https://fi.wikipedia.org/wiki/Kytkin
Oikeesti



Viesti Kirjoittaja Armada »
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Ilmoittauduit siihen jääräosastoon? Pidätkö manuaalivaihteisessa koko ajan vaihteen pykälässä ja kytkimen lattiassa? Oikeasti? Aika moni pitää vapaalla ja vaihtaa pykälän silmään vasta ennen liikkeelle lähtöä. Silloin -usko tai älä- kytkin painetaan ensin pohjaan.jtr-123 kirjoitti:Miksi se kytkin pohjaan painetaan kun ollaan lähdössä?
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja thoug »
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Tässä tuli totuus!thoug kirjoitti:Ja jos ei olisi käytössä star/stopia niin siinä vaiheessa kun pitäisi olla liikkeellä aletaankin vatkaamaan vaihdetta vasta sisään. Ei tuo viive tekniikasta tule, vaan ihmisistä.
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Viesti Kirjoittaja KenSu »
No, tämä tapa se juuri onkin isompi hidaste kuin start/stop-automaatti: kun valo vaihtuu vihreäksi, havahdutaan, ruvetaan siirtämään vastenta jalkaa kytkimelle, kun kytkin on löydetty ja painettu pohjaan etsitään vaihdekeppi oikeaan käteen ja haparoidaan vaihde silmään, sitten siirretään oikea jalka kaasupolkimen päälle ja ruvetaan hölläämäään kytkintä - liikkeelle päästään ehkä siinä vaiheessa kun vihreistä valoista on puolet jäljellä. Vapaa vaihde pitäisi kieltää käynnissä olevilta autoilta.Kauppalopo kirjoitti:Ilmoittauduit siihen jääräosastoon? Pidätkö manuaalivaihteisessa koko ajan vaihteen pykälässä ja kytkimen lattiassa? Oikeasti? Aika moni pitää vapaalla ja vaihtaa pykälän silmään vasta ennen liikkeelle lähtöä. Silloin -usko tai älä- kytkin painetaan ensin pohjaan.jtr-123 kirjoitti:Miksi se kytkin pohjaan painetaan kun ollaan lähdössä?
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Et voi olla tosissasi.KenSu kirjoitti:No, tämä tapa se juuri onkin isompi hidaste kuin start/stop-automaatti: kun valo vaihtuu vihreäksi, havahdutaan, ruvetaan siirtämään vastenta jalkaa kytkimelle, kun kytkin on löydetty ja painettu pohjaan etsitään vaihdekeppi oikeaan käteen ja haparoidaan vaihde silmään, sitten siirretään oikea jalka kaasupolkimen päälle ja ruvetaan hölläämäään kytkintä - liikkeelle päästään ehkä siinä vaiheessa kun vihreistä valoista on puolet jäljellä. Vapaa vaihde pitäisi kieltää käynnissä olevilta autoilta.Kauppalopo kirjoitti:Ilmoittauduit siihen jääräosastoon? Pidätkö manuaalivaihteisessa koko ajan vaihteen pykälässä ja kytkimen lattiassa? Oikeasti? Aika moni pitää vapaalla ja vaihtaa pykälän silmään vasta ennen liikkeelle lähtöä. Silloin -usko tai älä- kytkin painetaan ensin pohjaan.jtr-123 kirjoitti:Miksi se kytkin pohjaan painetaan kun ollaan lähdössä?
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Viesti Kirjoittaja suppo69 »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
Viesti Kirjoittaja niiksu »