![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Kuollut kulma
Sana on (melkein) vapaa.
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 2631
- Liittynyt: 12.4.2004 klo 3.34
-
- Viestit: 503
- Liittynyt: 13.7.2005 klo 16.47
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja SamuliS »
Ammatti autoilijana on tullu (pakko) opeteltua elämään muiden sunnuntai autoilijoiden keskellä. Paras vinkki on ajaa ite niin ettei ketää roiku takaloosterissa. Et sä saa millään muita oppimaan kuinka vaarallista on ahdistaa takapuoli, vaan ne roikkuu siellä teit mitä tahansa. Ja jos koitat jollain ilveellä ilmoittaa "älä roiku" niin takana olija todennäköisesti provosoittuu ja sen jälkeen se vasta vaarallista onkin.
Ite pyörällä pitäisin mielessä eron pyörän ja täysperän pysähtyvyydessä ja ajaisin sen mukaan. Peileihin voi liimata sellaset pyöreet lisäpeilit mitä autoissa käytetään kuolleen kulman "valaisuun"..
Ite pyörällä pitäisin mielessä eron pyörän ja täysperän pysähtyvyydessä ja ajaisin sen mukaan. Peileihin voi liimata sellaset pyöreet lisäpeilit mitä autoissa käytetään kuolleen kulman "valaisuun"..
MBA 13" ::EX:: MBP 17", iPad 2018, MBA 11", MBP 15", MBP 13", MBP 17", iPhone 3G, PowerBook 17", iBook 14"
-
- Viestit: 352
- Liittynyt: 30.6.2004 klo 20.12
- Paikkakunta: Waasa
Taakse tilaa
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Perässä on silleen sopivan väljää, jos koneen öljynkulutus on riittävä, keksivät juur muuten joko mennä ohi tai jättää kunnon välin.
Nimimerkki" olipa kerran cherry"
Nimimerkki" olipa kerran cherry"
Macbook 1.83 1.5gt
-
- Viestit: 2631
- Liittynyt: 12.4.2004 klo 3.34
Viesti Kirjoittaja NOx »
Ei siinä edessä ole muita keinoja kuin mennä tien sivuun ja päästää ohi tai painella sitten reipasta ylinopeutta. Kolmas on pudottaa etenemisvauhti niin pieneksi että se isompikin massa ehtii taatusti pysähtyä jos hätä tulee. En ainakaan keksi miten muuten omalla ajamisella voi vaikuttaa turvaväliin. Hyvät vinkit otetaan vastaan.SamuliS kirjoitti:Ite pyörällä pitäisin mielessä eron pyörän ja täysperän pysähtyvyydessä ja ajaisin sen mukaan. Peileihin voi liimata sellaset pyöreet lisäpeilit mitä autoissa käytetään kuolleen kulman "valaisuun"..
-
- Viestit: 4994
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 23.16
Viesti Kirjoittaja MVi »
Viimeksi perjantaina kehäykkösellä niin liisatut kuin muutkin nelipyöräiset matelivat parikymppiä ja jonojen välistä suhahteli motskareita. Ihan vaan pikkaisen huolestutti, motskarilla kun voi mällätä kunnolla vain kerran. Heti kun tilaa tuli, nostivat autoilijatkin nopeuttaNOx kirjoitti:Riippuu kellonajasta ja paikasta missä ajelee, kehät ja valtaväylät ovat ruuhka-aikaan täynnä vastuuttomia oman edun tavoittelijoita. Illalla tilanne on parempi ja heti Kehä III:n takaa löytyy läjittäin mukavan mutkaisia ja rauhallisia vaihtoehtoisia reittejä.
Vilkun käyttö on kyllä nykyään ihan unohtunut ja ryhmittyminen risteyksissä on mitä sattuu. Tyyli on vasemmalta oikealle ja oikealta vasemmalla vaikka kaista päättyisi heti risteyksen jälkeen.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Että mitäh? Miten tuo nyt liittyi yhtään mihinkään?NOx kirjoitti:Mitä hyötyä tuosta on kun ne Volvo-kuskit roikkuu ihan samalla tavalla takapuolessa kuin muutkin?kallekilponen kirjoitti:Voisikohan pyöriinkin asentaa jonkin Volvon Bliss järjestemän tapaisen kuolleenkulman varoittimen?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
- Viestit: 2631
- Liittynyt: 12.4.2004 klo 3.34
Viesti Kirjoittaja NOx »
No estääkö tai varoittaako se Bliss ajamasta liian lähellä moottoripyörää eli moottoripyörän selästä katsottuna kuolleessa kulmassa? Tai muunkin kulkuneuvon? Tuommoinen järjestelmä on väärässä paikassa jos se on jonon etummaisessa kulkuneuvossa huutamassa että muut tulee perässä liian lähellä. Siitä tässä oli puhe, liian lyhyistä turvaväleistä.kallekilponen kirjoitti:Että mitäh? Miten tuo nyt liittyi yhtään mihinkään?
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Siis bliss järjestelmä on kuolleenkulman varoitin. Sanoin että sellainen saisi olla moottoripyörissäkin, kun niistä ei näe niin helposti taakse.
Tietenkään se ei muuta muiden ajokäytöstä...mutta ainakin tietää jos on joku takana.
Tietenkään se ei muuta muiden ajokäytöstä...mutta ainakin tietää jos on joku takana.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
- Viestit: 2631
- Liittynyt: 12.4.2004 klo 3.34
Viesti Kirjoittaja NOx »
Ehkä tuollaisesta olisi joskus jotain hyötyä. PK-seudun ruuhkissa tieto on merkityksetön. Pienemmillä maanteillä pysyy muutenkin tilanteen tasalla. Liikennettä on vähemmän ja kukaan ei yhtäkkiä voi ilmestyä takapuoleen kiinni. Moottoritie ensimmäisenä tulee mieleen, siellä voi joku huomaamatta vaihtaa kaistaa suoraan taakse kovassakin vauhdissa. Tietääpä vääntää kahvan auki että pääsee alta pois ja jos jarruttaa muistaa käyttää oikeasti jarrua l. jarruvaloa.kallekilponen kirjoitti:Tietenkään se ei muuta muiden ajokäytöstä...mutta ainakin tietää jos on joku takana.
-
- Viestit: 503
- Liittynyt: 13.7.2005 klo 16.47
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja SamuliS »
Auttaisko tuohon se että itse opettelee painamaan sen verran vaikka etujarrua että valo syttyy kun moottorijarruttaa? Jotenkin samaa sivuten ite pyörää lainatessa ajan aina päivällä pitkät päällä, tulee huomatuksi "hieman" paremmin. Harva perusautoilija ymmärtää moottoripyörän päälle, miten nopeasti se pysähtyy tai kiihtyy, saati osaisi arvioida lähestyvän pyörän nopeutta oikein.
MBA 13" ::EX:: MBP 17", iPad 2018, MBA 11", MBP 15", MBP 13", MBP 17", iPhone 3G, PowerBook 17", iBook 14"
-
- Viestit: 2631
- Liittynyt: 12.4.2004 klo 3.34
Viesti Kirjoittaja NOx »
Tämä on jo käsitelty ja ensimmäisessä viestissä totesin sen olevan myös normaali tapa ainakin omalla kohdallani. En usko olevani ainoa joka noin tekee. Mutta se ei voi olla edellytys, kyllä takana kulkevan täytyy pitää sopivaa turvaväliä olipa edellä mikä hyvänsä kulkuneuvo. Ainoa ero on siinä että autojen pusutellessa toisiaan rytisee pelti, moottoripyöräilijästä, mopolijasta tai polkupyöräilijästä tulee jauhelihaa tai muuten vain löysäniska jos sitä tuuppaa.SamuliS kirjoitti:Auttaisko tuohon se että itse opettelee painamaan sen verran vaikka etujarrua että valo syttyy kun moottorijarruttaa? Jotenkin samaa sivuten ite pyörää lainatessa ajan aina päivällä pitkät päällä, tulee huomatuksi "hieman" paremmin. Harva perusautoilija ymmärtää moottoripyörän päälle, miten nopeasti se pysähtyy tai kiihtyy, saati osaisi arvioida lähestyvän pyörän nopeutta oikein.
Onko muuten joku joskus ajanut Ducatia jonka takajarrut eivät olisi kiillottuneet?
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit