Kiitos avusta - jälleen kerran !

Viesti Kirjoittaja arttula »
Viesti Kirjoittaja jajomatt »
Legge kirjoitti:Kuukkelilla löytyy kasa samanlaisia tapauksia, esim:
https://discussions.apple.com/thread/25 ... 0&tstart=0
Joillain toiminut PRAM:n ja NVRAM:n nollaus. Osa on vaihtanut Kingstonista toiseen valmistajaan (esim. Crucial) hyvällä menestyksellä.
Viesti Kirjoittaja dasurpha »
Viesti Kirjoittaja grannas »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Viesti Kirjoittaja dasurpha »
SMC resettiä ei oltu aikaisemmissa ohjeissa mainittu, voi olla että itsekin tein tuon ennen kuin sain toimimaan saman kokoonpanon.kallekilponen kirjoitti:Vähän luulen, että kyse oli nyt tuosta virran irti olemisen ja virtanapin pitkään painamisen yhdistelmästä. Sillä tavalla kun suoritetaan tuossa mallissa SMC reset.
Viesti Kirjoittaja menorca »
Kyllähän se toki yleisesti nopeuttaa, kun on enemmän muistia käytössä. Toki enemmän muistia vievissä ohjelmissa eniten tuntuu, tosin hyötyä lisämuistista on käytön sujuvuudelle noin yleensäkin. Vielä huimasti enemmän potkua saisi SSD levyn avulla, sitten kun muisti on päivitelty.menorca kirjoitti:Mitenkäs on että kuinka paljon late 2009 Mac mini 2,53ghz intel core2duolla ja 4 gigalla muisteja nopeutuu jos vaihdan 2x2gt:n tilalle 2x4gt muistit? Ja missä ohjelmissa tällainen nopeutuminen näkyy selvästi?
Viesti Kirjoittaja menorca »
Ei onnistu ei. Se on integroitu emolle.menorca kirjoitti:Minissä ei taida muuten näyttiksen vaihto onnistua?
Viesti Kirjoittaja Castaway »
Viesti Kirjoittaja Nibula »
Viesti Kirjoittaja Rujoenkeli »
Viesti Kirjoittaja gintronic »
Viesti Kirjoittaja janijj »
Viesti Kirjoittaja MusicDoesMatter »
Ei mulla tökkinyt ennen muistin lisäämistäkään 4->8gb. Veikkaan, että tuo tökkiminen sinulla johtuu siitä, että sinulla on tuo halvin versio, jossa on tuo Intel HD graphics, joka häviää aika paljon tuolle Radeon 6630M:lle, joka 799e:n mallissa on.janijj kirjoitti:Auttaako tuo muistin lisääminen siihen että FullHD videot youtubessa ei tökkisi? Vai johtuuko se jostain muusta?
Mulla siis uusin mac mini (se halvempi versio)
Viesti Kirjoittaja janijj »
Viesti Kirjoittaja painman »
Viesti Kirjoittaja anilkaup »
Itsellä sujui operaatio samoilla muisteilla ihan manuaalin ohjeen mukaan, eli ilman mitään temppuja. Siis 2 -> 8GB Mid 2011.gintronic kirjoitti:Mac Mini (mid) 2011 lisätty nyt 2 x 4 GB Kingstonin muistia. Ei mennyt ihan ongelmitta, mutta nyt toimii: Eli ensimmäinen kampa ylempään slottiin (koneen käynnistys - sammutus), sitten toinen kampa ylempään slottiin ja taas käynnistys ja sammutus, sitten molemmat kammat kiinni ja avot! 8 GB muistia lisätty
Viesti Kirjoittaja Tonppa »
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Viesti Kirjoittaja Tonppa »
Juhani L kirjoitti:Itse noukin pari vuotta sitten Saksasta Reicheltilta, nyt hinta siinä 66 € / 2 x 4Gt palikkaa: https://www.reichelt.com/de/en/DDR3-SO- ... ARCH=%252A
Ottivat siinä 10 € postituksesta. Hinnat sisältävät alvin, joten tulee Suomea halvemmaksi.
Viesti Kirjoittaja jani73 »