Oon päättäny ostaa kannettavan tietokoneen ja tuohon ibook G4 oon ehkä päätymässä. En kuitenkaa ihan älyttömästi Maceistä tiiä (3v kokemus koulun koneista). Että muitaki malleja saa ehdottaa Hintaluokka n. 1000e.
Haluaisin kuulla kaikkia vinkkejä mikä kannattais ostaa ja mihin tulee kiinnittää huomiota ostettaessa.
Muistanko muuten oikeen että tuossa kyseisessä mallissa on muisia n. 500 Mg ja kiintolevyllä tilaa 40Gt? tai jotai sinnepäin.. Että eikö se oo aika vähä. Oon kattonu Pc:koneita ja harkinnassa oli Fujitsu Siemens jossa kys. lukemat 1024Mg ja 1Gt
On se vähän. Sun tarvii iBookiin luultavasti ostaa lisämuistia. MACit on aina kalliimpia hankkia, mutta mun mielestä se lisäpanostus kannattaa. iBookkeja ollaan muuten huhujen mukaan lähitulevaisuudessa korvaamassa MacBookeilla, et jos koneella ei ole kiire, kannattaa ehkä odottaa noita julkistuksia.
Lisämuistia kannattaa hankkia joka tapauksessa iBookiin/MacBookiin, sillä koneen käyttö paranee reilusti entisestään. Kovalevytilan koko on makuasia, jotkut tarvitsevat hirveästi ja joillakin ei mene edes 20Gt täyteen. Videot, kuvat ja musiikki vievät sitä tilaa – ja ohjelmat jos on paljon isoja pro-ohjelmia käytössä. Jälkikäteen saa ulkoisia kovalevyjä, joihin voi varastoida isoja tiedostoja. Omassa käytössä iBookin 30Gt on riittänyt kunhan on säännöllisesti vienyt jotain leffaprojekteja turvaan ulkoiselle levylle, ahdas tuo 30Gt on mutta käyttö on juuri tuota tilaa vievää multimediaa.
Kannattaa tilata muisti jälkikäteen, applelta tilattava muisti on "vähän" ylihinnoiteltua. Asennus on helppoa, joku iBookin omistaja voi varmasti neuvoa.
Nyt on tosin mahdollista, että uudet iBookin korvaajat, MacBookit, tulevat pian myyntiin, eli jollei mikään hoppu ostoksen kanssa ole, niin kannattaa vaikka tämänkuun loppuun odotella.
dansku kirjoitti:Paljonko se lisamuisti maksaa ja mista kannattaa ostaa, koneen oston yhteydessa vai erikseen.
Kannattaa tilata vaikka crucial.comista. Hinta reilusti pienempi ja muisteilla on myös kunnon takuu. Muistin asentamiseen tulee koneen mukana kuvitetut ohjeet. Helppoa – vaatii vain pienen ristipääruuvarin.
Loopy kirjoitti:Kingstonilla on ikuinen takuu, joten niitä voi ostaa käytettynäkin ihan huoletta. Näin tein itsekin.
Kingstonin takuu on voimassa vain muistin ensimmäisellä ostajalla, eli ko. tuotteen uutena ostaneella henkilöllä:
Kingstonin takuuehdoista vastaava henkilö kirjoitti:This limited warranty applies only to the original end user customer of the product for so long as the original end user customer owns the product. This limited warranty is non-transferable.
Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
Ja nythän iBook on sitten siirtynyt historiian, MB:n julkaisun yhetydessä. Siinäpä sitten arpajainen että ostaakko tuo uusi MB vai jostain liikkeestä nurkkiin pyörimään jäänyt "edullinen" iBook. Ite ehkä lähtisin kuitenkin MB:n perään.