ongelmaan löytyi ratkaisu "premium resellerin " tsekkauksessa , eli iTronicissa.
kollegan äskeinen viesti alla:
"ongelma oli RAMin puute...
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
, eli vaikka koneessa on 8GB rammia niin ohjelmat olivat muistia varanneet liikaa.
Osa oli jäänyt pyörimään "piiloon". myyjäkään ei huomannut niitä heti. Kun suljimme kaikki, käynnistin koneen, ja päivitimme softan, niin ongelma katosi."
tarina ei kerro... mitä päivittivät.. päivittelikö kummatkin kämmenet poskilla päätä heiluttaen ja voivotellen, vai ehkäpä vaikka käyttiksen... jonka ainakin luulin jo olevan uusin.
minulla ei ole vastaavaa tapahtunut, vaikka mulla on tässä vanhassa ikiliikkuja airissa vain 4GB ram
EDIT: päivitti jonkun ohjelman , mikä ei ollut kuitenkaan ainakaan käyttis.
offtopic: Tuolle vaasan
iTronicille täytyy antaa tunnustusta, sillä sieltä saa neuvoja ja jopa pieniä fiksauksia ilman että ollaan heti ryöstämässä. ja aina odottaessa. siksi sieltä on sitten mukava omenia ostella kun aina jeesataan.
harvoissa paikoissa noin.. gigantissakin saa enintää tiketin kouraan ja tekstiviestin että työnalla 2kk.
Macbook Pro -18 Mid TB 512, iPad Pro 12,9", 2x MacBook Air -11 Mid, MacMini-11 Mid, MacBook 12" -16, 2x Tv 3, iPhone 6, iPhone X , iPhone 13 pro