Tyhmä kysymys mutta kumminkin, eli olen nähnyt noissa työpöytä kuvissa että porukalla on hieno linkki esim pankin sivulle missä on kuvakkeen pankin logo.. Tuon linkin saan tehtyä kyllä, eli otan vaan tuosta osoite kentästä kiinni ja raahan sen työpöydälle, Mut miten saan vaihdettuo tuohon ton logon?
Voin jo arvata että siihen on joku erittäin yksin kertainen ratkaisu, mutta ei "wanha" wintoosa hemmo vaan osaa..
Pikakuvake nettisivulle, miten?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Pikakuvake nettisivulle, miten?
Viesti Kirjoittaja Neon »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ja oikeassa olit 
Sitä en tosin tiedä, miten "tavallisesta" kuvasta saa tehtyä kuvakkeen, varmaan jollain apuohjelmalla, mutta jos sinulta siis jo löytyy sopiva kuvake niin sen saa paikoilleen näin:
Valitse tiedosto jossa on se kuvake, jonka haluat siirtää sille linkille. Paina hiiren oikeaa (ctrl-click) ja valitse avautuvasta valikosta "Näytä tietoja". Aukeavan ikkunan vasemmassa yläkulmassa näkyy kuvake. Paina sitä kerran hiirellä, kuvakkeen ympärille tulee ohut sininen reunus, tällöin kuvake on valittuna. Paina omppu-c (kopioi) ja voit sulkea ikkunan.
Valitse se linkki/alias tai mikä tahansa tiedosto, johon kuvakkeen tahdot siirtää ja toimi muuten täysin samoin kuin yllä, mutta et painakaan omppu-c vaan omppu-v eli liitä.
Nyt on kuvake paikoillaan.

Sitä en tosin tiedä, miten "tavallisesta" kuvasta saa tehtyä kuvakkeen, varmaan jollain apuohjelmalla, mutta jos sinulta siis jo löytyy sopiva kuvake niin sen saa paikoilleen näin:
Valitse tiedosto jossa on se kuvake, jonka haluat siirtää sille linkille. Paina hiiren oikeaa (ctrl-click) ja valitse avautuvasta valikosta "Näytä tietoja". Aukeavan ikkunan vasemmassa yläkulmassa näkyy kuvake. Paina sitä kerran hiirellä, kuvakkeen ympärille tulee ohut sininen reunus, tällöin kuvake on valittuna. Paina omppu-c (kopioi) ja voit sulkea ikkunan.
Valitse se linkki/alias tai mikä tahansa tiedosto, johon kuvakkeen tahdot siirtää ja toimi muuten täysin samoin kuin yllä, mutta et painakaan omppu-c vaan omppu-v eli liitä.
Nyt on kuvake paikoillaan.
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Googlella hae Pic2Icon niminen ohjelma. Se osaa tehdä tavallisesta syvätystä kuvasta syvätyn ikonin (läpinäkyvä tausta).
Muutenkin tavallisen kuvan voi Copy-Pastella laittaa em. konstilla. Suositeltavaa on tietenkin että kuva on sopivan kokoinen, 255 x 255 pikseliä.
Muutenkin tavallisen kuvan voi Copy-Pastella laittaa em. konstilla. Suositeltavaa on tietenkin että kuva on sopivan kokoinen, 255 x 255 pikseliä.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Oikeastiko? En siis ole tähän perehtynyt kun ei ole tarvetta ollut, mutta miksi 255x255 eikä 256x256? Olisi jännä kuulla miksi ja sivistää itseään.Jamac kirjoitti:Muutenkin tavallisen kuvan voi Copy-Pastella laittaa em. konstilla. Suositeltavaa on tietenkin että kuva on sopivan kokoinen, 255 x 255 pikseliä.
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Oikeastaanhan ikoniksi tehtävän kuvan pitäisi olla 128x128 pikseliä. Mutta eipä sillä taida olla niinkään väliä. Kun valitsee vaikka Photoshopissa koko kuvan ja kopioi valinnan, voi sen liittää ikoniksi ihan tosta noin vaan.BlueTide kirjoitti:mutta miksi 255x255 eikä 256x256? Olisi jännä kuulla miksi ja sivistää itseään.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Ok. Mä jäin miettimään jos niillä olisi ollut joku tekninen syy tuohon resoon tai joku outo häkki mikä käyttäisi sitä reunusta. Tms syy.Maza kirjoitti:Oikeastaanhan ikoniksi tehtävän kuvan pitäisi olla 128x128 pikseliä. Mutta eipä sillä taida olla niinkään väliä. Kun valitsee vaikka Photoshopissa koko kuvan ja kopioi valinnan, voi sen liittää ikoniksi ihan tosta noin vaan.
Edit: quotet kuntoon...
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Oh, sorry, olin taas noissa kahdeksanbittisissä numerioissa missä asiat alkaa niollasta, mutta pikselithän alkaa ykkösestä (kuvassa ei voi olla 0 pikseliä) eli 256 pikseliä tosiaan. Ja olisiko tuo ollut sitten tosiaan vielä seitsemän bitin mukaan 128 pikseliä!BlueTide kirjoitti:Oikeastiko? En siis ole tähän perehtynyt kun ei ole tarvetta ollut, mutta miksi 255x255 eikä 256x256? Olisi jännä kuulla miksi ja sivistää itseään.Jamac kirjoitti:Muutenkin tavallisen kuvan voi Copy-Pastella laittaa em. konstilla. Suositeltavaa on tietenkin että kuva on sopivan kokoinen, 255 x 255 pikseliä.
Äh.. tulipa jargonia..
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja IsoTT »
Tässä taas korostaisin ruutukaappauksen kätevyyttä. Ruutukaappaus valitusta alueesta leikepöydälle ja sitten vain naps sinne kuvakkeeksi paikalleen.
Itse olen nuo (mielestäni hankalat) pikanäppäimet muuttanut niin että F8 kopioi leikepöydälle valitun alueen ja omppu+F8 tiedostoksi. Käytän todella usein.
Itse olen nuo (mielestäni hankalat) pikanäppäimet muuttanut niin että F8 kopioi leikepöydälle valitun alueen ja omppu+F8 tiedostoksi. Käytän todella usein.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka