Mä oon punninnu tota Intel mäkin hankintaa kevyeen webbiduuniin sekä kodin yleiskoneeks jo siitä lähtien kun parikuukautta sitten ne ilmesty. Applen sivuilla on hitit noussu varmaan 10% kun ravaan sielä yhtenään
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Ennenkun rankaisen niin muutama asia vielä vaivaa takaraivossa:
1. Leopardi --- millon on laskettu aika... jos nyt ostan niin ilmasen päivitykseen tuskin olen enään oikeutetu jos ilmestyy syssyllä...eli millon tulloopi?
2. Rosetta ja monen non-universaalin ajo... tarkotus siis ostaa Imac täysillä rammeilla 2ghz...meneekö webbityöskentelyllä kone jumiin vai pyöriikö ne softat omassa avaruudessa omalla tahdillaan... tyylii Photari CS, Flash ja illu auki...plus muutama käyttis apps.
3.. Mac ja Canon LBP-810 Mustavalko laser... verkon yli en ole saanu toimimaan (PCn verkkoprintterinä...) mitenköhän jos kytkee suoraan...joku neuvo tossa aikaa sitten bonjouriin mut en koskaan saanu toimimaan... (eli siis verkon kautta). Joutuuko laittaa ton vaihtoo vai onko niksejä taskussa?
4. IMac ja 4.1 äänet... Mikä on paras tapa saada äänet ilman et on surround sterkkoja ulos? Mulla on Herculeksen Muse Pocket USB mohkula jossa toimii etukajarit ihan ok...mutta vain VLCplayerissä 4kajaria...myöskin ääniä pitää pitää minimissä kun jostain syystä tunkee ääntä liian tehokkaasti ulos...eli ei voi kunnolla säätää minimiä kun minimi on jo ittessään liian äänekäs... meneekö toikin vaihtoo vai onko tohon ratkasua?
5. Rev A B C... entäs muut mallit... seuraavaks Ibookit...ne taitaa olla liian kesyjä tällä pojalle... sit jääkin enään power macit - Mac Power tms... eli siis pöytämallit... noissa hintapolitiikka näyttää olevan liikaa verrattuna näihin iMacceihin vai hä? Onko mahdollista että Imacistä tulis joku parannettu versio täs lähitulevaisuudessa vai onks nää tässä...for while?
6. Onko mitään eroa softalla mistä koneen ostaa? Englannin kielisenä käyttistä oon tottunu pitää mut esim. jotkut perus widgeteistä olis ollu kiva olla Suomeks... eli onko sama ostaako Englannista vai Suomesta...muuten ku näppis?
7. Takuu ulkomailla....eli suomesta ostettu kone --- toimiiko takuu kanssa sujuvasti jos vie sen ulkomaille?
8. Vikaks BOOTCAMP --- jossain oli että nykynen beta on vaan Trial eli WIntoossi osio tms. lopettaa toimintansa täs joskus... onko näin? Leopardiinhan se on luvattu vakiona.... olis aika nihkeetä jos ostaa nyt ja sit XP ja pelit lopettais toimintansa siihen asti kunnes maksan päivityksen lisenssin...
Tsori et täs vähän tyhmiä kysellään mut kivahan se on tietää mitä jengi noista kelailee... toi viitos kyssäri nyt on puhdasta arvailua suurimmalta osin mut eipä häviä kysymällä mitään... ja pahottelut kielestä... soffalla täs kun naputtaa niin virhelyöntien määrä on normaalia suurempi
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)