Haluaisiko joku jakaa kokemuksia miten vinyylit voi saada helpoiten iMic:n kautta iPodiin?
Olisi kiva saada vanhat n. 100 kpl älppäriäni jatkuvasti kantoon mukaan omalle iPodille.
En ole pystynyt vielä ratkaisemaan kappaleiden nimien sisäänsyötön automatisoimista järkevällä tavalla. CD:den kappaleethan tulevat netistä suoraan kirjastoon.
Kiitokset kaikista vinkeistä kunnon musiikkilaaadun varmistamiseksi jo etukäteen.
Vinyyli LP:t iMicin kautta ITunesiin ja iPodiin
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vinyyli LP:t iMicin kautta ITunesiin ja iPodiin
Viesti Kirjoittaja Vespa »
-
Re: Vinyyli LP:t iMicin kautta ITunesiin ja iPodiin
Viesti Kirjoittaja MVi »
Jos laadulla on väliä, niin äänitystasojen säätämiseen, napsunoiden poistoon, kanavatasapainon ja taajuuskorjauksen hienosäätöön ja kappaleiden alkujen ja loppujen leikkelyyn menee aikaa. Itse olen muutaman kymmenen älppäriä siirtänyt. Siinä samalla kun biisi äänittyy, on hyvää aikaa kuunnella missä kohtaa ovat ne pahimmat risahdukset, merkkailla niiden kohdat muistiin ja naputella biisien nimet koneelle. Välillä olen äänittänyt koko LP:n puolen kokonaan ja paloitellut myöhemmin - ja välillä äänitellyt raita kerrallaan poimien ne parhaat biisit. Molemmilla tavoilla on etunsa. Sata levyä on niin iso urakka, että kandee katsoa vielä uudestaan mitä on olemassa CD:nä.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Urakkaa siinä on. Suosittelen Amadeus II:ta, sillä olen siirrellyt LP kokoelmaani pikku hiljaa AAC formaattiin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Yhdyn edelliseen kirjoittajaan. Amadeus II on mainio ohjelma tähän. Siinä on mm. vermeet verkkohurinan ja vinyylinnaarmunapsausten poistamiseen. Ja tietenkin se, että äänität LP:n puolen kerrallaan ja Amadeus osaa etsiä sitten kappaleiden rajat (jos ne ovat selkeät) ja tallentaa kappaleet uuteen kansioon.
Give a man an espresso and he will have a buzz for an hour. Give a man an espresso machine and he will be buzzed for a lifetime. - Caffefutse
-
Viesti Kirjoittaja route66 »
Amadeus II vaikuttaa hyvältä softalta. Mitä kautta olette tuoneet äänen Macciin? Itse ajattelin, että voisin pistää vahvarin taakse Tape OUT -liitäntään RCA-piuhan jonka toisessa päässä olevan miniplugin heittäisin PowerBookin Line In -liitäntään. Nettifoorumeilla näyttää olevan sensuuntaisia juttuja, että linjatulo on käytännössä aivan riittävä laadultaan kotiäänityksiin eikä mitään usb-pohjaisia vermeitä tarvita.
Omppuvoimalla yli 20 vuotta. eskolius.net
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Just tollai minäkin olen tehnyt. Kunhan vaan tuo kaapeli on hyvälaatuinen.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja ArttuL »
Ja vinkkinä vielä: Jos poltatte CD:lle kokonaan sellaisen LP:n, josta on jo olemassa kaupallinen CD, niin antamalla levylle oikean nimen, klikkaamalla iTunesin Hae CD:n raitojen nimet, biisit ilmestyvät listaan! Jos tiedätte, että levy on CD:nä mutta biisejä ei löydy, kannattaa käydä tarkistamassa CDDB:n hausta, levy saattaa olla syötetty eri nimellä tai muuten vaan eri tavalla, tai CD:llä voi olla lisättynä bonusraitoja tms. Olin itsekin ällikällä lyöty, kun eka kerran itse LP:ltä tehty levy imaisi biisitiedot netistä! Toimii!
-
Viesti Kirjoittaja ArttuL »
Ai niin se osoite on: http://www.gracenote.com/ ja siellä linkki Search CDDB
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Toi on muuten hyvä. Tänks. :-Dhttp://www.gracenote.com/ ja siellä linkki Search CDDB
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka