UnRarX kaataa koko koneen
-
UnRarX kaataa koko koneen
Viesti Kirjoittaja malhotra »
-
Re: UnRarX kaataa koko koneen
Viesti Kirjoittaja NOx »
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Thelenius »

Uskomatonta että Apple ei ole vieläkään reagoinut mitenkään vaikka heidän päivityksensä kaataa koneita tasaista tahtia ympäri maailmaa.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kyllä se on UnRarX joka niitä kaataa. Sama juttu joka kerta kun applelta tulee päivitys: Aina joku softa takkuilee ja siitä syytetään Applea. Mielestäni olisi aika kohtuutonta, että niiden betatesti koneilla pitäisi olla jokainen maailman freeware ja shareware ohjelma, maksullisista puhumattakaan.Thelenius kirjoitti:Uskomatonta että Apple ei ole vieläkään reagoinut mitenkään vaikka heidän päivityksensä kaataa koneita tasaista tahtia ympäri maailmaa.
-
Edit: siis selvennän vielä, että ei tässä ole kysymys siitä että "joku softa takkuilee". Konehan menee ihan tilttiin! Minkälainen kone antaa jonkun hemmetin pakkausohjelman hallita itseään tuolla tavalla?
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
-
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Jessus mitä ylireagointia. Tätä UnrarX-juttua vastaavaa en muista minkään aiemman päivityksen jäljiltä, ja mulla on aina vähintään kaksi Macia remmissä. On äärettömän harvinaista, että OS X:ssä sattuu tällaista yhden ohjelman aiheuttamaa koko koneen kaatumista. Koko Tiikerin ajalta, eli siis yli vuoteen, en tiedä vastaavaa.Thelenius kirjoitti:No viittasin tuolla kaatamisella kaikkiin niihin ongelmiin mitä nuo päivitykset ovat aiheuttaneet, enkä vain tähän. Jos tällainen hulabaloo tosiaan tulee joka kerta kun päivityksiä tulee, alkaa kaduttaa Macin hankinta. Ei minulla Windows-päivitykset ole ikinä aiheuttaneet mitään ongelmia. Olen ihan yllättynyt ja järkyttynyt tämän jutun takia.
Edit: siis selvennän vielä, että ei tässä ole kysymys siitä että "joku softa takkuilee". Konehan menee ihan tilttiin! Minkälainen kone antaa jonkun hemmetin pakkausohjelman hallita itseään tuolla tavalla?
Just joo, eihän Winkkarissa mitään ongelmia olekaan ja nyt kaduttaa. Voi äite. Palaa ihmeessä Winkkariisi, kyllä Macilles on ottajia. Ai niin, sen Winkkarinhan saa siihen Intel-Maciinkin, ei kun wareimuri päälle ja takaisin wanhaan hyvään ympäristöön.
Arvostella saa Macia ja sananvapaus kunniaan, mutta suhteellisuudentajusta vapautettu kitinä on aina yhtä ärsyttävää. Ja nyt mä olin paha, voi.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Itse olen tuossa onnistunut Windowsilla montakin kertaa, eikä tarvinnut sitä ennen edes asennella päivityksiä.Thelenius kirjoitti:Minkälainen kone antaa jonkun hemmetin pakkausohjelman hallita itseään tuolla tavalla?
Mikään käyttöjärjestelmä ei ole täydellinen, mutta kyllä tämä OS X tukevampi on kuin Windows. Itse en ole saanut konetta kunnolla kaatumaan kertaakaan viimeisen vuoden aikana. Buuttaan koneen n. kerran kk päivitysten yhteydessä, muuten se on 24/7 päällä. Asennan myös kaikki päivityksen ihan heti kun tulevat, enkä pelkää ongelmia. Kertaakaan ei niitä ole ollut.
-

Alan varmaan käyttää UnrarX:ää kun se taas toimii, mutta sama lopputulos syntyy näinkin.
-
Kuinka monta kertaa se nyt pitää sanoa etten puhunut vain tämän ohjelman tapauksesta. UnRarX-ongelma on vain osa turvallisuuspäivitys 2006-003:n aiheuttamaa ongelmavyyhtiä. Olen lukenut raportteja ympäri nettiä ja ongelmallisten ohjelmien määrä vain kasvaa koko ajan. Eikä se koske vain ohjelmia, esim. FireWire-portin kanssa on ollut paljon ongelmia päivityksen jälkeen. Useimmat näistä ongelmista ovat vakavia, jumittavat koko koneen ja saattavat vaatia käyttiksen uudelleenasennuksen. Koko hässäkästä on vaikeaa saada selkeää kuvaa koska Apple ei pukahda tästä jutusta mitään.Repe Ruutikallo kirjoitti:Jessus mitä ylireagointia. Tätä UnrarX-juttua vastaavaa en muista minkään aiemman päivityksen jäljiltä, ja mulla on aina vähintään kaksi Macia remmissä. On äärettömän harvinaista, että OS X:ssä sattuu tällaista yhden ohjelman aiheuttamaa koko koneen kaatumista. Koko Tiikerin ajalta, eli siis yli vuoteen, en tiedä vastaavaa.
Ja mistä minä tiedän kuinka harvinaista tällainen on kun olen omistanut Macin vasta pari kuukautta. Tarkoitin vain että ensivaikutelmana se on aika tyrmäävä.
Olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, mutta vaikka kuinka tulisi ylimielisiä "palaa takaisin winkkarisi pariin" -nälväisyjä, niin totuus on ja pysyy että minä en ole vielä vastaavaan törmännyt Windowsin kanssa. En ole niin tyhmä että tekisin kohtuuttomia yleistyksiä pelkkien omien kokemusteni pohjalta. Järkytykseni on vain sitä suurempi, kun olen siirtynyt hirveänä sutena pitämästäni käyttiksestä ja konekannasta hypervakaana ja -luotettavana pidettyyn, ja heti törmään ongelmiin joita vastaavia en ole vielä Windows-aikana havainnut.TheKraken kirjoitti:Mikään käyttöjärjestelmä ei ole täydellinen, mutta kyllä tämä OS X tukevampi on kuin Windows.
Minä aina luulin, että Macilla vaan ohjelmat kaatuu eikä käyttis juurikaan. Että voin huoletta tehdä melkein mitä vaan ja vakaa OS X -peruskallio pysyy jalkojen alla. Olihan se naiivia, mutta sellaisen kuvan vannoutuneilta Mac-käyttäjiltä on tästä systeemistä saanut. Olempahan astetta viisaampi nyt ja tiedän olla kuuntelematta minkään puolen fanaatikoita.
-
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Apple pukahtaa sitten kun korjaus on valmis. Se on ollut tyyli. Myös QuickTime 7.1 on myös osoittautunut ongelmalliseksi. Taitaa olla kiire koodata 10.4:ää eikä riitä resurssit. Siltä tämä nyt vaikuttaa. Ei tämä ensimmäinen kerta ole OS X:n historiassa, 10.3.x (en muista enää mikä tarkka päivitys, oisko ollut 10.3.4) ja FireWire-ongelmat ovat ehkä kuuluisin esimerkki puutteellisesta testaamisesta.Thelenius kirjoitti:uudelleenasennuksen. Koko hässäkästä on vaikeaa saada selkeää kuvaa koska Apple ei pukahda tästä jutusta mitään.
On se onneksi vielä ollut harvinaista ja poikkeustilanne. Toivottavasti tämäkin jää nyt tähän. Osa ongelmaa on vielä pitkään jatkuva kahdelle arkkitehtuurille koodaaminen. Olen alusta pitäen epäillyt Rosettan toimivuutta eikä se todellakaan täydelliseltä vaikuta mitä olen testannut. Siispä ei ole ollut mitään syytä lähteä vaihtamaan hyvin toimivaa G5-konetta vaikka periaatteessa läppärissäkin on jo enemmän tehoa.Ja mistä minä tiedän kuinka harvinaista tällainen on kun olen omistanut Macin vasta pari kuukautta. Tarkoitin vain että ensivaikutelmana se on aika tyrmäävä.
OT: Räjähdän nauruun jos Apple ilmoittaa ottavansa käyttöön PA Semin prosessorit...
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Apple on kyllä kovasti markkinoinut ettei yksittäinen softa enää voi kaataa konetta Mac OS X:n myötä (kernel extensioneja ei lasketa tähän lukuun).Repe Ruutikallo kirjoitti:Arvostella saa Macia ja sananvapaus kunniaan, mutta suhteellisuudentajusta vapautettu kitinä on aina yhtä ärsyttävää. Ja nyt mä olin paha, voi.
-
Kun tässä ehdin muistella, niin ainakaan Pantterin tulon jälkeen syksyllä 2003 yksittäinen softa ei mulla ole kaatanut yhtäkään konetta tätä ennen. Olisi kiinnostavaa tietää (kansantajuisesti tietenkin), mikä tässä UnrarX:ssä sen pystyy tekemään.NOx kirjoitti:Apple on kyllä kovasti markkinoinut ettei yksittäinen softa enää voi kaataa konetta Mac OS X:n myötä (kernel extensioneja ei lasketa tähän lukuun).Repe Ruutikallo kirjoitti:Arvostella saa Macia ja sananvapaus kunniaan, mutta suhteellisuudentajusta vapautettu kitinä on aina yhtä ärsyttävää. Ja nyt mä olin paha, voi.
Vaikka nyt on näytetty toteen että yksittäinen softa pystyy ääritapauksessa kaatamaan myös OS X:n, ensi silti sanoisi että väite "Yksittäinen softa ei pysty kaatamaan OS X:iä" olisi tämän seurauksena epätodempi kuin tietokonemaailman mainosväitteet yleensä. Se on yhä todempi kuin useimmat, jotka siis ovat enemmän valetta kuin tämä.

-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Rosetta se on joka kusettaa. Apple Remote Desktop 2.2:n voin vahvistaa muuttuneen epävakaaksi viimeisen turvallisuuspäivitykseen myötä. ARD Agent toimii Rosettassa ja hyydyttää parhaimmillaan koko koneen.Repe Ruutikallo kirjoitti:Kun tässä ehdin muistella, niin ainakaan Pantterin tulon jälkeen syksyllä 2003 yksittäinen softa ei mulla ole kaatanut yhtäkään konetta tätä ennen. Olisi kiinnostavaa tietää (kansantajuisesti tietenkin), mikä tässä UnrarX:ssä sen pystyy tekemään.
Se on kyllä aina mainio perustelu: "ei minulla ole ongelmia joten ei ole muillakaan."
Silmät auki, kyllä niitä ongelmia on. Discussions.apple.com on korutonta luettavaa ja viimeisin turvallisuuspäivitys ja QT 7.1 ovat susia.
-
Jos ja kun näköjään viittaat minuun, en tunnusta tuollaisia "joten ei ole muillakaan" -typeryyksiä laukoneeni. Ei kannattaisi panna sanoja toisten suihin, vaikka kuinka tekisi mieli.NOx kirjoitti:Repe Ruutikallo kirjoitti: Se on kyllä aina mainio perustelu: "ei minulla ole ongelmia joten ei ole muillakaan."
UnrarX on muuten UB, joten ainakaan Rosetta ei voine siihen vaikuttaa, vai voiko?
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Kyllä, viittasin sinuun. Tässä ketjussa olet vedonnut omiin hyviin kokemuksiisi ja ettet tiedä ongelmia olevan. Kissan pöydälle nostanutta jeesustelijaa kehotit palaamaan winkkarin ääreen ellei tyydytä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Jos ja kun näköjään viittaat minuun, en tunnusta tuollaisia "joten ei ole muillakaan" -typeryyksiä laukoneeni. Ei kannattaisi panna sanoja toisten suihin, vaikka kuinka tekisi mieli.
Riippuu siitä onko rar ja par myös optimoitu, itse UnrarX on vain wrapperi:UnrarX on muuten UB, joten ainakaan Rosetta ei voine siihen vaikuttaa, vai voiko?
UnRarX is a GUI application that accesses unix command line applications(unrar, par2) at this time there is no unace command line application available for Mac OS X so we are unable to add this functionality to the program.
-
Niin. Ja jokainen osaa varmaan lukea ihan itse mitä sanoin ilman että sinä tulkitset ja tiivistät sanomisiani. Jos joku haluaa sanomani pakattuna versiona, voin pyynnöstä pakata sen ihan itse. Tällöin ei ole vaaraa että lyhennettyyn versioon tulee alkuperäisestä poikkeavia merkityksiä eikä etenkään sellaisia ajatuksia joita kirjoittaja ei nimiinsä halua.NOx kirjoitti:Kyllä, viittasin sinuun. Tässä ketjussa olet vedonnut omiin hyviin kokemuksiisi ja ettet tiedä ongelmia olevan. Kissan pöydälle nostanutta jeesustelijaa kehotit palaamaan winkkarin ääreen ellei tyydytä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Jos ja kun näköjään viittaat minuun, en tunnusta tuollaisia "joten ei ole muillakaan" -typeryyksiä laukoneeni. Ei kannattaisi panna sanoja toisten suihin, vaikka kuinka tekisi mieli.

Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka