä saa edes käyttökelpoista laitetta.
4.) Kun Applelle tulee OS päivitys, niin tiedän että ei tarvitse ostaa uutta konetta.
5.) Pidän Apple tavasta tehdä asioita (design, käyttölogiikka jne.) vaikka todettakoon, että tämä kokemus on ottanut iskua viimevuosina.
En aina kikkaa, että miksi tästä asiasta pitää vääntää simona. Jokainen valitsee omaan käyttöönsä parhaimman. En itsekkään hankkisi mäkkiä pelkäksi pelikoneeksi, mutta devauspuoella asiat onkin sitten eri juttu.
theinonen kirjoitti:
Turha on tänä päivänä enään vetää mitään keinotekoisia rajoja, koska se juna tuli ja meni jo ajat sitten. Luulisi aikuisten ihmisten jo heräävän ja näkevän sen "most amazing", "best ever", "most advanced" ja muun roskan lävitse. Apple ei ole enään sama firma, eikä Applen tuotteet ole enään samanlaisia kuin vanhoina hyvinä aikoina. Koko homma on arkipäiväistynyt ja tuotteita erottaa muista samanlaisista enään keinotekoinen brändi, koska ei ole tarvetta olla enään erilainen vaan myydä mahdollisimman paljon ja hyvällä katteella ennenkuin ihmiset tajuavat tulleensa kusetetuiksi.
Applen paras ja merkittävin laite on Apple II ja mikään markkinointi, tai amerikkalainen tekopyhä hehkutus ja omakehu ei sitä muuksi muuta.
No jos olet tätä mieltä, niin mitä teet vielä täällä foorumilla?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)