"Tehty Macilla" + applen logo nettisivuilla
-
"Tehty Macilla" + applen logo nettisivuilla
Viesti Kirjoittaja webbuli »
Minä kun olin siinä käsityksessä, ettei applen logoa saisi käyttää missään yhteydessä ainakaan omin lupineen.
Mikä on tämän päivän politiikka näiden juttujen kanssa?
nimim. uskallanko kesällä pukeutua mac-aiheiseen t-paitaani muuallakin kuin kotona ;-)
-
Jaa iWebissä... joka nyt sitten ilmeisesti oli noita Tiikerin herkkuja? Kun ei täältä Pantterin kätkösitä moista löydy...TheKraken kirjoitti:iWebissä toi tulee oletuksena, joten ilmeisesti Apple on antanut luvat tuossa yhteydessä sen käyttöön jossain sopimuksessa.
Olishan se kiva, jos voisi käyttää tuota missä sivuilla vaan, kunhan ne olisi tehty macilla, vaikka olisi sitten mikä riemuviineri hyvänsä ohjelmana... mac mikä mac
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
http://www.apple.com/fi/ilife/iweb/
-
iLife maksaa 79 eur!!Jouna- kirjoitti:iWeb kuuluu iLife pakettiin ja voit varmaan sen hommata myös Pantteriinkin.
http://www.apple.com/fi/ilife/iweb/
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Kyllä mä mieluummin tuolla rahalla päivittäisin Tiikerin tankkiin! Maksaahan se hiukan enemmänkin, mutta sitten saisi rahalle enemmän vastinetta.
Kyllä tuo Dreamweaver saa kelvata, vaikka ei saisikaan käyttää omppulogoa... kunhan haaveilin, kun olisi niin tyylikäs tuo logo sivujen kulmassa

-
Viesti Kirjoittaja Booce »
https://www.youtube.com/user/AaltoKuvia
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Niin ettei tule epäselvyyksiä, iLife ei tule Tiikerin mukana jos ostaa tiikeri paketin.webbuli kirjoitti:iLife maksaa 79 eur!!Jouna- kirjoitti:iWeb kuuluu iLife pakettiin ja voit varmaan sen hommata myös Pantteriinkin.
http://www.apple.com/fi/ilife/iweb/![]()
Kyllä mä mieluummin tuolla rahalla päivittäisin Tiikerin tankkiin! Maksaahan se hiukan enemmänkin, mutta sitten saisi rahalle enemmän vastinetta.
Kyllä tuo Dreamweaver saa kelvata, vaikka ei saisikaan käyttää omppulogoa... kunhan haaveilin, kun olisi niin tyylikäs tuo logo sivujen kulmassa
-
-
Aina oppii uutta, kun vanhaksi elääogc kirjoitti:Juu. Jos ostat uuden mäkin niin siinä tulee mukana tiikeri ja ilife mutta muuten ne on kyllä erillisiä paketteja.

Siitä siis johtui käsitykseni että iLife olisi jotenkin kytketty Tigruun, kun se tuli tuon Minin mukana...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Olet oikeassa, en viitannutkaan siihen, että ne olisivat kalliita... mut jos rahaa ei ole, kaikki on kallista.AppleFarmer kirjoitti:Hei seriously. 79 eur iLife 06-paketista ei ole kallis hinta. Sama juttu Tiikerin kanssa (ja aikaisempien OS X versioiden). Apple on mielestäni hinnoitellut nämä aika sopivasti.
Tämä "harrastaminen" kaikenlaisten tekniikan ihmeiden kanssa vie meidän taloudessa niin paljon rahaa, että kohta jos sama meno jatkuu, saa lapset nähdä nälkää

....Sinunkin kanssa on tullut tehtyä kauppoja, jos oikein muistan...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Tiikeriä käytän ja olen erittäin tyytyväinen. On vaan välillä mietityttänyt applen taktiikka periä käyttäjiltään rahaa suhteellisen usein, vaikka päivitykset eivät niin maailmaa kääntäviä olisikaan. Toisaalta asian voi kääntää myös niin, että tuollainen iLife-paketti on silti varsin hyvä 79 euron hintaan ja kun ajattelee vaikka niin, että se on päivityshinta ja varsinaista retail-hintaa ei olisi olemassakaan. Monet muutkin applen softat ovat hyvän hintaisia. Käyttiksestä en viitsisi kuitenkaan maksaa n. 2 vuoden välein 129 euroa lisää. No, toivottavasti leopardiin tulee semmosia juttuja, jotka muuttaa mun mielen.

-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Itse en ole kaikkiin koneisiin ihan käytännön toimintavarmuussyistä viitsinyt Tiikeriä asentaa, ja näin molempien versioiden rinnakkaiskäyttäjänä olen huomannut että Pantterilla kyllä pärjää ainakin meikäläinen ihan loistavasti. Ei Tiikerissä tällaiselle peruskäyttäjälle ole mitään sellaista uutta ja upeaa mitä Pantteria käyttäessä jäisi kaipaamaan, Tiikerin reaaliaikaista hakemistopolkujen ja tiedostojen päivitystä lukuunottamatta.Tuppu kirjoitti:Tiikeriä käytän ja olen erittäin tyytyväinen. On vaan välillä mietityttänyt applen taktiikka periä käyttäjiltään rahaa suhteellisen usein, vaikka päivitykset eivät niin maailmaa kääntäviä olisikaan.
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Olen ostanut kaikki maksulliset OS X versiot. Eikä yhtään kaduta, aina olen saanut rahalleni vastinetta.Tuppu kirjoitti:Applen softien, varsinkin iLifen ja OSX:n hinnat vaikuttavat suht. edullisilta, mutta jos haluaa pysyä ajantasalla, joutuu iLifen ostamaan käytännössä uudelleen joka vuosi ja maksamaan sen 79 euroa, koska päivitysversiota ei ole tarjolla. Sama OSX:n kanssa, tosin se päivittyy n. 2 vuoden välein.
Tiikeriä käytän ja olen erittäin tyytyväinen. On vaan välillä mietityttänyt applen taktiikka periä käyttäjiltään rahaa suhteellisen usein, vaikka päivitykset eivät niin maailmaa kääntäviä olisikaan. Toisaalta asian voi kääntää myös niin, että tuollainen iLife-paketti on silti varsin hyvä 79 euron hintaan ja kun ajattelee vaikka niin, että se on päivityshinta ja varsinaista retail-hintaa ei olisi olemassakaan. Monet muutkin applen softat ovat hyvän hintaisia. Käyttiksestä en viitsisi kuitenkaan maksaa n. 2 vuoden välein 129 euroa lisää. No, toivottavasti leopardiin tulee semmosia juttuja, jotka muuttaa mun mielen.
Sama pätee iLife ja iWork paketteihin. Aina ovat olleet hintansa arvoisia.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
-
iLifen tapauksessa tulee huomioida, että kaikki käyttäjät eivät välttämättä tarvitse läheskään kaikkia sen mukana tulevia ohjelmia, joten niitä ei myöskään ole tarve välttämättä hankkia á 50 euroa sieltä täältä, jos käyttää xp:tä. Esim. mulla on iLife:n softista käytössä vain iPhoto. Satunnaisesti valitulta käyttäjältä löytyy paljon muitakin ohjelmia kuin iLife, mitkä pitää joka tapauksessa ostaa rahalla, olipa käyttis sitten osx tai windows.
Täytyy jatkossa harkita, jos hommais aperturen kuvien arkistointiin ja twiikkaukseen, kun sen hintakin putosi sopivasti. Final cut studio täytyy kans hommata, mutta vain sen takia, että sen saa niin pirun halvalla jos omistaa esim. soundtrack pro:n. Tällaisissa jutuissa apple on hiljattain yllättänyt positiivisesti. Toi aperturen hinnanlaskukin oli aika yllättävä. Kyseessä kun on kuitenkin kai ihan pro-softa, varsinkin niiden bugikorjausten jälkeen...
-
Joo täysin sama asia tietenkin, otetaas nyt ne mac-lasit pois hetkeks päästä.freemem kirjoitti:jos lisenssisääntöjä rikkoo niin eikö se ole sama hakea 5 eurolla tallinasta, tai sentillä netistä?Tuppu kirjoitti:(eikä ole liikkeestä riippuen pakko edes ostaa mitään osia).
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eihän oem-softan ostamisessa ole kysymys piratismista, myöskään siinä tapauksessa, jos ei tietokoneen osaa tarvitse ostaa. Tietokoneliikkeet voivat ymmärtääkseni myydä tietyn määrän oem-softia sen perusteella, kuinka paljon he myyvät tietokoneita ja niiden osia. Kannattaa ainakin kysyä. Tiedän ainakin pari tapausta, joissa on saanut ostettua suoraan oem-version ilman osaa. Ja yleensä pc:tä ostettaessa on aina kyseessä oem-käyttis. Ja oem-käyttiksen ostaminen jo olemassa olevaan koneeseen on suht. helppo ajoittaa siten, että joko itse tai joku kaveri tarvitsee lisämuistia tai kiintolevyn tai on päivittämässä prossua tms. Ei nyt heti tule mieleen ketään, joka olisi käynyt ostamassa windowsin retail-paketin jonka hinta on selkeästi suurempi, kun saman softan laillisen version saa halvemmallakin, kun hieman käyttää järkeään.
-
-
No jos ei mene noin, niin joka tapauksessa tollaista softaa ostaessa voi myyjältä kysyä, saako sen ilman osaa. Mielellään se myyjä myy sen softan ja merkkaa jonkun toisen ostaman osan kanssa, että meni samaan koneeseen. Ihme jos tuollaisen tapauksen takia omaatuntoa kolkuttaa. Todennäköisesti microsoft on ihan mielissään, että niiden softia myydään, eivätkä ne pyöri hyllyissä. Ja mitä väliä sillä käytännössä on, ostaako henkilö A oem-xp:n ja muistikamman vai pelkän muistikamman ja henkilö B hakee sen käyttiksen. Fifty-sixty ja kaikki on tyytyväisiä.freemem kirjoitti:juuei, puhuin lisenssirikosta ja viittasin piratismiin, olet oikeassa, mutta
no ei se näin meneTuppu kirjoitti:Tietokoneliikkeet voivat ymmärtääkseni myydä tietyn määrän oem-softia sen perusteella, kuinka paljon he myyvät tietokoneita ja niiden osia.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
edit. Niin ja joissain tapauksissa ilmeisesti kelpaa, vaikka ostaisi vain 5 euron korppuaseman tai muun vähäpätöisemmän osan, niin voi saada ostaa sen oem xp:n.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Erikseen ostettu OS X on taas käytännössä päivitysversio.
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka